Gå til innhold

Bærbar til under 3000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
uten windows vista og den hadde kosta 2500? ^^

da hadde det blitt en fin pc og ha i bilen med linux på <3

Det står da i artikkelen at maskinen blir levert uten operativsystem....

:O

leste artikelen ett annet sted, der stod det at den leveres med windows vista basic ^^

Elkjøp greide å levere for 2995 med vista også :p

Lenke til kommentar

Var inne på zepto.no og kikket på konfiguratoren. Måtte opp i nesten 6000 før den begynte å ligne på f.eks. Lenovo n200. Nei, n200 er nok fremdeles kongen av lavpris.

 

MEN! Zepto'n er sikkert glimrende som skrivemaskin på kontoret. Der har man gjerne noen XP lisenser til overs også. Og ellers skryter Zeptop av at den er klar for Ubuntu, og det er jo pluss i margen og stjerne i boken.

Lenke til kommentar

Fin pris, men jeg må som artikkelforfatteren at jeg ville foretrukket Lenovo N200 fremfor denne.

 

Lenovo N200 selges nå for 3995 kr inkludert 1,5GB minne fra komplett. Den har DVD-brenner, 50% større harddisk, solid byggekvalitet, trådløst nettverk og like nytt brikkesett. Begge maskinene kan forresten oppgraderes med de nyeste penryn-prosessorene. F.eks T9300 på 2,5 GHz med 6 MB L2 cache og 800 FSB. T9300 vil koste ca 2000 kr når den kommer på lager i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg blir liksom ikke særlig imponert av lav pris når det skyldes at man har tatt bort vesentlige ting som os og wlan her. Tilbudet er ikke spesielt godt når man har kjøpt til det man trenger.

 

EDIT: Kjøpte forresten en Lenovo N200 nylig, og det er sannsynligvis den beste bærbare jeg har hatt, om man ser bort fra en overivrig vifte. Regner med at det kan løses med en cpu-oppgradering, og i så måte er det interessant det som Simen1 skriver om støtte for kommende cpu`er. Regner med at det kanskje krever en biosoppdatering - men den diskusjonen tar vi heller her, hvor førstemann allerede har byttet cpu på sin N200.

 

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Jeg blir liksom ikke særlig imponert av lav pris når det skyldes at man har tatt bort vesentlige ting som os og wlan her. Tilbudet er ikke spesielt godt når man har kjøpt til det man trenger.

...

 

Til de av oss som benytter Linux er dette ett glimrende tilbud.

 

Personlig klarer jeg meg fint uten optisk enhet overhodet, så lenge det støttes over usb.

 

Frihet til å velge trådløst nettverk selv, ser jeg svært posetivt på.

 

Det å slippe MS monopolet slår veldig heldig ut for min lommebok.

Lenke til kommentar

Poenget er at det i utgangspunktet høres veldig billig ut med 3000 kroner for en bærbar, men ikke når den mangler os og wlan. Kall det gjerne frihet om du vil, men hva om N200 kunne leveres uten wlan og os? Hva ville prisen blitt på den da? Så kunne man alltids ta bort bluetooth, dvd brenner, webkamera og fingeravtrykksleseren og kuttet prisen ytterligere. Først da kan man sammenligne prisen på denne Zepto`en med N200, forutsatt at byggekvaliteten, skjermen, tastaturet osv er på samme nivå.

 

I lys av dette er jeg fremdeles veldig lite imponert av 3000 kroner for Zepto`en.

 

EDIT: Var inne på konfiguratoren hos Zepto en tur og prøvde å matche spesifikasjonene til N200. Uten Windows kom jeg på cxa. 5500,- og da mangler fremdeles webkamera og fingeravtrykksleser.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Maskinen virker bra til prisen, men vil gjerne se litt mer om bygge byggekvaliteten. Uansett, selv om prisen er lavere fordi den mangler Windows, er da ikke direkte negativt. For de som skal ha windows, vil det være det, fordi da vil totaltprisen overstige de andre billigmaskinene. Har man derimot en windows lisens fra før, eller ønsker linux, er det bare tull å bruke mer penger på enda en unødvendig lisens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...