Gå til innhold

Sony Ericsson G900


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Legg merke til antar, vårt testeksemplar bommet nemlig rimelig stygt på våre forsøk."

 

Liten skrivefeil kanskje?

 

Jeg skjønner ikke poenget med denne når de har P1i. P1i er jo helt lik bortsett fra bedre skjerm, bedre tastatur, men litt dårligere kamera. Kanskje en liten idé å nevne denne ihvertfall litt i artikkelen?

 

EDIT: En liten skriveleif fra min side og=)

Endret av conflict
Lenke til kommentar

At designet på denne og P1i er tstygt, kjedelig eller klumpete er helt uforståelig for meg, men siden smaken er som baken holder jeg meg for god til å kommentere dette ;)

Synes dette ser ut som en meget bra telefon, og utifra de vidioene jeg har sett er responsen i telefonen mye raskere enn i min P1i. Jeg har litt lyst på denne. Menysystemet ser ganske kult ut må jeg si. Liker disse iphone effektene :w00t:

Lenke til kommentar

Syns fortsatt det er unødvendig å bygge en "P2i". Men når sant skal sies, er ikke P1i en særlig god telefon. Har hatt min på rep 4-5 ganger nå, og ettersom skjermen begynner å bli ripete(nei, jeg har ikke hatt den sammen med nøkler og slik), tror jeg at jeg skal prøve å få hevet kjøpet. Leste på ung.no (eller noe i den duren) at kosmetiske feil ikke garantert dekkes av paragrafene som sier at man kan heve kjøpet, men ettersom man faktisk skal se på den skjermen, og da blir det jo også en praktisk feil, og da er det vel ikke så dumt å prøve? Tror dere det kommer igjennom?

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært mer praktisk å sammenlikne denne utgaven med nettopp P1i? Etter det jeg ser er det ikke mange forskjellene, og visittkortscanneren som det fremheves i omtalen er jo også på P1i.

 

Etter det jeg kan se er de eneste forskjellene at denne modellen har større oppløsning på kamera og innebygget bildestabilisator. Etter bildet å dømme er knappene brede men likevel ikke av vippetypen.

 

Kommentaren G900 kommer nemlig Nokias varslede trykkfølsomme bølge i forkjøpet blir litt vanskelig å forstå all den tid P1i også har trykkfølsom skjerm med håndskriftgjenkjenning, ser gjerne en utdyping her.

 

En generell kommentar om video: det er et utmerket tiltak som jeg setter pris på. Jeg vil likevel anbefale å stabilisere også mobilen slik at bildet blir stødigere og menyene da også mer leselige. Om mulig blank ut sidesynet; utsikten til et par hvite bukser til høyre bidrar bare til støy. Nærbilder er også velkomne.

 

Etter det jeg ser av videoen virker menyene dramatisk raskere enn P1i, det vil derfor være interessant å vite om det er en raskere prosessor (som spiser opp batterikapasiteten), eller bedre programmering. RSS-leseren på P1i gir i så måte et dårlig inntrykk med etter alt å dømme en dårlig design for trådhåndtering.

 

Opera nevnes, da er jeg interessert i versjonsnummeret, er det 8.65 eller den nye i 9.x-serien?

Lenke til kommentar

Jeg vil komme med en sterk oppfordring til å omskrive deler av sniktitten. Vedkommende som skrev denne sniktitten kan umulig ha tatt i verken en P990i eller P1i.

 

" Under her finner vi et arsenal av funksjoner vi ikke har sett på en Sony Ericsson-telefon før. Mest interessant og nytt er egen PDF-leser, filbehandler, notatblokk og visittkortleser. Og ikke minst: QuickOffice, som lar deg åpne og redigere Office-dokumenter på telefonen. "

 

- PDF-leser? Check. Dette er på P1i.

- Filbehandler også.

- Visittkortleser? Check. Det også. Dette var faktisk tilstede på P990i også. Hvorfor dette promoteres av dere som noe nytt er ubegripelig.

- QuickOffice er også å finne på P1i. Rediger/lag/åpne Word/Excel...

 

I mitt syn burde det heller fortelles om G900 som en sammenslåing av K850i og P1i, som gir telefonen det beste fra begge seriene i én enhet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg er rimelig sikker på at dette blir min neste telefon, om ikke nokia N78 blir for fristene. Får vente og se hvordan testene slår ut, så tar jeg ett valg. Men denne telefonen er noe jeg har ventet på lenge!

 

Er i akkuratt samme situasjon som deg. Jeg har lest at n78 kommer utfør sommeren (2.kvartal), men er det noen som har en mer presis dato?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...