Gå til innhold

Problem med IE-krasj?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opplevde i lengre tid dette problemet ellet et tilsvarende problem på to maskiner i min disposisjon, med XP og IE6. IE krashet spesielt lett på reklamerike sider med mye flash, slik som nettaviser. Jeg mistenkte Flash til å være synderen så jeg prøvde en oppdatering av denne til siste versjon på den ene maskinen, uten uninstall først, og problemet forsvant som dugg for solen. Har nå også oppdatert den andre maskinen og det som tidligere var en dagligdags hendelse har ikke skjedd i løpet av to måneder.

Lenke til kommentar

Har dette problemet med Opera på Vista. Har også problemer med å spille for eksempel World of Warcraft hvis Opera står oppe på skjerm nummer 2 med en flash-animasjon/reklame aktiv. Samme hvis MSN Messenger har en dårlig dag og hovedvinduet er oppe (flash-basert reklame). Da kjører spillet i 2 FPS helt til flash-vinduene blir lukket. Tilfeldig? Neppe.

 

Skal sjekke om denne fiksen kan hjelpe på med også disse problemene =)

Lenke til kommentar
Den beste løsningen er (som tidligere nevnt) å ikke bruke IE i det hele tatt.

Hva med å presentere folk for alternativene, istedenfor løsningen på et problem som man ikke burde hatt muligheten til å bli utsatt for uansett?

 

Du er rimelig totalitær når du skal tvinge alle til å kun bruke produkter du liker.

 

De "dumme nekene" som bruker IE må vi selvfølgelig tvinge overpå FF el Opera, for det mener VI er best.

 

Huff, huff sier jeg bare..

 

Har dette problemet med Opera på Vista. Har også problemer med å spille for eksempel World of Warcraft hvis Opera står oppe på skjerm nummer 2 med en flash-animasjon/reklame aktiv. Samme hvis MSN Messenger har en dårlig dag og hovedvinduet er oppe (flash-basert reklame). Da kjører spillet i 2 FPS helt til flash-vinduene blir lukket. Tilfeldig? Neppe.

 

Skal sjekke om denne fiksen kan hjelpe på med også disse problemene =)

 

Hehe, du får følge Innos forslag å kutte ut Opera da, for er ikke Adobes feil når det gjelder IE, så da er det nok ikke Adobes feil i Operas tilfelle heller=)

Lenke til kommentar

Selv har jeg problemer med å spille av Hardware-nettverket sine filmer. Bruker Opera og hver eneste gang jeg skal se noe (hvertfall første gangen) stopper den en periode helt opp, når den er kommet over halvveis. Om jeg da klikker et annet sted i Opera klikker Opera så det har jeg lært meg til å ikke gjøre. Kanskje dette er løsningen?

 

Kjører ikke Vista da.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Nei jeg skylder på Flash. Flash-reklame skal ikke forårsake 2 FPS i et 3D-spill på den andre skjermen. (etter min mening).

 

Og det sier jo litt om problemet når eneste utfordringen med fiksen er det å faktisk få avinstallert programmet skikkelig før man prøver på nytt.

Lenke til kommentar
Den beste løsningen er (som tidligere nevnt) å ikke bruke IE i det hele tatt.

Hva med å presentere folk for alternativene, istedenfor løsningen på et problem som man ikke burde hatt muligheten til å bli utsatt for uansett?

 

Du er rimelig totalitær når du skal tvinge alle til å kun bruke produkter du liker.

 

De "dumme nekene" som bruker IE må vi selvfølgelig tvinge overpå FF el Opera, for det mener VI er best.

 

Huff, huff sier jeg bare..

Ja, at noe skal rendre sidene riktig, ikke vaere en sikkerhets risiko og er generelt raskere ma man ta helt avstand fra.

Har dette problemet med Opera på Vista. Har også problemer med å spille for eksempel World of Warcraft hvis Opera står oppe på skjerm nummer 2 med en flash-animasjon/reklame aktiv. Samme hvis MSN Messenger har en dårlig dag og hovedvinduet er oppe (flash-basert reklame). Da kjører spillet i 2 FPS helt til flash-vinduene blir lukket. Tilfeldig? Neppe.

 

Skal sjekke om denne fiksen kan hjelpe på med også disse problemene =)

 

Hehe, du får følge Innos forslag å kutte ut Opera da, for er ikke Adobes feil når det gjelder IE, så da er det nok ikke Adobes feil i Operas tilfelle heller=)

Flash er tungt. Du skylder vel ikke pa Windows fordi WoW tar opp 100% av CPUen?

 

Flott at folk skriker ut om at folk må bytte browser siden nyheten handler om Adobe sitt flash produkt.

 

Firefox eller IE7, begge er like gode.

Opera derimot konkurerer nok bare imot IE6..

Arets dummeste post, anyone?

For du kritiserer en nettleser, burde du ha provd den.

Lenke til kommentar

Nok en dissing av InternetExplorer ifb med et problem som ikke er MS sitt - men tilhører Adobe sin Flashplayer (flash9d.ocx) .

 

Det er laaange tråder om IE krasjene forårsaket av flashplayer hos adobes supportforum.

 

btw: reinstallere flash hjelper ikke . Har hatt dette problemet i lang til på min Vista32bit installasjon.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Ja, at noe skal rendre sidene riktig, ikke vaere en sikkerhets risiko og er generelt raskere ma man ta helt avstand fra.

 

Rendre sidene riktig? I forhold til hva da?

IE7 og Firefox viser alle sidene jeg har slumpet innom rett, mens i Opera derimot blir dt mye vissvas og "rare" sider.

Men har fått det forklart av arrogante Operafolk, det er Opera som viser sidene rett, IE og FF viser de feil.

 

 

Flott at folk skriker ut om at folk må bytte browser siden nyheten handler om Adobe sitt flash produkt.

 

Firefox eller IE7, begge er like gode.

Opera derimot konkurerer nok bare imot IE6..

 

Arets dummeste post, anyone?

For du kritiserer en nettleser, burde du ha provd den.

 

Hvor fremkommer det at han ikke har prøvd nettleserne han refererer til??

Lenke til kommentar
Firefox eller IE7, begge er like gode.

Opera derimot konkurerer nok bare imot IE6..

 

Noe sier meg at du ikke har prøvd Opera skikkelig på en god stund... :whistle:

 

Dette problemet har jeg også hatt lenge i XP. Det ble veldig mye CPU-bruk når jeg hadde mange tabs oppe med flash. F.eks all reklamen på VG sine sider. Noen ganger låser alt seg og krasjer. Dette er uavhengig av browser. Problemet forsvinner om jeg fjerner Flash. Her har Adobe noe å ta tak i.

Lenke til kommentar
Flott at folk skriker ut om at folk må bytte browser siden nyheten handler om Adobe sitt flash produkt.

 

Firefox eller IE7, begge er like gode.

Opera derimot konkurerer nok bare imot IE6..

Arets dummeste post, anyone?

For du kritiserer en nettleser, burde du ha provd den.

 

Jeg har da brukt både IE, Firefox og Opera.

Man skal da ikke utale seg om forskjellige ting hvis man ikke har brukt tingene det er snakk om...(Sorry jeg tok det som en selvfølge :p )

 

En annen bruker nevnte derimot at jeg kanskje ikke har testet nyeste Opera:

Dette stemmer nok ja, har ikke brukt Opera det siste halvåret.

Men jeg har vært flittig og prøvd Opera en liten stund hver gang de har kommet i ny versjon, men jeg har aldri helt klart å like hvordan de genererer visningen og en del annet småpirk.

 

Helt personlig så bruker jeg IE7 til daglig men har på ingen måte noen argumenter imot Firefox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...