Gå til innhold

Microsoft tetter hull


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Artikkelen er Microsoft-fiendtlig innstilt. Dette synes jeg ikke er seriøs journalistikk. XP kommer ut av det som et styrket OS, ikke som et plastret og skadet et, som artikkelbildet illustrerer.

 

Dagens lærdom: selv om du har stått opp med feil bein, trenger du ikke å påtvinge oss andre en fullstendig fjern og subjektiv oppfatning av et nøytralt illustrasjonsbilde i en like nøytral artikkel.

 

...og bytt gjerne visningsnavn.

Lenke til kommentar
Artikkelen er Microsoft-fiendtlig innstilt. Dette synes jeg ikke er seriøs journalistikk. XP kommer ut av det som et styrket OS, ikke som et plastret og skadet et, som artikkelbildet illustrerer.

Partisk? Denne artikkelen? :lol:

 

Slike oppdateringer kalles ofte for "patch" på engelsk. Det samme ordet kan bety plaster (som på bildet) eller mer vanlig: lapper med tekstiler som man bruker for å tette hull i klær. (I hvert fall før i tida når klær var relativt mye dyrere enn i dag). Ordet patch beskriver altså godt prosessen å stoppe hull.

 

Både bildet og teksten viser jo tydelig at Microsofts produkter kommer styrket ut av dette. Jeg ser over hodet ikke noe problem med vinklingen til artikkelen.

Lenke til kommentar
Når et sikkerhetshulle avdekkes og tettes, er det positivt. Her blir det derimot fremstilt som "nok en tabbe". "Nok et eksempel på programvaregigantens fiaskoer". Det er det som ligger mellom linjene, og jeg tenker ikke som mengden. Om du vil mene det samme som mengden så vær så god. Nicket mitt er til for å tisse på deg...

 

Prøv å ikke misforstå dette på samme måte som du har misforstått artikkelen og min forrige post:

 

Microsoft slipper alltid oppdateringer tirsdag eller natt til onsdag. HW.no informerer/kommenterer alltid dette i form av en kortfattet artikkel. Personlig kan jeg ikke tenke meg å kjøre noe annet enn Windows XP x64 Edition, så dette handler ikke om noen anti-Microsoft kampanje i det hele tatt. Den eneste kritikken jeg kan se er setningen om et tidligere omtalt alvorlig excel-hull som fortsatt ikke har blitt tettet. En slik kritikk kan jo ikke sies annet om enn at den er berettiget.

 

Hva "mengden" mener om Microsoft får de stå for selv.

 

Lær deg å lese linjene før du leser mellom dem...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Som en generell bemerkning finnes tydeligvis ikke programfeil (bug's, errors) lenger her i verden. Nå er alt blitt "hull i sikkerheten" og alle oppdateringer er dermed blitt "sikkerhetsoppdateringer".

 

Hvor ble den gode gamle bugfix'en av ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Artikkelen er Microsoft-fiendtlig innstilt. Dette synes jeg ikke er seriøs journalistikk. XP kommer ut av det som et styrket OS, ikke som et plastret og skadet et, som artikkelbildet illustrerer.

 

Det er jo ikke artikkelforfatteren som har laget sveitserost-OSet Windows XP!

 

Skal vi elske Microsoft fordi de lar alvorlige sikkerhetshull være upatchet i månedsvis? Selv ikke M$-fanboys kan mene det!

Lenke til kommentar
Artikkelen er Microsoft-fiendtlig innstilt. Dette synes jeg ikke er seriøs journalistikk. XP kommer ut av det som et styrket OS, ikke som et plastret og skadet et, som artikkelbildet illustrerer.

 

Det er jo ikke artikkelforfatteren som har laget sveitserost-OSet Windows XP!

 

Skal vi elske Microsoft fordi de lar alvorlige sikkerhetshull være upatchet i månedsvis? Selv ikke M$-fanboys kan mene det!

Jeg er ikke fanboy i alle fall, men deler ikke din mening av den grunn. Tror du noen i denne tråden noen gang har fått problemer grunnet et sikkerhetshull som det så populært blir kallet? Dette blir alltid blåst opp... Alle produkter kan alltid forbedres. Det er jo det som kalles utvikling, og ingen kan under noen omstendigheter gardere seg mot alle mulige trusler og feil. Ei heller Microsoft. Når Microsoft slipper oppdateringer, så er det ene og alene positivt. Ser kritikken din på tiden det kan ta før patchen kommer, men var det noen i mellomtiden som tok skade av det? Slike "sikkerhetshull" blir alltid blåst opp for å være verre enn dem er.

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Tror du noen i denne tråden noen gang har fått problemer grunnet et sikkerhetshull som det så populært blir kallet? ... Slike "sikkerhetshull" blir alltid blåst opp for å være verre enn dem er.

 

98% av oppdateringene fra MS er standard bugfix'er/feilrettelser av ulike ting. Hvorfor MS velger å kalle alt mulig for "Sikkerhetsoppdatering" istedenfor "feilretting" er for meg en gåte.

Det er ikke rart mange oppfatter Windows som et system med mange hull når MS selv velger å kalle så godt som alle patcher for "sikkerhets oppdateringer".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...