Gå til innhold

Info om Datalagringsdirektivet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nå lov å håpe iallfall ;) Uansett er det jo viktig at folk får informasjon, det har vært veldig lite blest om emnet fra før av, når man ser på hvor stor saken er og hvor mange (vel, alle) den vil ha betydning for.

 

Btw, tenkte jeg skulle gjøre oppmerksom på et par feil. Datatilsynet og Thomas Mathisen står ikke bak siden, de har sagt seg villige til å bidra med informasjon eller lignende. Se oppdatert pressemelding her for mer info.

 

(PS: Jeg er en av dem som er med på siden, om enn kun på den tekniske biten)

Endret av anners
Lenke til kommentar

Var nokså sikker på at teleleverandørene var pålagt av myndighetene (i lang tid allerede) om å lagre noe av det som nevnes i direktivet. Hvem som ringer, hvem de ringer til, og varighet på samtale har vel vært registrert i alle år. Eneste jeg ser her at de vil gjøre det mulig å spore alle parter og at nettbaserte tjenester inkluderes når informasjon skal lagres.

Lenke til kommentar

Det ironiske er at venstresiden og media ga "The Patriot Act" masse pepper når den ble vedtatt i USA. Huff, disse dumme amerikanerne! Så får vi noe som er like ille her hjemme!

 

Den eneste løsningen jeg kan se for at vi unngår dette, er at noen får George Bush til å kreve at vi innfører dette direktivet. Da hadde vi kanskje sluppet unna.

Lenke til kommentar

Datalagringsdirektivet bare en liten del av planer for globalt diktatur ? Sjekk Alex Jones film, ENDGAME. Endgame omhandler hva han påstår "globale makthavere" planlegger for verden. Gratis og lovlig tilgjengelig på Azureus Vuze såvidt jeg vet.. Og muligens på google video.

 

Tilslutt må jeg si; Frykt ikke: Jesus er med oss alle dager like til verdens ende.

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar
Var nokså sikker på at teleleverandørene var pålagt av myndighetene (i lang tid allerede) om å lagre noe av det som nevnes i direktivet. Hvem som ringer, hvem de ringer til, og varighet på samtale har vel vært registrert i alle år. Eneste jeg ser her at de vil gjøre det mulig å spore alle parter og at nettbaserte tjenester inkluderes når informasjon skal lagres.

 

Såvidt jeg vet så består dagens regler av at de er pålagt å slette det etter en viss periode. men det er tillatt å midlertidig lagre det for faktureringsformål.

 

AtW

Lenke til kommentar
Var nokså sikker på at teleleverandørene var pålagt av myndighetene (i lang tid allerede) om å lagre noe av det som nevnes i direktivet. Hvem som ringer, hvem de ringer til, og varighet på samtale har vel vært registrert i alle år. Eneste jeg ser her at de vil gjøre det mulig å spore alle parter og at nettbaserte tjenester inkluderes når informasjon skal lagres.

 

Såvidt jeg vet så består dagens regler av at de er pålagt å slette det etter en viss periode. men det er tillatt å midlertidig lagre det for faktureringsformål.

 

AtW

 

Mmm, hvis ikke jeg tar feil er det etter 2 år. Det kan hende det var et 1 år eller 18 måneder og... har vært en stund siden jeg har snakket med buddies'ene i telebransjen, så.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...