Gå til innhold

Test ut XP SP3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, nå bør SP3 til norsk XP komme snart.

Jeg har kanskje for høye forventninger til SP3, da jeg er spent på om SP3 bidrar til litt bedre ytelse og noe bedre sikkerhet. F.eks. at Word 2007 skal starte opp littegrann raskere.

 

Eneste forbedringen jeg kan se/merke SÅ langt, er nettopp det at Word 2007 starter opp en god del raskere med SP3 inne....

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp reinstallert laptopen min med "gode gamle" xp sp2 cden og tenkte at jeg ville hive inn SP3 rc2 istedet for å laste ned 77 updates. Lasta ned reg-fix fila fra microsoft, men jeg får fortsatt bare mine 77 updates og ingen sp3 update når jeg går på windowsupdate. Andre som får det samme? Eller er det noe mer jeg må gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på denne jeg også. Har vi flaks blir det mer enn en sammling av oppdateringer. Håper det skjer ting under panseret som vil være av interesse for selve teknikken. Det er litt leit å si det, men om man kan impletere noen av de tekniske tingene fra Vista slik at det faktisk fungerer og er praktisk og raskt, vil en XP med SP3 parkere Vista totalt (og jeg missliker virkelig Vista! blir XP'en lik vista, kan hele Microsoft dra sin kos og en Mac finner veien til mitt hjem.)

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar
Jeg er veldig spent på denne jeg også. Har vi flaks blir det mer enn en sammling av oppdateringer. Håper det skjer ting under panseret som vil være av interesse for selve teknikken. Det er litt leit å si det, men om man kan impletere noen av de tekniske tingene fra Vista slik at det faktisk fungerer og er praktisk og raskt, vil en XP med SP3 parkere Vista totalt (og jeg missliker virkelig Vista! blir XP'en lik vista, kan hele Microsoft dra sin kos og en Mac finner veien til mitt hjem.)

 

 

tror nok ikke det bare er å implentere noen tekniske ting, da hele vista er skrevet opp fra bunnen og er etter hva jeg forstår en ganske annen kode, tross at det oppleves rimlig likt som xp.

 

hvorfor har du så mye i mot vista? jeg var veldig skeptisk, men det kom bundla med en laptop jeg kjøpte da vista var ganske nytt. har ikke hatt noen problemer med maskina i det hele tatt, og alt fungerer raskt og knirkefritt, hadde egentlig tenkt til å legge inn xp på den her i forigårs, men etter å ha sett noen tester med vista vs xp er det ikke mye som skiller dem i ytelse.

 

xp var jo forferdelig dårlig når det kom og, jeg holdt meg til 98 2nd edition veldig lenge, men måtte kaste inn håndkleet når xp ble stabilt nok og fikk tilstrekkelig driverstøtte.

 

dette er vel noe av det som skjer med vista nå...

Lenke til kommentar

EDIT:

Dette er SP3 RC2 versjon 3311

File version: 6.2.0029.0 (SRV03_QFE.031113-0918)

File name: windowsxp-kb936929-sp3-x86-enu_9afedbd6b2941bf568c27046d6688e6ccb5ce018.exe

 

Ifølge http://forums.microsoft.com/technet/showpo...=0&pageid=1

 

kan de som trenger standalone installer til f.eks slipstreaming laste denne ned via denne linken

http://www.download.windowsupdate.com/msdo...e6ccb5ce018.exe

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar

Daily-Drifter, Vista er IKKE skrevet fra grunnen av og opp. Ditt kjære favoritt-OS er basert på NT, noe som kom FØR 2000 og XP (Før Windows 98 også for den saks skyld) Bruk Vista i et balv åt, spill ting som feks STALKER, gå så tilbake til XP så skal du merke noe... Om du ikke har maskinvare da som fungerer som flaskehals, det hadde jeg før og da var det ikke noe forskjell fra XP til Vista men nå når jeg har en kraftigere maskin ble Vista flaskehalsen desv. Ellers var det et greit OS.

Lenke til kommentar
Daily-Drifter, Vista er IKKE skrevet fra grunnen av og opp. Ditt kjære favoritt-OS er basert på NT, noe som kom FØR 2000 og XP (Før Windows 98 også for den saks skyld) Bruk Vista i et balv åt, spill ting som feks STALKER, gå så tilbake til XP så skal du merke noe... Om du ikke har maskinvare da som fungerer som flaskehals, det hadde jeg før og da var det ikke noe forskjell fra XP til Vista men nå når jeg har en kraftigere maskin ble Vista flaskehalsen desv. Ellers var det et greit OS.

 

mitt kjære favoritt-os? mitt favorittos er 98 2nd edition. har vista bundla med en laptop, thats it, men alt funker raskt og problemfritt. med alle patcher er vista raskere på noen ting og tregere på noen andre. han klagde og ville gå til mac uten å komme med noen saklig grunn for hva som var så galt med vista. det var mindre enn 3fps forskjell i spillene jeg så test av, visste du forresten at vista også ble brukt tiil andre ing enn gaming?!?

 

gud forby at jeg blander meg i den voksende vista-hat trenden.

 

 

edit:

Bruk Vista i et balv åt, spill ting som feks STALKER
regner med at mener et halvt år? har hatt vista i over 6mnd og bytter mellom vista og xp sikkert 30 ganger om dagen.

 

edit2:

"Om du ikke har maskinvare da som fungerer som flaskehals, det hadde jeg før og da var det ikke noe forskjell fra XP til Vista men nå når jeg har en kraftigere maskin ble Vista flaskehalsen desv. Ellers var det et greit OS

 

så du mener at forskjellen mellom vista (ressurskrevende) og xp (lettdrevent) blir mindre jo tregere pc du har? er vel heller sånn at vista er ubrukelig da og xp fortsatt kjører fint

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg brukt Vista på en stund, ettersom ATI ikke hadde god nok driverstøtte (forsåvidt Creative heller) når jeg kjøpte Vista. Jeg skulle gjerne kjørt Vista nå istedenfor XP pga jeg liker en god del av funksjonene i Vista, og jeg synes vista tar seg bedre ut, men har ikke maskinvare nok til det. Venter til jeg får oppgradert, så er det rett tilbake til Vista.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...