Gå til innhold

Ny grafikk-konge kommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dette det endelige 9800 kortet, altså det folk snakker om som "9800GTX" ? Blir forvirret her.

Bruker 2 stk. G92 GTS brikker

 

Blir spennende om den blir bedre enn ATI sin. Det er ikke umulig er jeg redd for.

Sammenlign hvordan HD3870X2 gjør det mot 2 stk 8800GTS 512 i SLI, så får du svaret... :)

 

Støy? 250W er den del

250W er teoretiske worst-case tall, de reelle tallene ligger langt under dette.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Skal bli spennende når det kommer noen benchmark resultater, både 3dmark og spill. Men jeg har en teori om at dette kortet kommer til å bli ganske dyrt :whistle: (5-6000kr)

 

edit: synes forresten at emnetittelen er missvisende.. det er ingen som VET at dette kortet tar ytelsestronen enda, det vil bare fremtiden vise.

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
Er dette det endelige 9800 kortet, altså det folk snakker om som "9800GTX" ? Blir forvirret her.

 

Nei, dette kortet har ingenting med den nye GeForce-serien å gjøre.

Hvorfor de har kalt det 9800GX2 må du nesten spørre nVidia om ;)

Jeg tror det er et forsøk på å lure uvitende forbrukere til å tro at dette har noe å gjøre med den nye 9-serien, og de håper å få solgt flere på denne måten.

 

8800GX2, eller noe slikt hadde vært et mye mer riktig navn :)

 

Vi får nok ikke se de nye skjermkortene til nVidia før i August.

 

 

Når det gjelder prisen, så tror jeg ikke nVidia vil prise det så langt over HD 3870X2 :)

Ellers så vil det jo knapt selge ;)

 

Det vil nok yte litt bedre enn HD 3870X2, så kanskje vi snakker opp mot 4'000kroner.

Men 5'000kroner, da skyter nVidia seg selv i foten

Lenke til kommentar
GeForce 9800 GX2 er kort fortalt to GeForce 8800 GTS-brikker (G92) plassert på "ett" kort.

Er det snakk om samme klokkehastigheter på shadere, kjernen, minnet og samme minnebåndbredde per GPU osv? Eller klokker de det noe ned for å redusere TDP? I tilfelle de klokker det noe ned så blir det ikke så veldig sammenlignbart med 8800 GTS SLI.

 

Blir spennende om den blir bedre enn ATI sin. Det er ikke umulig er jeg redd for.

Ser man på 8800 GTS SLI så blir det trolig betydelig raskere enn HD 3870 X2. Det som er mer spennende er hvordan prisen blir. Altså pris/ytelse-faktoren.

 

Blir prisen 100% høyere enn HD 3870 X2 og bare yter 20% bedre enn den så blir det jo et dårlig kjøp. Blir prisen bare 30% høyere enn HD 3870 X2 og det yter 50% bedre så blir det et godt kjøp.

Lenke til kommentar

Selv om kortet i utgangspunktet bygger på samme idé som HD3870X2, så frykter jeg litt at nVidia skal "ta en ny 7950GX2" her. 250W peak er mye! særlig når det antagelig blir snakk om én single-slot kjøler pr kort. Kjøleløsningen på 8800GT har jo vist seg å ikke være verdens beste, og her er det to stk 8800GTSdet er snakk om. 8-pins PCI-E kontakt er jo også dårlig nytt siden det ikke er voldsomt mange som sitter på PSU'er med slike kabler.

 

Jeg spår (i all min visdom :p ) at dette kortet slår HD3870X2 på ytelse. Dog ikke overveldende og jeg tror det vil ha dårligere pris/ytelse-ratio og dessuten bråke og bli varmt.

 

Må til slutt si at nVidias navnegivning er på trynet for tiden ja :hrm: Først forvirrer de folk ved å lansere en ny GTS og nå "misleder" de folk ved å lansere en "uekte" 9-serie modell. De burde kalt nye GTS for 8900 og dette for 8900GX2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...