Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Marius!

 

I videoén blir det nemnt at ein forum bruker greide å gjere noko på ein time.Men,at dette ikkje var noko for den vanlige brukeren siden ein måtte registeret.Men,det kom ikkje fram av vidoen kva det dreide seg om.

 

Dreide det seg om å få dei norske spesialtegna på tastaturet?På sjølvdefinerte taster?For å lette skrivinga..?

 

Eller er det noko heilt anna som vart nemt?

 

 

I

Lenke til kommentar
Altfor feit i mine øyne. Kommer vel en oppgradert versjon som er smalere 6 mnd etter at denne kommer.

 

 

Feit? X1 er bare 16,7mm tynn! Skal X1 sammenlignes med noe er vel N95 nærmest mtp specs, til tross for at N95 mangler querty tastatur, og en fantastisk skjerm på 800x480px med touch. Likevel er X1 mindre i volum!

 

Xperia X1: 110 x 53 x 16,7 mm == 97cm³

Nokia N95: 99 x 53 x 21 mm == 110cm³

 

 

Ingen grunn til å klage på størrelsen ihvertfall. Litt ugunstig at den veier 145gram, men med et chassis i helmetall så er det helt klart verd det!

Lenke til kommentar

Den dagen jeg ikke klarer å bære med meg en telefon på 145gram, skal jeg gå igang med å få plass på nærmeste gamlehjem.

 

Personlig mener jeg det er en fordel med metal over billig plastikk, føles bedre og tåler gjerne litt mer. Vel verdt den "ekstra" vekta.

 

Uansett en telefon jeg skulle ønske kom ut fort, trenger ny telefon til jobben snart, så hadde passet godt å fått dem til å kjøpt denne til meg.

Lenke til kommentar

Lurer på om folk i dag har problemer?det å kalle en slik mobil for stor er latterlig,det er jo begrenset hvor liten en mobil med 3 tommers skjerm,og masse teknologi kan bli,

du kan ikke få en mobil med 3 tommers skjerm som er 5 cm høy eller 2 cm bred eller?

til dere som klager over vekta?140 gram.er dere sveklinger eller?hele 140 gram.

problemet med de fleste mennesker i dag er at de bare syter å klager på alt,dere blir ikke fornøyd uansett hva,dere finner alltids noe å klager over,er dere ikke fornøyd så lag deres egen mobil,bortsjemte barn.tror dere at mobilselskapene skal ,kan tilfredstille alle?synes det er sykt at man kan klage på alt.det er jo litt forskjell på et mobilselskap og nasa,med tanke på utvikling.

Lenke til kommentar

Den så skikkelig tøff ut da, "for feit" har du holdt på med noen andre WM telefoner, sammenlignet med Nokia sine, eller HTC, så er den telefonen "syltynn"

 

Ps : Kan dere forsøke å fjerne lyden som kommer på "direkteopptaket" og heller legge på en skikkelig lyd i etterkant, det er problematisk å få med seg hva dere sier med all bakgrunnstøyen.

 

Det hadde vært en dramatisk forbedring av artikkelen for min del

Endret av Lock-Aze
Lenke til kommentar

SE dreit seg vel bare skikkelig ut på P990 hva lanseringsdato angår. K850 var den siste SE mobilen jeg kjøpte, og den kom ut før forventa.

 

Dessverre er det sånn i mobilbransjen at det er så sinnsykt mange som kommer over de nye mobilene i utviklingsfasen at det blir umulig å holde det hemmelig. En haug med forskjellige team, eksterne leverandører, offentlig godkjenning, osv.. Mange ledd som lekker info. Dermed ender man opp med at man får specs og info om mobiler 6mnd før de er tilgjengelig i butikken. Det er litt surt å vente så lenge, jeg skulle gjerne sett kortere tid fra lansering til tilgjengelighet. Men sånn er det dessverre bare.

 

Folk i SE har sagt at de var stolte av å ha klart å holde et lokk på Xperia X1 så lenge. Navnet har lekket tidligere, og diverse små løse rykter, men alt i alt var X1 ei "bombe" fra SE. Godt jobba!

Lenke til kommentar
Nei, det er noe helt annet. Det er bare "bakgrunnsstøy", og ikke relevant for videoen.

Det snakkes om å bruke Sony Ericssons Bluettoth-klokker med Windows Mobile.

 

Som i grunn var ganske enkelt å sette opp mot HTC S730 ;-) Nå virker MBW-150 også på denne telefonen. Det artige var at du faktisk fikk tilgang til mye mer via klokka enn du får hvis du bruker en SE telefon mot den.

Lenke til kommentar

Den er feit ja. Ikke noe å diskutere det. Jeg har for leeenge siden på dette forumet argumentert for at mobiler ikke trenger å være 3 cm store, men tykkelsen er noen man kan gjøre noe med. Denne syntes jeg er for feit nå. N95 er også på grensen. Tastaturet bør gjøres tynnere, da snakker vi.

 

Ellers er jo multitouch malen for touchscreens nå, så vi får se. MS skal jo også bruke surface sine skjermer til så mye, forhåpentligvis støtter mobilmeny-systemene deres også dette i løpet av året.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Tykkelsen er OK etter min mening. Med et tastatur som ser ut til å være så bra, er det eneste som jeg etterlyser, en bedre vinkel for skjermen. (At skjermen ikke bare skyves ut og bøyes LITT opp, men kan vippes skikkelig opp, slik at det blir naturlig og greit å skrive på tastaturet og se skjermen (mer lik en liten lap-top) mens telefonen står på bordet foran personen som bruker den.)

 

Er det mulig at SE kan få modifisert denne modellen før release, slik at dette hensynet blir ivaretatt?

Lenke til kommentar

Dette ser ut som en spennende mobiltelefon. Jeg lovet meg selv å holde meg unna nye smarttelefoner, men det er svært vanskelig når SE kommer med slikt :p

 

Det var tre ting som irriterte meg. Først og fremst, så vil jeg pirke litt på designet. Den ser kjempestilig ut foran, men bak er det bare en kjedelig plastikk-liknende klump. Hvorfor kunne de ikke hatt likt design foran og bak? Den hadde sett mye stiligere ut.

 

Det andre er at man fortsatt må bruke stylus. Beklager, men det begynner i mine øyne å bli gammeldags nå. Både Apple, Neonode og LG har greid å lage mobiltelefoner som kan brukes med fingrene helt uten problemer. Når da to store mobilprodusenter slår seg sammen, hvorfor kan ikke de gjøre det også?

 

Til slutt syntes jeg animasjonene var flotte, men de brukte såpass lang tid at jeg er redd det kan gjøre mobiltelefonen treg. Selvfølgelig ser den pent ut, men de kunne vel gjort dem litt raskere?

 

Prisantydning?

Lenke til kommentar

Baksiden er nok mer eksklusiv når du holder den i handa, det er utstrakt bruk av metall så kvalitetsfølelsen er nok i toppklasse. Virker som SE har gjort en skikkelig "spared no expense"-jobb med denne utfra det vi vet så langt.

 

Stylus har den ja, men det nye WM (6.5 eller hva det blir å hete) skal visstnok være mye mer "tommel-vennlig" enn tidligere, i tillegg har du jo tastaturet med navipad. SE var flinke på f.eks M600 / P1 å lage et brukergrensesnitt hvor man sjelden trengte å ta fram stylusen. Regner med det er tilsvarende eller bedre på X1. Jeg er ikke bekymret. :)

Lenke til kommentar
Til slutt syntes jeg animasjonene var flotte, men de brukte såpass lang tid at jeg er redd det kan gjøre mobiltelefonen treg. Selvfølgelig ser den pent ut, men de kunne vel gjort dem litt raskere?

 

Hei.

Det er viktig å understreke at eksemplaret vi har sett på er et veldig tidlig førproduksjonseksemplar med de bugs, feil og uferdige løsninger som hører til. Du kan ikke sammenligne denne telefonen med den som kommer i salg i fjerde kvartal, da den etter all sannsynlighet kommer til å være mye raskere enn den i videoen.

 

Dette var også Sony Ericsson veldig påpasselige med å understreke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...