Gå til innhold

R700-lyd får Linux-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD/ATI sitt nye kort virker som det blir en helt ny revelusjon innen skjermkort :O

Får mulighet til å skru av kjerner som ikke er i bruk, for å spare energi

Dette lover bra, håper det dukker opp noe slik til vanlige prosessorer snart også.

Håper også at frekvensen på 2d går betraktelig ned i forhold til det vi har i dag....

Lenke til kommentar

Har lenge vært stor fan av Nvidia kort for driverstøtte. Men med AMDs nye open-source strategi så kommer jeg til å holde meg til AMD i tiden fremover :)

 

AMD/ATI sitt nye kort virker som det blir en helt ny revelusjon innen skjermkort :O
Får mulighet til å skru av kjerner som ikke er i bruk, for å spare energi

Dette lover bra, håper det dukker opp noe slik til vanlige prosessorer snart også.

Håper også at frekvensen på 2d går betraktelig ned i forhold til det vi har i dag....

 

AMDs Phonon cpu'er har denne muligheten.

Lenke til kommentar
så var det bare å få ut speca på dem 3D-korta da, så folk virkelig kan komme i gang med driver-utviklinga...

 

Tro meg, driver-utviklinga er i full gang. Men å utvikle en driver fra grunn av tar tid. Novell utvikler de nye åpne driverne til AMD, og de får gjerne tilgang på dokumentene uker før de blir tilgjengelig for alle andre... Det er bare å ha tålmodighet og vente.

Lenke til kommentar
så var det bare å få ut speca på dem 3D-korta da, så folk virkelig kan komme i gang med driver-utviklinga...

 

Tro meg, driver-utviklinga er i full gang. Men å utvikle en driver fra grunn av tar tid. Novell utvikler de nye åpne driverne til AMD, og de får gjerne tilgang på dokumentene uker før de blir tilgjengelig for alle andre... Det er bare å ha tålmodighet og vente.

gleder meg til å se de nye driverne til Nvidia med fysikk støtte ^^

AMD er på god vei inn i linuxbrukerenes hjerte ^^

Lenke til kommentar
Man skulle ønske man kjøpte Aksjer fra Apple før 1999. Og kjøpt Gull før 2000.... Da har man vært steinrik vis man solgte det i dag..

skulle kjøpt mye da, men ingen kunne si apple gikk bra i 1999 da :p

Vet vertfall Jobs har fått masse skryt av å sende apple fra nesten konkurs til å vasse i penger.

Lenke til kommentar
Det skrives at dette har noe med HDMI sin lydoverføring å gjøre. Vil lydkortet fremdeles sitte på hovedkort/lydkort for framtiden også, eller kan det tenkes at det flyttes til skjermkortet?

Tja, på LCD skjermer til skrivebordet er det displayport som skal erstatte dagen DVI, og ikke HDMI.

Og jeg vill heller ha egen optisk utgang på hovedkortet/lydkortet enn intrigert i hdmi fra skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...