Gå til innhold

Her er Firefox til mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt hva FireFox Mobile (?) skal komme med som er nytt for smarttelefonnettlesere. Opera Mobile 9 kommer før FireFox Mobile 1, og har sannsynligvis en lettere kode enn FF Mobile i tillegg til alle "nye" funksjoner nevnt i artikkelen. Eneste som taler for FF Mobile er vel i så fall at den leveres gratis mens Opera Mobile koster ca 150kr.

 

Har jeg gått glipp av noe?

Lenke til kommentar
En ting er sikkert; jeg kommer aldri til å kjøpe en nettleser til mobiltelefonen for 150 kroner!
Er vel ikke akkurat umulig Opera Mobile blir gratis som Desktop-versjonen etterhvert ble og som Opera Mini alltid har vært.

 

Selv har jeg kjøpt Opera Mobile, men det er også en god del telefoner som leveres med Opera Mobile som feks alle nye UIQ-telefoner (SE P990i, M600i, W950i, P1i, W960i, Motorola Z8 og Z10) og millioner av DoCoMo-telefoner i Japan.

 

Uansett kommer jo FF Mobile til Windows og Linux, mens Opera Mobile leveres til stort sett alt av smarttelefoner.

Lenke til kommentar

En ting er sikkert; jeg kommer aldri til å kjøpe en nettleser til mobiltelefonen for 150 kroner!

 

Der er jeg fullstendig enig.

 

Hvem er ikke?

 

Når det kommer til UIQ kan jeg jo ta en titt på den. Bruker jo FF på PC, både hjemme og skole. Så dette blir nok spennende...

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
Opera Mini ja, men hva med Opera Mobile som er den rette å sammenligne med?

Gratis den å? ;)

Hva gjør at Opera Mini ikke er den rette å sammenligne med? Slik jeg fikk det ut av artikkelen har Mini omtrent samme funksjoner.

 

Feks dette

 

 

Mobilutgaven vil være basert på samme kjerne som Firefox til PC-er, kalt Gecko 1.9.

 

I tillegg skal det være mulig å bruke samme tilleggsprogrammer som finnes til PC-versjonene. Slike tillegg kalles Firefox extensions

.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...