Gå til innhold

Steam med ny milepæl


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig. Steam fortjener suksess. Ny maskin, logg på stem og gå til sengs. Kvelden etter ligger alle spilla ferdig og klar til å spilles. Prisen er fornuftig og man slipper å ha i DVD-plata osv osv.

 

At ikke de andre spilldistributørene har funnet på noe lignende kan jeg ikke fatte og begripe. EA gjorde et forsøk som var så knølete at jeg ikke gadd.

Lenke til kommentar

Steam er såvisst ikke veien å gå. Jeg vil tilbake til gamle dager med store spill esker, store gode manualer, cover, kanskje en plakat osv.

Men igjen så er steam sikkert greit for noen, jeg for min del vil slippe å være avhengig av nett og at valv sine validerings servere er tilgjengelige når jeg skal spille mine spill.

Alt i alt vil jeg si steam ble bedre enn fryktet, men langt i fra perfekt.

Lenke til kommentar

Steam er genialt. Det eneste som kunne gjort det bedre er om de kunne brukt litt torrenteknologi, slik at nedlastningene hadde gått mye mye mer fortere, spesielt ved releaser av store spill osv.

 

Torrent er en fantastisk teknologi, og hadde man kunne sett forbi at den blir assosiert med piratkopiering så kunne den vært innebygd i webrowser og brukt overalt. Da hadde alle kunne spart latterlig mye serverlast verden over.

 

Men hvorfor er det ikke slik? Det er som om man skulle oppdaget hjulet i steinalderen, men ingen bryr seg..

 

EDIT: ok litt drøy den siste der..

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Har et litt ambivalent forhold til steam, på den ene siden er det praktisk, og man slipper endel grelle kopibeskyttelser. Men på den andre siden er det stress når man ikke er online, og selve applikasjonen er jalla. Slår feks ganske dårlig inn på nettverksytelsen i vista. Og litt vel ivirig på reklame.

 

AtW

Lenke til kommentar
Steam er genialt. Det eneste som kunne gjort det bedre er om de kunne brukt litt torrenteknologi, slik at nedlastningene hadde gått mye mye mer fortere, spesielt ved releaser av store spill osv.

 

Torrent er en fantastisk teknologi, og hadde man kunne sett forbi at den blir assosiert med piratkopiering så kunne den vært innebygd i webrowser og brukt overalt. Da hadde alle kunne spart latterlig mye serverlast verden over.

 

Men hvorfor er det ikke slik? Det er som om man skulle oppdaget hjulet i steinalderen, men ingen bryr seg..

 

EDIT: ok litt drøy den siste der..

Hvis jeg skal kjøpe et spill skal de faen meg få sette opp en linje og at jeg slipper å gjøre linjen tregere med bittorrent. Jeg får fin hastighet, de klarer nesten å toppe 20-mbit linjen min men noen ganger stopper den bare opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Ang Steam så er jeg ikke så forferdelig imponert lengre.

Det at det er dyrere for oss i Europa å kjøpe spill på steam enn det er for Amerikanere er temmelig kjipt

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal kjøpe et spill skal de faen meg få sette opp en linje og at jeg slipper å gjøre linjen tregere med bittorrent. Jeg får fin hastighet, de klarer nesten å toppe 20-mbit linjen min men noen ganger stopper den bare opp.

Hva med å gjøre litt research ditt brød?

Steam sitt content er levert av LimeLight Networks, og raskere enn det er det vanskelig å få til med så mange brukere...

De hoster attpåtil også en del av youtube, xbox live og mer :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...