Gå til innhold

Spillallianse for PC dannet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PC som spillplattform kommer til å overleve lenge en god stund til tror jeg. Men det er ikke rart at den mister populariteten. Jeg tror følgende har vært med å påvirke PC Spill popularitet i stor grad:

 

- Microsoft gjorde en stor feil ved å kun ha DX10 i Vista.

- PC Spill blir mer og mer kravstore, og det er tilnærmet umulig å holde følge. Og skal du holde følge blir du ruinert i stedenfor.

- Forbrukere er veldig glad i at ting fungerer. PC Spill har i tillegg til maskinkrav bak på coveret, samtidig også software issues en må ta hensyn til (drivere osv.). Derfor tror jeg også at konsoller virkelig har appelert til forbrukere med en mer problemfri og lykkelig spill hverdag.

 

Samtlige punkter er forbrukerfientlig og derfor blir de skremt vekk. Jeg tror også at Microsoft så trenden allerede før originale xbox kom, og bestemte seg til slutt for å også satse på dette markedet.

 

Skjønner godt at Microsoft vil forsvare PC som Spill plattform, de har trossalt monopol der, noe de ikke har på konsoller.

Lenke til kommentar

Hvis spillutviklerene ikke "driter på leggen" igjen og igjen slik som de har gjort nå og gjør at du må kjøpe ny pc hvert 1/2 år MINST så kanskje.

 

De må lære seg å lage spill for pc der de ikke må leke seg mest mulig og lage villest mulig grafikk. Er latterlig slik de holder på nå...

Lenke til kommentar
Hvis spillutviklerene ikke "driter på leggen" igjen og igjen slik som de har gjort nå og gjør at du må kjøpe ny pc hvert 1/2 år MINST så kanskje.

 

De må lære seg å lage spill for pc der de ikke må leke seg mest mulig og lage villest mulig grafikk. Er latterlig slik de holder på nå...

 

Jeg kjøpte ny PC i august i fjor. Jeg kjøpte den slik at jeg kunne spille Bioshock og det gjør den alldeles utmerket. Men 1 mnd. senere kom Crysis og alt da var min maskin "utdatert".

Lenke til kommentar

@Litek89

Hva er det du snakker om?

Hvis spillprodusentene ikke hadde lekt seg slik de gjør nå, ikke presset det som finnes av hardware på markedet hvordan skulle da teknologien gå framover?

 

Problemet vårt den siste generasjonen er at maxtaket på ytelse har blitt satt så sinnsykt høyt etter nvidia releaset 8800GTX kortene sine. Dette kortet er så dyrt, og har lenge vært sinnsykt mye raskere enn alt annet på markedet. Dette har ført til at spillfirmaene har lagt listen høyere.

 

Dette klasseskillet har gjort at de med et 3d kort som er laget før "Det store ytelseshoppet" føler seg snytt, bare fordi screenshots og promoshots viser spillene slik de ser ut på high end kortene.

 

Vent et par år du, så skal du se at PS3 og XBOX360 sin grafikk ikke engang kan MÅLE seg med den man får på pc.

 

@alaruz

Cryengine 2 er en fremtidsmotor. Alle forventer at spillene deres skal kunne kjøres på fullt hvis den har det heftigste hardwaren på markedet. Jeg spør, var det noen som kunne kjøre Unreal Tournament 2004 på absolutt fullt da det kom ut? Tror ikke det...

Endret av Nailer
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Var det ikke nettopp Epic Games som sa at de skulle fokusere på konsoller? Og nå er de med i denne gruppen, som vil få PC-spill fram igjen?

 

Jeg tror de bare vil få navnet sitt med, uten at de helt bryr seg.

Lenke til kommentar

Eg håper for all del at datamaskina som spelplattform lenge lenge lenge. Verken Xbox eller PS3 kan måle seg med PC når det kjem til skytespel, RPG, strategispel, managerspel osv. Er ufattelig irriterande å sitte med kontrollane å prøve å sikte på motstanderen, fikle i inventory, skrive beskjedar osv..blir berre for dumt. Man er 100% mindre effektivt på konsoll enn PCspel. Sjølv den beste aim'eren ville berre vore ein novice mot gjennomsnittlege pc-folk med tastatur og mus.

 

Einaste spel konsollen er betre på er type guitar hero, singstar, bilspel, slossespel og diverse hack and slash spel.

Lenke til kommentar

Nailer:

 

Ja det er nok sant det du sier med at grafikkmotoren er fremtidsrettet. Det var det samme når Doom 3 kom ut,.. Det var heller få som klarte den når det kom ut. Men jeg tror også at det er derfor flere og flere ser mot konsoller. Fremtidsrettet eller ei, så er fortsatt konsoller mer "brukervennlig" i den forstand. Det er kun 1 hardware å forholde seg til. Kjøper du en PS3 idag, og kjøper et storspill til PS3 om 4 år vil det fortsatt kjøre perfekt på maskinen da. Dette kan vel ikke akkurat sies er tilfellet med PC Spill og dette er også forbrukere klar over.

 

Men for all del høye krav eller ei, så håper jeg fortsatt PC holder en stund til som spillplattform. Det er mange spill jeg aldri kunne tenkt meg å spillt på konsoll.

Endret av alaruz
Lenke til kommentar
Kunne godt tenke meg en 100% gaming OS slik som noen foreslo på db.no sin diskusjon.

 

Sålenge mus og tastatur, og ein skjerm vert tatt i bruk er dette ein god ide. Men problemet er vel hardware, etc. Det eg synes er problemet med spelbransjen per i dag, er at det vert sett meir vekt på grafikk enn gameplay. Kom med nylig utgitte spel per i dag som kan måle seg med Baldurs Gate 2 feks. hadde det ikkje vore for at eg har runda det spele nokre gongar allereide, hadde eg lett tatt det opp per i dag.

Lenke til kommentar
Hvis spillutviklerene ikke "driter på leggen" igjen og igjen slik som de har gjort nå og gjør at du må kjøpe ny pc hvert 1/2 år MINST så kanskje.

 

Må vi egentlig kjøpe nye pc-er hvert halvår? Hvis vi skal spille alle de feteste spillene på max grafikk må vi kanskje det, men det er faktisk mulig å kjøre spillene på lavere-enn-max oppløsning/instillinger. Min pc kjøp for to og et halvt år siden klarer med litt mer ram og et nytt skjermkort å kjøre alle spillene jeg har prøvd.

 

La oss si at jeg til sammen har brukt ca 10 000 i løpet av de tre siste årene på å ha en pc som helt fint holder mål enn så lenge. Jeg synes ikke det er så ille å bruke i snitt et par tre tusen på pc i løpet av året. Det er tross alt en maskin jeg bruker til jobb, skole, aviser, film, musikk, tv-streaming, spill, betale regninger, kommunisere, osv. Man får faktisk ganske mye igjen for pengene.

 

Skal man sammenligne med konsoll så måtte jeg ut med 15 000 for ny hdtv og litt under 3000 for en xbox, ca 300 for en ekstra kontroller, 200-300 i oppladbare batterier med lader, noen hundre i kabler, Xbox live (jada gratis for dere som elsker PS3 ;)). I tillegg koster alle spillene minst 100 kroner mer. Ja, jeg kan bruke tv'n til å se på tv og se film, men det er ikke akkurat gratis for det.

Lenke til kommentar
Var det ikke nettopp Epic Games som sa at de skulle fokusere på konsoller? Og nå er de med i denne gruppen, som vil få PC-spill fram igjen?

 

Jeg tror de bare vil få navnet sitt med, uten at de helt bryr seg.

 

 

Jeg tenkte akkurat det samme da jeg så navnet Epic nevnt. Bestem dere jævla hyklere...

Lenke til kommentar
Må vi egentlig kjøpe nye pc-er hvert halvår? Hvis vi skal spille alle de feteste spillene på max grafikk må vi kanskje det, men det er faktisk mulig å kjøre spillene på lavere-enn-max oppløsning/instillinger. Min pc kjøp for to og et halvt år siden klarer med litt mer ram og et nytt skjermkort å kjøre alle spillene jeg har prøvd.

 

La oss si at jeg til sammen har brukt ca 10 000 i løpet av de tre siste årene på å ha en pc som helt fint holder mål enn så lenge. Jeg synes ikke det er så ille å bruke i snitt et par tre tusen på pc i løpet av året. Det er tross alt en maskin jeg bruker til jobb, skole, aviser, film, musikk, tv-streaming, spill, betale regninger, kommunisere, osv. Man får faktisk ganske mye igjen for pengene.

 

Skal man sammenligne med konsoll så måtte jeg ut med 15 000 for ny hdtv og litt under 3000 for en xbox, ca 300 for en ekstra kontroller, 200-300 i oppladbare batterier med lader, noen hundre i kabler, Xbox live (jada gratis for dere som elsker PS3 ;)). I tillegg koster alle spillene minst 100 kroner mer. Ja, jeg kan bruke tv'n til å se på tv og se film, men det er ikke akkurat gratis for det.

 

 

Har tenkt det samme selv. Det er en person lenger opp her som sier han kjøpte ny PC til Bioshock men at den var uttdatert til Crysis. Jeg skjønner ikke helt hva han mener, er den ikke god nok til å dra alt på maks eller hva er det? Selv min maskin greier å kjøre både Crysis og Bioshock på en "grei" måte (specs i sigen), til og med World in Conflict går greit. Og min PC er flere år gammel.

 

Den største grunnen til at jeg skal kjøpe ny PC er faktisk ikke at den har så dårlige specs, men at den bråker noe inni helsike.

 

Siden 2000 da jeg kjøpte min første PC har jeg kjøpt ny PC 2 (to) ganger. Jeg synes det er for mye hysteri rundt det at du "må" kjøpe ny PC for å holde tritt, det er bare tull. Det er ikke slik at du MÅ spille med den beste grafikken hele tiden. Jeg har pleid å kjøpe ny PC hvert tredje år (rett og slett fordi de gamle ikke fungerte lenger), men så lenge den jeg har fungerer kommer jeg til å holde på den minst ett år til tenker jeg. Med mindre jeg vinner i lotto da. hehe

Lenke til kommentar
Må vi egentlig kjøpe nye pc-er hvert halvår? Hvis vi skal spille alle de feteste spillene på max grafikk må vi kanskje det, men det er faktisk mulig å kjøre spillene på lavere-enn-max oppløsning/instillinger. Min pc kjøp for to og et halvt år siden klarer med litt mer ram og et nytt skjermkort å kjøre alle spillene jeg har prøvd.

 

La oss si at jeg til sammen har brukt ca 10 000 i løpet av de tre siste årene på å ha en pc som helt fint holder mål enn så lenge. Jeg synes ikke det er så ille å bruke i snitt et par tre tusen på pc i løpet av året. Det er tross alt en maskin jeg bruker til jobb, skole, aviser, film, musikk, tv-streaming, spill, betale regninger, kommunisere, osv. Man får faktisk ganske mye igjen for pengene.

 

Skal man sammenligne med konsoll så måtte jeg ut med 15 000 for ny hdtv og litt under 3000 for en xbox, ca 300 for en ekstra kontroller, 200-300 i oppladbare batterier med lader, noen hundre i kabler, Xbox live (jada gratis for dere som elsker PS3 ;)). I tillegg koster alle spillene minst 100 kroner mer. Ja, jeg kan bruke tv'n til å se på tv og se film, men det er ikke akkurat gratis for det.

 

 

Har tenkt det samme selv. Det er en person lenger opp her som sier han kjøpte ny PC til Bioshock men at den var uttdatert til Crysis. Jeg skjønner ikke helt hva han mener, er den ikke god nok til å dra alt på maks eller hva er det? Selv min maskin greier å kjøre både Crysis og Bioshock på en "grei" måte (specs i sigen), til og med World in Conflict går greit. Og min PC er flere år gammel.

 

Den største grunnen til at jeg skal kjøpe ny PC er faktisk ikke at den har så dårlige specs, men at den bråker noe inni helsike.

 

Siden 2000 da jeg kjøpte min første PC har jeg kjøpt ny PC 2 (to) ganger. Jeg synes det er for mye hysteri rundt det at du "må" kjøpe ny PC for å holde tritt, det er bare tull. Det er ikke slik at du MÅ spille med den beste grafikken hele tiden. Jeg har pleid å kjøpe ny PC hvert tredje år (rett og slett fordi de gamle ikke fungerte lenger), men så lenge den jeg har fungerer kommer jeg til å holde på den minst ett år til tenker jeg. Med mindre jeg vinner i lotto da. hehe

 

Selvsagt kjører PCen min Crysis, men med en del lavere innstillinger. Men det er heller ikke poenget med utsagnet. Poenget er at Crysis ble opphypet nettopp på super grafikk. Skal du kjøre Crysis slik skjermbildene viser, skal du ha et beist av en maskin. Det kan kanskje sammenlignes med motepresset dagens unge opplever på skolen..? Har du ikke den er du ikke kul nok. :p

Lenke til kommentar
PC som spillplattform kommer til å overleve lenge en god stund til tror jeg. Men det er ikke rart at den mister populariteten. Jeg tror følgende har vært med å påvirke PC Spill popularitet i stor grad:

 

- Microsoft gjorde en stor feil ved å kun ha DX10 i Vista.

- PC Spill blir mer og mer kravstore, og det er tilnærmet umulig å holde følge. Og skal du holde følge blir du ruinert i stedenfor.

- Forbrukere er veldig glad i at ting fungerer. PC Spill har i tillegg til maskinkrav bak på coveret, samtidig også software issues en må ta hensyn til (drivere osv.). Derfor tror jeg også at konsoller virkelig har appelert til forbrukere med en mer problemfri og lykkelig spill hverdag.

 

Samtlige punkter er forbrukerfientlig og derfor blir de skremt vekk. Jeg tror også at Microsoft så trenden allerede før originale xbox kom, og bestemte seg til slutt for å også satse på dette markedet.

 

Skjønner godt at Microsoft vil forsvare PC som Spill plattform, de har trossalt monopol der, noe de ikke har på konsoller.

 

Blir PCer mer kravstore? Mitt inntrykk er at det er billigere enn før å følge med i "ytelseskappløpet" samtidig som konoller blir dyrere enn før. Mao både relativt sett og absolutt billigere enn i "gamle dager"

 

Ellers håper jeg denne gruppen klarer å få utført noe. En PC kan tekniske gjøre alt en konsoll kan gjøre, bare bedre. En PC kunne kjørt samtilige konsollers spill, og koble til samtlige konsollers kontrollere. Det hadde vært det beste, men det er vel en ønskedrøm. En av hovedulempene for PCgaming er manglende åpenhet på OS-fronten for spill. Mulighet for å lage egne spill-OS hadde vært en fin ting.

 

Forøvrig selger PC-spill gjerne bedre i europa enn i USA (til tross for mer piratkopiering i europa, eller kanskje på grunn av?)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Mon tro om gruppen er i stand til å få igang en felles plattform for spill (alá DirectX) som kan kjøres på ulike os ?

 

MS er vel med i gruppen og de vil vel motsette seg denslags "galskap".

Lenke til kommentar

Håper denne gruppen får snudd trenden...konsollspill klarer rett og slett ikke å fengsle meg i mer enn noen få kvelder hos en kompis. Alt snakket om at konsoller er så enkle å sette seg ned med er selvfølgelig sant, men personlig så synes jeg dette går på bekostning av den dybden jeg krever av de fleste spill jeg liker.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...