Gå til innhold

Microsoft byr på Yahoo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var jo bare helt sinnsykt mye pæng da! Noen som har en oversikt over hvor mye Microsoft er verdt? Mener Bill Gates er god for 55 milliarder dollar.. (ikke sikker)

Markedsverdien (altså aksjekursen x antall aksjer) er på 300-400 milliarder dollar. Microsoft tjente omlag 17 milliarder dollar i fjor.

 

Ironisk nok var det Yahoo Finance som dukket opp først når jeg googlet opp dette...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Ser aksjen har falt over 40% de siste månedene, så det kan sånn sett være rett tid å kjøpe seg inn når det er litt uro i markedet.

 

Ifølge BBC er budet på ca 60% mer enn dagens aksjeverdi, samt at prisene har gått opp 50% siden budet kom.

 

Tror dette er ett bra steg for MS og Yahoo, de trenger hverandre for å konkurere mot Google.

Lenke til kommentar

Dette føyer seg jo bare inn i rekken av strategiske oppkjøp MS har gjort for å få ta opp konkurransen med Google på annonser.. Først så man jo oppkjøpet i Facebook, der MS kjøpte en liten del av aksjene men også retten til å styre all reklame der. Samt oppkjøpet av Fast og nå også tilbudet om oppkjøp av Yahoo.

 

Dette viser vel bare hvor stor tro MS har på at nettet er plassen ting skjer fremover. For oss i Norge er jo yahoo lite mens ute i Verden er yahoo gigantiske.. de er større en google..

 

Synd at man får færre aktører.. Men alikevell spennende

Lenke til kommentar
45 milliarder dollar er mye penger. Merkelig å by så mye nå etter at de har kjøpt opp FAST. Skulle tro de da hadde nok ressurser selv til å bygge opp en verdig Google-konkurrent.

Egentlig ikke merkelig i det hele tatt. Microsoft har en skjult tankegang om å være størst og best, derav fremstår Microsoft nesten som et monopol. Ikke minst er de verdens største programvareselskap.

Lenke til kommentar
Microsoft har en skjult tankegang om å være størst og best, derav fremstår Microsoft nesten som et monopol.

 

For det første er vel ikke denne "tankegangen" særlig skjult. Du bør være både døv og blind om du ikke har fått med deg at Microsoft ønsker å fortsette å være verdens største leverandør av programvare (målt i kroner og øre, eller dollar, for de som foretrekker det). Når det gjelder ønsket om å være best tror jeg ikke jeg har vært borti noen virksomheter som ikke har en målsetting om å være best på sine forretningsområder. Det ville jo vært litt av et reklameslagord: "Kjøp fra oss, vi er ikke best men du verden så middelmådige vi er". ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror budet er ganske fristende nå når aksjemarkedene har fått så mye juling.

Tenk at du satt med noen tusen aksjer, og plutselig ble aksjene verdt mange mange prosent mer. Da hadde du sannsynligvis solgt deg ut av aksjen, men alternativt kunne du sitte på den i påvente av at Microsoft får aksept på budet, eller ett annet alternativ at en annen budgiver hiver seg inn i kampen om å få kloa i Yahoo! - noe som jo kan gi deg en ennå større avkastning på Yahoo! -aksjen.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg blir ofte trist når Microsoft skal kjøpe opp selskaper, ryktene om at de skulle kjøpe opp Logitech likte jeg overhode ikke. Men at de kjøper opp Yahoo er for meg helt likegyldig, alt jeg ser av Microsoft og Yahoo sine nettjenester syntes jeg ikke er noen gode alternativer uansett.

 

Microsoft vil ta opp kampen mot Google, men først må de jo få orden på sine egne tilbud og alternativer.

Nesten alt jeg har vært borti fra Google er jo overlegent iforhold til hva Yahoo og Microsoft har hatt å stille opp med.

 

Homtail / Live-mail og yahoo mail syntes jeg er ingenting iforhold til Gmail.

Live search og altavista er ingenting iforhold til Google Search osv osv..

 

 

Jeg syntes Google sine tjenester alltid er av høyt kaliber, mens det meste fra Microsoft og Yahoo sine nettjenester ikke er i nærheten engang.

Lenke til kommentar
Jeg blir ofte trist når Microsoft skal kjøpe opp selskaper, ryktene om at de skulle kjøpe opp Logitech likte jeg overhode ikke.

Microsoft kan strengt tatt ikke kjøpe opp noe betydelig innen programvare lengre (f.eks Oracle, SAP eller Adobe) uten å bli stoppet av konkurranselovgivning og monopolist-tiltale.

 

Derfor er de på en måte tvunget til å gjøre sine investeringer i andre markeder. At de satser på maskinvare er dermed ikke merkelig. Jeg sagt det mange ganger før når Microsoft har kjøpt opp selskaper: Får trenden fortsette så støvsuger Microsoft databransjen for det som er av nevneverdige konkurrenter og vi sitter igjen med null konkurranse, svindyre produkter som det er umulig å finne alternativer til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...