Gå til innhold

Vil gi deg 5 Gbps på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

/me could not care less. :)

 

Jeg har vanskelig for å komme på ett eneste bruksområde for dette. Det er greit med fremskritt, men jeg syntes det er silly med tabloidnyheter som spår flyvebiler i 2010 og lignende hver gang en forsker kommer med en uttalelse. Andre eksempler er f.eks når en fysiker oppgir teoretisk maks lagringskapasitet på en holografisk disk per kubikkenhet basert på bølgelengden brukt og dagen etterpå kan du lese om "Nå kommer diskene med 146 terrabyte. Og det på størrelse med fingertuppen din".

Lenke til kommentar
/me could not care less. :)

 

Jeg har vanskelig for å komme på ett eneste bruksområde for dette. Det er greit med fremskritt, men jeg syntes det er silly med tabloidnyheter som spår flyvebiler i 2010 og lignende hver gang en forsker kommer med en uttalelse. Andre eksempler er f.eks når en fysiker oppgir teoretisk maks lagringskapasitet på en holografisk disk per kubikkenhet basert på bølgelengden brukt og dagen etterpå kan du lese om "Nå kommer diskene med 146 terrabyte. Og det på størrelse med fingertuppen din".

 

Egentlig skal man ikke sitere andre fullt og helt uten videre, men høvding Johndoe taler kloke ord.

 

(Dessuten, vi TRENGER det ikke. At WiFi-brikken klarer slike utrolige hastigheter, er nå så, men selv ikke raske interne diskgrensesnitt klarer engang teoretiske hastigheter på ~625MB/s. Hvordan skal da en mobil klare å behandle slikt, når en maskin med maange ganger datakraften ikke ville hatt en sjanse? Meningsløst.)

 

(Uten å faktisk treffe noen, har jeg vage minner om at Amobil er litt for glade i slike artikler om vanvittige teoretiske hastigheter, f.eks. i mobilnettet.)

Lenke til kommentar

Maybe I spoke too soon? Zigbee er vel muligens integrert i fjernkontrollsystemet til XBOX360 og ps3??

 

Anyway. Det med at vi ikke TRENGER det er piss. Jeg drifter et større trådløsnett, og slik som båndbredden på trådløst er i dag, er det tilnermet umulig å effektift deploye store pakker software til mange klienter samtidig via. f.eks. altiris eller MS softgrid. Selv med 802.11n standarden. Så et accesspunkt som kunne håndtert slike mengder datatrafikk fordelt på mange klienter (5Gbps PR klient er vel unødvendig, ja) hadde vært susen.

 

Men klart, dette er tabloidoverskrift så det lyser...

Lenke til kommentar
Jeg har vanskelig for å komme på ett eneste bruksområde for dette.

Et av hovedproblemene med dataoverføring til små håndholdte enheter er at radiolinken må stå på lenge, og man tømmer da håndsettets batterier altfor fort.

 

Med en radiolink som man kan skru på i små, korte og effektive tidsluker, så kan man faktisk få en fornuftig batterilevetid OG en fornuftig datarate SAMTIDIG. Dette minner mye om et prosjekt jeg så som prøver å kombinere Bluetooth (lav-effekt signalering) med WLAN (høyhastighet dataoverføring).

 

 

Andre eksempler er f.eks når en fysiker oppgir teoretisk maks lagringskapasitet på en holografisk disk per kubikkenhet basert på bølgelengden brukt og dagen etterpå kan du lese om "Nå kommer diskene med 146 terrabyte. Og det på størrelse med fingertuppen din".

Hehe, ja jeg må innrømme at jeg fikk liknende assosiasjoner

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...