Gå til innhold

- Iphone-brukere er surfegale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror at grunnen er at Apples iPhone har størst skjerm, og de har virkelig fokusert på dette med brukervenlig interface. Rett og slett.

 

Nytter ikke å stappe en HTC full av overføringsteknologi når skjermen er liten og telefonen vanskelig å bruke. Det blir liksom ikke noen nettopplevelse (har HTC Touch Cruise selv nu).

 

Jeg har såvidt prøvd iPhone, men det jeg har prøvd, og det jeg har sett på videoer forteller meg at Apple er milevis forran alle andre når det gjelder multimediatelefoner....og det på første og hittil eneste forsøk!!

 

Apple må ha noen virkelig smarte folk rundt bordet...

Lenke til kommentar

Prøver å surfe med S710'n min av og til, men ting går så utrolig tregt og med en så liten skjerm er ikke det noe særlig. Det å kunne zoome, scrolle og bytte om på nettsider så enkelt som eplephonen gjør, får meg til å lure på hva andre mobilprodusenter tenker på.. (mtp deres internett rettede telefoner)

Endret av Laland
Lenke til kommentar

huff, jeg måtte dra fram Nokiaen på posten ista for å ta et pakkesøk, fytteÆsj , tok tid, tregt og &%"6%!

 

surfer mere enn aldri jeg å etter jeg fikk iPhonene, har på WIFI døgnet rund, sjekker mail... alt er gjort så raskt. kan ha masse nettsider ppe sammtidig å bytte enkelt mellom. bare bla liksom.

 

knallmobil!

 

brukergrensesnittet på denne er genialt! som jeg sikkert har skrevet tusen ganger før, men jeg får ikke sakt hvor fornøyd jeg er nok føler jeg!

Lenke til kommentar
Jeg tror at grunnen er at Apples iPhone har størst skjerm, og de har virkelig fokusert på dette med brukervenlig interface. Rett og slett.

 

Nytter ikke å stappe en HTC full av overføringsteknologi når skjermen er liten og telefonen vanskelig å bruke. Det blir liksom ikke noen nettopplevelse (har HTC Touch Cruise selv nu).

 

Jeg har såvidt prøvd iPhone, men det jeg har prøvd, og det jeg har sett på videoer forteller meg at Apple er milevis forran alle andre når det gjelder multimediatelefoner....og det på første og hittil eneste forsøk!!

 

Apple må ha noen virkelig smarte folk rundt bordet...

 

Den siste HTC Touch? Er du fornøyd med den? Vurderer den selv...

Lenke til kommentar

multitouch, hva skal en med det?

 

har zoom knapper på toppen, og såpass til skjerm at en ikke trenger å bruke dem ofte.

 

telefonfunksjon? takke pokker. har en grei klapptelefon for slikt. greit å ha eget batteri siden surfing bruker noe helvet med strøm (batteriet er ett standard nokia bt-5l, som holder en 2-3 timer med rein surfing. og ja, det kan byttes ;)).

 

og kjappere? bevis det...

 

pokker og, januar utgaven av bladet mobil satte N810 og ipod touch side ved side. ipod touch fikk ett poeng mer for multimedia, men da tror jeg dem bare testet standard oppsettet. med mplayer og passende media panel (canola er pop) så vil jeg påstå N800/N810 (samme innmat pluss gps og tastatur på N810) går foran.

 

det store spørsmålet er hva SDKen til apple vil bringe på banen, og hvor lett det vil være å installere tredjepartsprogrammer osv.

 

og jeg glemte helt, N800 får plass i lomma her ;)

 

skaff deg skikkelige bukser :p

 

og en liten teori på slutten.

 

jeg vil påstå at sammen med det som ble nevnt her tidligere (at webleseren til iphone har google om standard søkemotor) så er også iphone det som har fått øynene opp for on the go surfing for menigmann i usa. opptil nå så har dem ikke akkurat utvalget av mobiler der borte med surfemulighet vært "stor" slik jeg har forstått det...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fulgt så mye med på når norgeslansering av iPod skal komme (hvis ikke den allerede har blitt lansert her), men det virker som et råskinn av en mobil. Selv har jeg en liten Sony Ericsson kamskjell telefon, men er litt skeptisk til å prelle en hel iPhone i den ikke altfor store lommen min ;) Telefonen er nok litt for stor for meg, og batterilevetiden virket ikke til å være lang nok for meg heller (nå tenker jeg ikke på batterier så kan kjøpes utenom da).

Endret av Oly
Lenke til kommentar
Gundotra tror at hvis andre mobilbrukere følger Iphone-brukerne i mengden surfing med mobilen

..men det gjør de ikke, i alle fall ikke før de andre produsentene klarer å lage en nettleser med et lignende genialt interface, som jo er grunnen til at iPhone-brukere surfer mer enn andre.

 

Seriøst; det er ikke veldig vanskelig å forstå hvorfor iPhone/iPod Touch-brukere surfer mye. Alt man trenger å gjøre er å _prøve_ nettleseren i de enhetene i tre minutter så _skjønner man hvorfor_.

 

Google er standard søkemotor i Safari som følger med iPhone, kan det være noe av grunnen?

Neppe, det finnes plenty av andre telefoner som har Google som standard søkemotor. Dessuten går man ikke inn på google.com som default startside (startsiden er "blank"), så man kan ikke dra en "MSN.com er store fordi det er startsiden i IE".

 

multitouch, hva skal en med det?

Du har åpenbart aldri brukt en iPhone eller iPod Touch, så da foreslår jeg at du gjør det før du kommenterer med et snev av teoretisk kunnskap om et emne. Fakta er at multitouch gjør surfingen til en lek, noe som igjen fører til økt bruk. Not exactly rocket science.

 

En mobil skal brukes for å sende meldinger og ringe med. Til alt annet har du PC. Jeg skjønner rett og slett ikke hva poenget er med å legge ut så mye penger i en iphone?

..og det er selvsagt din rett, men for alle de millionene av brukere som har forelsket seg i sin iPhone fordi det rett og slett er så mye mer enn bare en mobil så må vel de få lov til å gjøre det? Du kan gjerne le av meg fordi jeg har kjøpt en iPhone, men da har jeg også rett til å le av deg fordi du lever på midten av 90-tallet. It goes both ways. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
En mobil skal brukes for å sende meldinger og ringe med. Til alt annet har du PC. Jeg skjønner rett og slett ikke hva poenget er med å legge ut så mye penger i en iphone?

Rett i det.. men, er det noen som gidder å drasse med seg ei pc for å høre på musikk o.l

eller ha gjenstander i lomma, mobil og mp3 spiller? :/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...