Gå til innhold

Spill piano på Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsåvidt ganske lenge siden jeg prøvde piano på iPhonen til en kompis. Er fremdeles moro da. :)

 

Etterhvert har jeg også begynt å irritere meg over at dere konsekvent skriver "Iphone". Riktig at det skal være stor forbokstav i egennavn i Norge, men mange produkter fra Apple må man gjøre et unntak for. "Iphone" er rett og slett feil, produktets navn er "iPhone". Har vi egentlig fått en god forklaring på hvorfor dere må skrive feil?

Lenke til kommentar

Det er litt vittig at de gjør det når Amobils egen logo er stavet feil. Skal dette fortsette foreslår jeg at logoen endres slik at den blir riktig: Amobil istedenfor amobil. Håper for øvrig også at modellnavn som Samsung SGH-F700 blir forandret til Samsung Sgh-f700 heretter.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Forsåvidt ganske lenge siden jeg prøvde piano på iPhonen til en kompis. Er fremdeles moro da. :)

 

Etterhvert har jeg også begynt å irritere meg over at dere konsekvent skriver "Iphone". Riktig at det skal være stor forbokstav i egennavn i Norge, men mange produkter fra Apple må man gjøre et unntak for. "Iphone" er rett og slett feil, produktets navn er "iPhone". Har vi egentlig fått en god forklaring på hvorfor dere må skrive feil?

 

Einig, det skal ikkje vera Iphone eller IPhone, det ser heller ikkje riktig ut, det skal vera iPhone uansett!

Lenke til kommentar
Har vi egentlig fått en god forklaring på hvorfor [Amobil] må skrive [iphone]?
Ja. :)

 

Poenget er at vi ønsker å ha leservennlighet i fokus, og ikke produsentens ønsker. "iphone", "StatoilHydro", "RAZR" og andre navn er åpenbare forsøk på å plassere en logo i teksten. For ekstra oppmerksomhet og gjenkjennbarhet rundt sitt navn kunne for eksempel Sony Ericsson skrevet navnet sitt slik: "SoNyErIcSsOn". Det hadde ikke vært spesielt leservennlig, og vi hadde garantert endret det.

 

Når vi skriver Iphone i stedet for "iPhone", så er det for å være konsekvent med språkbruken. Skrekkeksempelet er jo artisten Prince, som en periode insisterte på å bli omtalt som post-86706-1202315480.jpg

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...