Gå til innhold

MSI GeForce 8800 GTS 512 MB OC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser absolutt ingen grunn til å bytte ut 8800GTX kortet mitt. Dessuten klokker det godt.

 

Ditt kort er bedre. Mer minnebåndbredde på ditt kort.

 

Dessuten, overklokket 8800GTS 512 får effektbruk oppimot GTX/ULTRA og støyer når man klokker opp.

 

 

Hva med å begynne og kjøre spill testene i 1920x1200 også. Er jo mange som sitter med 24" widescreen skjermer.

 

Ja, og test minimum 8xQ AA og gjerne 16xQ og.

Lenke til kommentar

Litt merkelig de kjører standardfrekvens på minnet på dette kortet. Skulle liksom tro at det var der det skortet på disse kortene ettersom minnebåndbredden faktisk er mindre enn på forrige generasjon 8800. Skulle derfor tro at det ville gi litt effekt hvis man klokket minnet høyere, særlig i høyere oppløsning.

 

Men mulig minnet er presset ganske til grensen allerede på nye 8800GTS. Noen som har 8800GTS 512MB som kan si noe om hvordan minnet klokker?

Lenke til kommentar

Hardware.no: Hvorfor gir dere fabrikkoverklokkede skjermkort så mye oppmerksomhet? Ytelsesgevinsten er minimal, og dessuten er det da virkelig ikke noen stor sak å kjøpe et standardkort og klokke det selv? Skal dere først teste noe, så kunne jeg godt tenke meg at dere endelig så litt nærmere på Phenom. Ganske utrolig at dere ikke har testet den ennå.

Lenke til kommentar
Hardware.no: Hvorfor gir dere fabrikkoverklokkede skjermkort så mye oppmerksomhet? Ytelsesgevinsten er minimal, og dessuten er det da virkelig ikke noen stor sak å kjøpe et standardkort og klokke det selv?

 

Overklokking gjort av forbrukeren bryter som regel garantien på kortet. Dessuten er det ikke alle som vet hvordan man overklokker, og føler seg tryggere med fakbrikk-overklokkede kort.

Lenke til kommentar

Joda, men det er strengt tatt bare i teorien, da det er svært vanskelig eller umulig å finne ut hva som har blitt gjort med et skjermkort som ikke har fysiske skader. Jeg har levert tilbake flere defekte skjermkort som jeg har overklokket og fått erstatning. Overklokking av skjermkort er dessuten latterlig enkelt, og risikoen er tilnærmet lik null. Jeg hører det visstnok er noe mer komplisert på 8800-serien på grunn av separate pixel shaders, men igjen: Ytelsesgevinsten er minimal, så hvem bryr seg, egentlig?

Lenke til kommentar

Angående effektforbruk:

 

Jeg synes dette skjermkortet tar ekstremt mye strøm bare i idle-modus.

Hva forventer vi av effekt i bruk når skjermspareren er over og skjermen slår seg av? Kan vi da forvente en "standbyeffekt" på bare 5w eller mindre?

 

Har ikke brukt mindre på over ett år. Tilogmed på mine 7600GT og 7600GS kort, som begge er AGPx8, bruker jeg 1920x1200 både i spill og arbeid. Alt med lavere oppløsning utløser klaustrofobi nå :)

 

Har selv 7600GT (PCIe (kan kjøres i SLI)) Kjørte skjermkortet med 2 skjermer og spillte CS:S og HalfLife 2 på gugge oppløsning 1280*2048. Og litt AA og AF, ikke så mye. Selfølgelig gikk ikke dette smertefritt. Videotesten i CS:S kjørte vell på ca under 50fps.

Sabla gøy. Men umulig og spille grunnet avstanden mellom skjermene. Siktet ble jo tullete... 25% der 75% der...

Eneste som hindrer meg er 3500+ AM2 prosessoren mener nå jeg. Når CPU går 100% når man spiller så er det jo der feilen ligger?...

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...