Gå til innhold

- Formatkrigen er ikke over


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

poenget med og fortsette og kjempe er?

folk skjønner jo at når filmbransjen har tatt imot blu-ray så er det bortkaset penger og kjøpe de få filmene som kommer på HD DVD

Lenke til kommentar

dæven døtte 1500kr for Toshiba HD-EP10 med fem filmer! troddet det fremdeles lå på ca 2000kr! ta bort filmene så blir jo spillern til omlag 500,-! :D nesten sånn at jeg kjøper meg en... men heller Blu-ray..hvorfor? vet ikke egentlig :p

 

btw, noen som vet om HD-E1 eller HD-EP10 er noe særlig brae på CD egentlig?

Endret av viiite
Lenke til kommentar

Det er trist å se at folk er så forutinntatte når det gjelder det endelige utfallet av formatkrigen når krigen fortsatt er i full sving.

 

Selv om HD DVD-platene er billigere å produsere enn Blu-ray, finnes det pr. dags dato knapt fire tilgjengelige filmtitler pr. tilgjenglige HD DVD-spiller - noe som er langt i fra imponerende. For Blu-ray er tallet enda mindre imponerende - det vil si bare 1/4 del av dette.

Jeg lurte på hva dette betydde til jeg leste kilden X-bit labs. Der snakker de om antall filmer som i gjennomsnitt selges sammen med spillere. I Europa ble det i gjennomsnitt bundlet mindre enn 1 Bluray-film til hver solgte bluray-spiller mens det i gjennomsnitt ble bundlet 3,5 HD-DVD filmer til hver solgte HD-DVD spiller.

Lenke til kommentar
Du må åpne opp øynene så ser du at formatkrigen ikke er over ennå, men at Blu-ray har vunnet en del slag i det siste.

Nei, basert på at flere trittstående tidsskrifter har annonsert Blu-ray som vinner.

 

Etter at Warner annonserte at de kun skal fi ut på Blu-ray har det vært en bølge av mange mindre studioer, distributører og forhandlere som har annonsert at de blir Blu-ray eksklusive.

 

Om ikke det skulle vært nok så har Sonic, som lager de eneste profesjonelle authoring verktøyene til HD-DVD, annonsert at de skal slutte å selge/oppdatere verktøyet, og kun fokusere på Blu-ray.

http://www.sonic.com/about/press/news/2008/01/blu-ray.aspx

 

Slaget er tapt for HD-DVD

Lenke til kommentar

Trist å se at de ennå ikke har lagt ned stridsøksa si. De skulle bare visst hvor mye mer trassig det er for forbrukeren når det er ørten forskjellige format ute og går. Jeg tenkte nå som filmselskapene endelig gikk inn for Blu-ray, så vil det også bli lettere for andre på andre platformer å gå inn for Blu-ray også.

 

La Blu-ray forbli den eneste arvtageren etter DVD-formatet.

Lenke til kommentar
fortsatt snakk om hvem som blir vinneren? Synes begge to er tapere jeg! De burde for lengst hatt ett gjennombrudd på markedet!

 

begynner å bli tide for minneskort nå, hvem har lyst på en ripete og bråkete blue ray disk? ikke jeg i hvertfall

Godt poeng! Optiske lagringsmedia er ikke akkurat fremtidsrettet selv om det har fått noen "turboer og spoilere" de siste årene.

 

dæven døtte 1500kr for Toshiba HD-EP10 med fem filmer! troddet det fremdeles lå på ca 2000kr! ta bort filmene så blir jo spillern til omlag 500,-! :D nesten sånn at jeg kjøper meg en... men heller Blu-ray..hvorfor? vet ikke egentlig :p

 

btw, noen som vet om HD-E1 eller HD-EP10 er noe særlig brae på CD egentlig?

Jeg vet ikke noe om hvordan CD funker på den men DVD skal fungere veldig bra. Her er en test av den. Prisen er nå nede i 1478 kroner inkludert 5 filmer. De 5 billigste HD-DVD-filmene i prisguiden koster til sammen 1095 kroner så da får du i praksis spilleren for 383 kr. Det er billigere enn de fleste DVD-spillere uten HD-kvalitet. Velger du dyrere vilmer blir tilsvarer det at spilleren blir ennå billigere. HD-EP1 tar også 1080p. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å være "optimistiske" i denne sammenhengen? En fortsatt formatkrig bidrar jo bare til å forlenge perioden den store forbukermassen må vente på at én vinner.

 

Men, forbrukerne har makten, så det er jo forsåvidt bare å kjøpe Blu-ray, og så kan jo HD-DVD (og M$) få meldingen den veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...