Gå til innhold

Slutt på nettbasert Vista-oppgradering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kundenes ønske

Det var en syltynn påstand. Alle kundene kan umulig ønske det samme. Skulle jeg velge å fokusere ensidig på den andre delen av kundemassen så kunne jeg med like syltynt grunnlag si at kundene ikke ønsker dette. Det blir for dumt å skjule seg bak en påstand om at kundene ønsker det.

 

MS kunne heller gitt kundene valgfrihet til å velge den løsningen som passer best for hver enkelt. Noen sitter med modemlinje og er nabo med en databutikk og kunne dermed mye heller tenkt seg å stikke dit enn å laste ned. Andre bor milevis fra nærmeste databutikk eller er på jobb i åpningstida deres og har super linje hjem. De vil nok foretrekke oppgradering via nettet. Gi kundene valgfrihet sier nå jeg.

Lenke til kommentar

Så lenge de ikke fjerner sikkerhetsoppgraderinger i fra nett også, så er jeg fornøyd.

 

Jeg tror ikke så mye om at dette gjøres for å bedre kundenes kjøpsopplevelse, for da kunne de like så gjerne ha tilbudt begge løsninger. Jeg mistenker det for å være enda en håpløs reaksjon på piratkopiering.

Lenke til kommentar
Kundenes ønske

Det var en syltynn påstand. Alle kundene kan umulig ønske det samme. Skulle jeg velge å fokusere ensidig på den andre delen av kundemassen så kunne jeg med like syltynt grunnlag si at kundene ikke ønsker dette. Det blir for dumt å skjule seg bak en påstand om at kundene ønsker det.

 

MS kunne heller gitt kundene valgfrihet til å velge den løsningen som passer best for hver enkelt. Noen sitter med modemlinje og er nabo med en databutikk og kunne dermed mye heller tenkt seg å stikke dit enn å laste ned. Andre bor milevis fra nærmeste databutikk eller er på jobb i åpningstida deres og har super linje hjem. De vil nok foretrekke oppgradering via nettet. Gi kundene valgfrihet sier nå jeg.

Da ordner du den via mail, slik artikkelen sier. Den sier heller ikke at alle kundene ville ha det slik, akkurat som ikke alle ville ha dagens regjering. Kan heller ikke se at MS er pålagt å "bevise" at dette er det flertallet av kundene ønsker.

 

Når det er sagt, er jeg helt enig at flere valgmuligheter er bedre, men alt koker vel ned til kostnader og behov.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

De hadde jo gjort det lettere for alle om alt alltid var med på alle DVD'ene og at DVD'ene kun var forskjellige mht hva av innholdet som ble innstallert.

Nå du "oppgraderte" (med en eller annen kodenøkkel) kunne du sette inn "Home Basic" DVD-en(e) og den lasta inn resten av det som skulle til for å "Go Ultimate".

 

For meg personlig spiller dette liten rolle uansett for XP holder greit inntil Ubuntu er lagt inn på maskinene i heimen. Vil kun ha 1 (muligens 2) spille PC-er igjen med MS os til slutt.

(Tar dog litt tid og få alle rutiner over på nytt os...)

Lenke til kommentar
De hadde jo gjort det lettere for alle om alt alltid var med på alle DVD'ene og at DVD'ene kun var forskjellige mht hva av innholdet som ble innstallert.

Nå du "oppgraderte" (med en eller annen kodenøkkel) kunne du sette inn "Home Basic" DVD-en(e) og den lasta inn resten av det som skulle til for å "Go Ultimate".

alle dvdene er like bare lisens koden som er forskjellige. Så derfor blir det ganske teit av microsoft. De fleste tar vel vare på dvden med os som de har betalt for håper jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
gjetter meg til at problemet for ms her har vært at vista salget primært har vært via nye pcer. og disse kommer vel sjeldent med orginal-CD-er nå for tiden?

 

Ahh.. tenkte ikke på den der (jeg har aldri kjøpt en PC med OS). Du har vel rett, sitter vel antagelig mange med Vista rundt omkring som ikke har noen DVD i det hele tatt.

Lenke til kommentar
gjetter meg til at problemet for ms her har vært at vista salget primært har vært via nye pcer. og disse kommer vel sjeldent med orginal-CD-er nå for tiden?

 

Ahh.. tenkte ikke på den der (jeg har aldri kjøpt en PC med OS). Du har vel rett, sitter vel antagelig mange med Vista rundt omkring som ikke har noen DVD i det hele tatt.

 

har man det travelt for å få pcen i orden igjen når den feiler da er jo eneste løsning å låne en dvd og så skaffe seg en orginal en når internett virker eller butikken er opnet .

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...