Gå til innhold

Cell krympes til 45 nm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg har alltid hatt sansen for IBM sine systemer. Synd Cell ikkje kan brukast med Windows og mulighet for å bruke skikkelige skjermkort
Det er ikke Cell som ikke virker med Windows, men Windows som ikke virker med Cell ;). Cell er uansett elendig til typiske desktopoppgaver. Samt at jeg ikke tør å tenke på overheaden du får med programvaren som skal oversette instruksjonene (du vil vel faktisk kjøre spillene dine).
Lenke til kommentar
PS3 er for stor som den er nå.

PS3 og 360 er vel identiske når det gjelder størrelse. Forskjellen er at 360 ikke har slot-in diskleser og har ekstern strømforsyning (som er ganske stor), men Sony satt sin inne i maskinen. Wii er den eneste next-gen konsollen som skiller seg ut hvis størrelse teller. Hadde selvfølgelig vært deilig med en mindre versjon av PS3 og 360, men tror ikke vi ser det på en stund.

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Hvor stor XBox 360 er var ikke emnet.

 

At 360 er nesten like stor er heller ingen unnskyldning, konsollene er for store, de er jo gedigne. Det Sony har fått til bra er luftstrøm i kabinettet. Hvem har sagt at spillereglene er å kun sammenligne dagens generasjon? Det har jeg ingen interesse av i alle fall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

litt gammel tråd men vært borte noen uker og spør alikevel :)

 

det er jo meget posetivt at de krymper cell enda mere, 100W til eller fra på noen millioner ps3 blir fort noen KW på ett år.

 

er det sånn at skal man ha 65nm så er den kun i 40gb ps3?

 

angående slimline ps3, (som er på størrelsen med den vi ser av ps2), så er vel det lite realistisk foreløpig, tror faktisk at selv 32nm cell er for varmt,og at vi må helt ned til 22nm for at dette kan bli en realitet. men klart at på 45nm er det mulighet for en mindre ps3 som sikkert hadde vært atraktivt, men spørs om sony vil gå for de extra kostnadene....

 

hvor mye ble ps2 chipen krympa fra start til siste slimline?

 

og krympes xbox chipene? er vel de som har mest behov vil jeg si :)

Lenke til kommentar
og krympes xbox chipene? er vel de som har mest behov vil jeg si :)

Alle 3 chipene har blitt mindre i falcon modellene. Det kan se ut som 65nm på CPU og 80nm på GPU og eDRAM.

Det skal visnok være nevnt i boka "The Xbox 360 Uncloaked" at Xbox360 var designet fra starten av for å kombinere CPU og GPU inn i en chip. Vil vi se en slimline Xbox360 i fremtiden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...