Gå til innhold

Rykter om ny Nokia N95


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er 160 MB for lite? Da betaler man ikke noe for minne, og har heller muligheten til å velge akkurat minnemengden man ønsker selv, og kun betale for det man trenger og ikke trenger.

 

Så vidt jeg forstår er dette et rykte mobil.se står for, tviler litt, men vi får jo se. Orginal N95 vil uten tvil fases ut om denne blir reell. Antar også at denne modellen ville brukt N95 sine spesifikasjoner, ikke 8GB-utgaven.. Vi får se :)

Lenke til kommentar
Hvorfor er 160 MB for lite?

Når man velger en såpass avansert mobil så forventer man å kunne bruke den relativt avansert også, uten å måtte gjøre egne oppgraderinger. Noe som krever litt tumleplass for å ta bilder, lagre filer, programmer osv. Flash er såpass billig i dag at et innebygde minne på 2GB ikke ville økt prisen nevneverdig. 2GB flashbrikker går for ca 40 kr på verdensmarkedet nå. 2GB burde altså vært innebygget for å dekke et minimalt behov. Så burde det vært mulig å utvide det med minnekort om man ønsker mer plass. Jeg synes ikke grunnmodellen bør ha så lite minne at man MÅ oppgradere uansett.

Lenke til kommentar

Nå fikk vi jo akkurat bekrefta:

"Nokia Mobil N95 Black ink 2GB minnekort+1 års nav. Lisens"

 

Fra våres leverandør. Er også et bilde, men er den "gamle" N95 bare med sort deksel bak og 2GB minnekort og 1 års lisens. Så kan jo være denne?

 

Dette var fra Telefast forresten.

 

EDIT: Etter å ha lest artikkelen igjen og så sett på nyhetsbrevet vi fikk fra Telefast så er jeg egentlig ikke i tvil. Det er bare en sort, vanlig N95 med inkl. 2GB minnekort og 1 års lisens. :p

 

EDIT2: O spennende bilder.

 

img_1189554434_1.jpg

img_1189554434_0.jpg

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Men da har vell denne mindre RAM til telefonen og dårligere batteri?

Jeg sitter selv med den "originale" N95, og får jo opp meldinger om at minne er brukt opp hele tiden,

for ikke å nevne det dårlige batteriet :thumbdown:

 

8GB utgaven skal jo være bedre på de punktene

 

Ta en software update, så blir det nok riktig mye bedre :)

Lenke til kommentar
Jungeltelegrafen sier at finnene planlegger en ny versjon av flaggskipet N95.

 

Les mer

 

Var det noen som sa at Sony Ericsson gjentok seg selv? Dette begynner å bli patetisk...

 

Hehehe..

 

Tror jeg holder meg utenfor den diskusjonen der :p

 

Men.. Det er vel dette som skjer når produsentene mangler fantasi.. For øyeblikket vil jeg si dette gjelder Nokia, SE og spesielt Motorola ...

Endret av Steffen_moss
Lenke til kommentar
Jungeltelegrafen sier at finnene planlegger en ny versjon av flaggskipet N95.

 

Les mer

 

Var det noen som sa at Sony Ericsson gjentok seg selv? Dette begynner å bli patetisk...

 

Hehehe..

 

Tror jeg holder meg utenfor den diskusjonen der :p

 

Men.. Det er vel dette som skjer når produsentene mangler fantasi.. For øyeblikket vil jeg si dette gjelder Nokia, SE og spesielt Motorola ...

 

Personlig synes jeg vel egentlig ikke det Nokia gjør er så veldig patetisk, men måtte bare servere den til alle Nokiafansen som spyr ut usakligheter hver gang SE lanserer en mobiltelefon. De har jo et kjempeprodukt i N95, og skjønner godt at de vil melke markedet. Hadde den innehatt qwerty, hadde nok også jeg eid en... ;)

Lenke til kommentar
Jungeltelegrafen sier at finnene planlegger en ny versjon av flaggskipet N95.

 

Les mer

 

Var det noen som sa at Sony Ericsson gjentok seg selv? Dette begynner å bli patetisk...

 

Hehehe..

 

Tror jeg holder meg utenfor den diskusjonen der :p

 

Men.. Det er vel dette som skjer når produsentene mangler fantasi.. For øyeblikket vil jeg si dette gjelder Nokia, SE og spesielt Motorola ...

 

Personlig synes jeg vel egentlig ikke det Nokia gjør er så veldig patetisk, men måtte bare servere den til alle Nokiafansen som spyr ut usakligheter hver gang SE lanserer en mobiltelefon. De har jo et kjempeprodukt i N95, og skjønner godt at de vil melke markedet. Hadde den innehatt qwerty, hadde nok også jeg eid en... ;)

 

Joda. Selv liker jeg Nokia, men(!) telefonene er for kjedelige for meg. Får håpe 2008 blir ett fint år for produsentene og forbrukerne. Håper på det kommer noe nytt! Mobilindustrien begynner å ligne på bilindustrien. Mye likt som er ute å "går".

Lenke til kommentar

Har også hatt intrykk av at Nokia har vært litt kjedelige, men etter å ha fått 8Gb versjonen nylig så har jeg ikke samme mening lenger. Den er virkelig digg, og spesiellt videokamera imponerte meg stort. Skal teste å legge inn ScummVM når jeg får tid :p anbefaler ihvertfall telefonen.

Lenke til kommentar
Har også hatt intrykk av at Nokia har vært litt kjedelige, men etter å ha fått 8Gb versjonen nylig så har jeg ikke samme mening lenger. Den er virkelig digg, og spesiellt videokamera imponerte meg stort. Skal teste å legge inn ScummVM når jeg får tid :p anbefaler ihvertfall telefonen.

 

SCUMMVM ja.. Vi liker det! har det på min E61. Er en stund siden jeg har spilt Monkey Island nå.. Kanskje det blir kveldsprosjektet mitt idag!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...