Gå til innhold

Crackere utnyttet Harvard-hull


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting er å bryte seg inn i servern å hente ut data for så og sende en mail til administrator/systemansvarlig og fortelle dem at servern ikke er sikker lengre. Men å offentliggjøre alle data for hele verden og fortelle at serveren er usikker på den måten er rett og slett idiotisk, og det kommer ingen til gode.

 

Er det forresten så lurt å si hvor tjuvgodset ligger?. Tenker spesielt på at det kan være informasjon der som helst ikke burde komme for dage.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Her er informasjon fra hackeren(e)

 

{{{{{{{{{{{{{{{{{{{}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}

{{{ This is the backup of }}}

{{{ gsas.harvard.edu. We have release }}}

{{{ it because we want demostration }}}

{{{ the insecurity of harvard'server }}}

{{{ }}}

{{{ This archive contains 3 files: }}}

{{{ }}}

{{{ % part of harvard's server: is the }}}

{{{ backup of a part of server of }}}

{{{ gsas.harvard.edu }}}

{{{ % joomla.sql: is the database of the }}}

{{{ site }}}

{{{ % contacs.sql:is the db of contacts }}}

{{{ % hgs.sql: other minor things }}}

{{{ }}}

{{{ Maybe you don't like it but this }}}

{{{ is to demonstrate that persons like}}}

{{{ tgatton(admin of the server) in }}}

{{{ they don't know how to secure a }}}

{{{ website. }}}

{{{{{{{{{{{{{{{{{{{}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}

 

Idiotisk, spør du meg.

Lenke til kommentar
Her er informasjon fra hackeren(e)

 

{{{{{{{{{{{{{{{{{{{}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}

{{{ Maybe you don't like it but this }}}

{{{ is to demonstrate that persons like}}}

{{{ tgatton(admin of the server) in }}}

{{{ they don't know how to secure a }}}

{{{ website. }}}

{{{{{{{{{{{{{{{{{{{}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}

 

Idiotisk, spør du meg.

 

Helt enig, at en nettside ikke er sikker gir ingen automatisk rett til å hente ut databaser og spre dem på nettet for å demonstrere egen genialitet. Person/-nen som har utført handlingen virker som narsisistiske idioter som ønsker å vise hvor uber-leet de er.

Og selv om de prøver å legge skylden over på admin på siden de hacket fordi de ikke "viste" hvordan man sikrer websider, blir det hele bare idiotisk i mine øyne.

Men noen har vist store behov for å markere sin e-penis i diverse miljø.

 

Alle låser kan dirkes opp, men ingen stjeler dokumenter fra f.eks en bedrifts hovedkvarter og legger de ut åpent for samfunnet med undertittelen; ansatt xx i bedrift xx vet ikke hvordan man lager sikre låser.

Lenke til kommentar

Flott engelsk da! Vakkert.

 

Alle låser kan dirkes opp, men ingen stjeler dokumenter fra f.eks en bedrifts hovedkvarter og legger de ut åpent for samfunnet med undertittelen; ansatt xx i bedrift xx vet ikke hvordan man lager sikre låser.

 

Nå ja. Jeg vil aldeles ikke forsvare det som disse crackerne har gjort, men jeg tror veldig mange "mestertyver" opp igjennom historien har tenkt slik. Vise hvor genial de er og hvor dårlig sikret f.eks. banken er.

 

Er forøvrig enig med badmuslim i at det kan være dumt å dra bittorrent og Piratebay inn i diskusjonen.

Lenke til kommentar
Men å offentliggjøre alle data for hele verden og fortelle at serveren er usikker på den måten er rett og slett idiotisk, og det kommer ingen til gode.
Kan fint forsvares, det: Det tvinger administratorene til å handle. Har sagt fra til "IT-teknikere" før, om gapende sikkerhetshull uten at det har skjedd noe. Personlig dog, lever jeg etter "The Ends Justify The Means".
Lenke til kommentar
En ting er å bryte seg inn i servern å hente ut data for så og sende en mail til administrator/systemansvarlig og fortelle dem at servern ikke er sikker lengre. Men å offentliggjøre alle data for hele verden og fortelle at serveren er usikker på den måten er rett og slett idiotisk, og det kommer ingen til gode.

 

Er det forresten så lurt å si hvor tjuvgodset ligger?. Tenker spesielt på at det kan være informasjon der som helst ikke burde komme for dage.

Det hadde absolutt vært best å informere administrator.

Likevel viser dette stuntet noe interessant. Harvard er en prestisjeskole som sies å ha noen av de skarpere hodene. Ergo burde de også kunne skaffe bra nok kunnskap om de systemene som driver web'en deres.

 

Dette viser vel bare at selv hos de mest anerkjente bedrifter så kan slikt forekomme. Det burde være ett varsko for de bedriftene som ikke tar IT-sikkerhet seriøst nok.

 

Jeg forsvarer ikke de som la ut databasen på nettet!

Lenke til kommentar
Det hadde absolutt vært best å informere administrator.

Likevel viser dette stuntet noe interessant. Harvard er en prestisjeskole som sies å ha noen av de skarpere hodene. Ergo burde de også kunne skaffe bra nok kunnskap om de systemene som driver web'en deres.

 

Dette viser vel bare at selv hos de mest anerkjente bedrifter så kan slikt forekomme. Det burde være ett varsko for de bedriftene som ikke tar IT-sikkerhet seriøst nok.

 

Jeg forsvarer ikke de som la ut databasen på nettet!

 

Du er jo inne på noe når det gjelder kunskap, men det er bare rett og slett ikke mulig å kunne vite alt. Men siden det ikke er opplyst noe særlig om hvordan angrepet ble gjennomført så er det vanskelig å si om det var manglende kunskap (sikkerhetshull, bakdører etc.) eller inkompetens.

 

Uten at jeg skal si noe konkret eller vite bedre enn noen, så tror jeg ikke det hadde tatt så lang tid å bryte seg inn ved hjelp av en relativt "standard" ordbok for en passordcracker. Den lille erfaringen jeg har med slike verktøy tilsier at det å finne passordet "jason" ikke tar spesielt lang tid. Så skal jeg tippe tror jeg nok det er administratorene som har vært litt inkompetente/tenkt lite igjennom systemet.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...