Gå til innhold

Verdens beste pressefoto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sinnsykt mange gode bilder der, ja!

 

Ja, det var mange gode bilder, men de skulle bare mangle, det er jo profesjonelle fotografer som knipser millioner av bilder i året, og da bør det bli noen bra.

 

Bildet som vant førstepremien ser jeg ikke helt det store med, her må det ha vært rødvinsdrikkende forståsegpåere som har kapret juryen.

Lenke til kommentar
Bildet som vant førstepremien ser jeg ikke helt det store med, her må det ha vært rødvinsdrikkende forståsegpåere som har kapret juryen.

Det er jeg helt uenig i. Fotografen har klart å skape en slående vakker estetikk ut av et dystert motiv. Kanskje ikke helt ulikt min filosofi, som naturligvis tyder på at fotografen er et like stort geni som meg. :p

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Syns mange av disse var nærmere kunst enn pressefoto, Photoshop er tydligvis populært for å understreke et poeng. Mye syk bruk av farger. Hvor går egentlig grensen mellom foto og digital illustrasjon i dag ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ettebehandlingen er i ferd med å sette selve bildet i annen rekke, etterbehandingen er viktigere enn fotograferingen. Det er ikke lenger det beste bildet som får en pris, men det bildet som er best etterbehandlet. Farlig nær en skjønnsmessig bedømmelse av malerier.

 

Skulle likt å sett igjennom en del av disse i ubehandlet tilstand for å sjekke hvordan mitt inntrykk av de forskjellige bildene endret seg.

Lenke til kommentar
Syns mange av disse var nærmere kunst enn pressefoto, Photoshop er tydligvis populært for å understreke et poeng. Mye syk bruk av farger. Hvor går egentlig grensen mellom foto og digital illustrasjon i dag ?

 

Denne var jeg enig i. Jeg hadde store forventninger til bildene når jeg trykte på siden. Mange var gode, men pressefoto skal skildre hverdagen osv, men det blir for mye kunstneriske motiver og det blir kansje litt uklart hva det bilder beskriver.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...