Gå til innhold

"Ingen" resirkulerer mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, sånn returpose har jeg aldri sett før. Har lempet bort 1 telefon i en sånn innsamligsboks, men har gitt 4 stk til et slikt "mobiltelefoner til Afrika" opplegg. Som regel er jo aldri telefonen ødelagt når jeg bytter, så de jeg nå har i skapet er jo ikke kasteklare. Bedre at de går til noen som kan bruke dem da, ikke i søpla. Hadde satt mer fokus på det hadde jeg vært miljøaktivist på min hals, ikke bare at folk skal gå og kaste dem.

Lenke til kommentar

Jepp, kjekt å ha en reserve liggende, men ikke mer enn én og den bør jo heller ikke være så gammel at man har glemt hvordan grensesnittet fungerer eller ha så store mangler at den vil være praktisk talt ubrukelig som reserve.

 

Min forrige mobil, SE T610, sluttet joysticken å fungere på. Siden den mangelen gjorde den ubrukelig som reserve ga jeg den bort til en som har en lik telefon. Han byttet dekslet som var meget pent behandlet på min, tok batteriet siden det varte lengre enn hans og tok laderen så han kan ha en hjemme og en på jobb. Det slitte dekslet og den defekte innmaten gikk ikke i søpla, for der skal det jo ikke kastes likevel. Restene gikk selvfølgelig til elretur. (En boks for el-avfall som står i inngangen til en Remabutikk nært meg.)

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...