Gå til innhold

Deler spill-koden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, i alle fall på rimelig nye spill. De gamle Quake-spillene er vel tilgjengelig, men så er de også veldig utdatert.

 

Bra tiltak. Slipper at utviklerne sitter hver for seg å finner opp kruttet på nytt hver gang. Vil kunne føre til kortere utviklingstid, lavere kostnader og generelt høyere kvalitet på det tekniske. Håper alle dyktige spillutviklere slenger seg på dette.

 

Verdt å merke seg at det er snakk om PS3-spill også. PS3-arkitekturen er ikke akkurat kjent for å lett å utvikle til...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Det er heldigvis ganske stor fokus på multiplatformutvikling per i dag, og jeg vil tro at denne trenden bare vil øke. Faktisk så har man jo i dag 5 platformer som kan kjøre moderne spill omtrent like godt. Windows, Linux, OSX, PS3, Xbox360.

 

Det går jo mot en bedre fordeling mellom disse platformene, og det må jo utviklingsselskapene ta konsekvensene av.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Det går i den riktige retningen, kan ikke tenkte meg noe bedre for spillutviklerne enn å slippe å finne opp kruttet på nytt for hver oppdatering/forbedring på spillene (grafisk motor) må jo være bedre å standardisere mer mot en felles spillmotor, slik at alle spill selskapene kan jobbe mer mot å lage gode spill.

 

Jeg tror at hvis dette slår igjennom, så kommer kvaliteten på spillene til å heves etterhvert, da spillselskapene kan bruke mer penger på å lage gode spill, istedenfor kun fansy gameplay, jeg tror også det vil tjene spillselskapene at det da muligens blir enklere å portere spill mellom plattformer, linux, bsd, windows ol.

 

Ideen er slengt ut, la oss se hvordan den blir mottatt.. :)

Lenke til kommentar
microsoft, åpen kildekode? noen som gidder å fortelle meg hva dem har røkt?

 

microsoft skal bli et åpent selskap

 

Møter Microsofts kunngjøring med skepsis

 

Det er ikke snakk om at MS skal åpne kildekoden. Det er snakk om at MS skal gi ut dokumentasjon rundt API'ene deres, og gjøre disse fritt tilgjengelig. Det blir mao. lettere å lage programmer som benytter seg av a Microsoft rammeverk som msn messenger. Kan vel også tenkes at DirectX støtten i Wine kan bli bedre av dette men hvem vet.

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om at MS skal åpne kildekoden. Det er snakk om at MS skal gi ut dokumentasjon rundt API'ene deres, og gjøre disse fritt tilgjengelig. Det blir mao. lettere å lage programmer som benytter seg av a Microsoft rammeverk som msn messenger. Kan vel også tenkes at DirectX støtten i Wine kan bli bedre av dette men hvem vet.

 

skal vær enig i at tittelen er litt missvisene ;=)

 

leste en plass at dette kun gjelder for prosjekt som ikke er comercial. altså utelukker dette blandt annet redhat. var vel også nokke med lisensen som hindrer prosjekt som baserer seg på dette å gies ut under gpl. noen som vet noe mer om dette ? (leste det på en blogg, husker ikke hvor..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...