Gå til innhold

Eizo S2231WSE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og de fleste begynner å se på 19 tommer som litt lite.

Jeg tror mange synes de nye, brede 19-tommerne med 900 pixler i høyden blir for kortvokste og at det er en stor medvirkende årsak til at folk synes 20-22" (bred) er en komfortabel høyde i sammenligning.

 

Nei, 23" eller 24" er tingen, da får du 1900x1200 i native oppløsning.

 

Vi får se hva folk svarer på undersøkelsen:

Hvilken oppløsning har spillskjermen din?

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg at plassen i høyden på en 22" skjerm er alt for liten (1050px). Spesiellt på en så stor skjerm. Hjemme har jeg 2 stk 20" (1600 x 1200) og når jeg en gang i fremtiden må kjøpe ny skjerm så er det uaktuellt å kjøpe noe med mindre enn 1200 i høyden.

Alle synes i utgangspunktet oppløsningen til 30-tommere er perfekt. Det er bare det at prisen og den fysiske størrelsen er avskrekkende for de aller fleste :)

 

22-tommere gir i dag en fin balanse mellom størrelse og pris. Selv om mange vil ha mer, og da spesielt oss nerder som faktisk sitter og leser tester og skriver på forum, så er det gjerne sånn at man velger balansegangen mellom de ulike kriteriene når alt kommer til alt.

 

Som en fotnote hater jeg å teste 22-tommere da jeg føler meg hemmet av den vertikale oppløsningen ;)

Lenke til kommentar

Sikkert en ok skjerm, men denne beskrivelsen av fargene som vi er blitt vant med hos HW.no:

* Hvitt er hvitt

* Svart er nesten svart

* Rødt er rødt

* Grønt er grønt

* Blått er blått

Syns jeg snart burde forsvinne, og erstattes av noe mere profesjonelt.

Ellers så håper jeg at Lenovos nye L220x med 1920x1200 kommer til å sette en ny standard blandt 22" skjermene.

Lenke til kommentar
Ellers så håper jeg at Lenovos nye L220x med 1920x1200 kommer til å sette en ny standard blandt 22" skjermene.

 

Enig, skjermen jeg vurderte å vente på, men fant ut at det tok for lang tid for min del.

Får heller kjøpe til den bærbare om den blir bra.

 

Jeg er oppløsningshore, nekter ikke for det, og alt under x1200 er for min del for lite.

Lenke til kommentar

Om problemet med baklys bare var en produksjonsfeil og bildekvaliteten er ypperlig, da fikk jeg plutselig veldig lyst på den.

 

Selv klarer jeg ikke arbeide, spesielt med bildebehandling, med lavere oppløsning enn 1680x1050 på vidskjerm eller 1600x1200 på en 4/3-formatskjerm.

 

1900x1200 ville vært ypperlig, spesielt 2stk 1900x1200. Men 2x 1680x1050 ville også fungert.

 

Så var det bare pengene da..

Lenke til kommentar

Kjempegreier at dere tester skjermer! Mere, mere, mere, ...!

Jeg er spesielt interessert i 24" skjermer med S-PVA panel, da desktopbruk, bilder og film er i fokus. Spilling skjer såpass sjeldent at det er greit at skjermen ikke er helt super på responstid.

Synd med gjennomskinningen på denne Eizo'en, ellers virket den som en meget interessant 22".

Lenke til kommentar
Kjempegreier at dere tester skjermer! Mere, mere, mere, ...!

Jeg er spesielt interessert i 24" skjermer med S-PVA panel, da desktopbruk, bilder og film er i fokus. Spilling skjer såpass sjeldent at det er greit at skjermen ikke er helt super på responstid.

Synd med gjennomskinningen på denne Eizo'en, ellers virket den som en meget interessant 22".

 

Nå vil jeg påstå at det ikke er noe problem å spille f.eks cod4 og tf2 på en kvalitets 24" skjerm, det er noen av disse fps fanatikerne som må ha 2ms (gjerne grå til grå) for å være fornøyde, men for oss normalt dødelige, er ikke 16ms black to black noe man legger merke til.

 

Jeg vil heller ha skikkelige farger og sortnivå enn å kunne bevege musa fra ene siden av skjermen til den andre raskt uten at du ser ghost.

Lenke til kommentar
Virkelig rart med gjennomskinnet altså, blir morsomt å se hvordan et nytt eksemplar oppfører seg.

 

Prøvde dere å gjøre noe med selve chassiet? Gjennomskinn forårsakes jo ofte av at panelet står litt i klem. Skal selvfølgelig ikke forekomme på kvalitetsskjermer dog.

Byggekvaliteten på Eizo er eksepsjonelt god, så det var ikke mye å gå på der. Ikke ahr jeg sett at feilmontering har gitt slike resultater heller. Det er som regel bleed på den ene siden eller ene hjørnet da.

Lenke til kommentar

Takk for god test!

 

Setter spesielt pris på de detaljerte fysiske målene og bilder fra alle sider. Jeg har et litt trangt skrivebord hvor jeg har tenkt å skru opp skjermen med veggfeste, og da er det ikke lett utifra en webshop å skjønne om man kan ta av foten og bruke standardfeste. Samme med dimensjoner på ramme, om det er lett å sette to helt inntil hverandre. Godt gjort å oppdage en svakhet som Eizo ikke visste om! Håper det bare var en feil på denne skjermen da.

Lenke til kommentar
Skulle hatt en test av BenQ G2400W.

 

Den er jo veldig billig, men er den brukbar?

 

 

Jeg har en slik en selv, synes den er toppers, lite etterslep, lav lysstyrke, men ikke for lav, en død pixel, lyser rødt hele tiden, men er vanskelig å få øye på heeelt nederst i høyre hjørne. Måtte bruke dead pixel tester for å finne den.

 

1900x1200 er jo kanon å spille med, spillene er plutselig blitt helt råe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...