Gå til innhold

Firefox stadig mer populær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper ikke helt at FF blir for populær. Det vil sannsynligvis medføre at det lages malware og annen skit an mass også til denne nettleseren...men da er det vel bare å bytte videre til en mindre utbredt en.

:)

 

Du har jo altids Opera da ;)

 

 

Hva nytt kommer egentlig i FF3?

 

Raskere?

Forbedret minnebruk?

Lenke til kommentar

"Automatisk intasting av sider" man har vært på, som kommer i FF3 finnes fra før av i Opera.

 

Jeg bruker Opera mest... Raskt og har den funksjonen at jeg kan lagre alle fanene. Det gjør faen ikke min FF på Fedora (linux). Irriterende... Men har seff installert Opera på linux også..

 

Men har ikke prøvd FF3, men tenker meg at det ikke er så mye forskjell som jeg kan bry meg om.

 

Håper ikke helt at FF blir for populær. Det vil sannsynligvis medføre at det lages malware og annen skit an mass også til denne nettleseren...men da er det vel bare å bytte videre til en mindre utbredt en.

:)

 

Enig. Feks:

Snart kan man ikke være sau lengere og eie Mac...

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Håper ikke helt at FF blir for populær. Det vil sannsynligvis medføre at det lages malware og annen skit an mass også til denne nettleseren...men da er det vel bare å bytte videre til en mindre utbredt en.

:)

 

Du har jo altids Opera da ;)

Tenker litt sånn jeg også. disse programmene er nærmest per definisjon ikke sikker, så den beste måten å unngå problemer er å velge en nettleser som er god men lite utbredt. FF har sånn sett oppfylt de to kriteriene helt glimrende, men står jo i fare for å bli delvis offer for sin egen suksess. I alle fall sett fra min side. Utviklerne av FF vil vel se det annerledes. :)

Lenke til kommentar

Har hatt lyst å teste FF en stund nå. Men Opera har funka så bra at jeg ikke har behovet egentlig. Kanskje jeg skal benytte sjansen når FF3 kommer,da.

 

Angående malware og browsere så er jo allerede FF veldig mye mer utsatt, da spesielt innen gaming- miljøer (WoW, SWG, etc). Opera er sånn sett det sikreste pdd, men man løper jo ingen ekstrem fare uansett nettleser bare man surfer med hodet på rette plassen :)

Lenke til kommentar

Opera er en flott nettleser. Men for meg formaterer den mange nettsider veldig rart,

og av en eller annen merkelig grunn klarer den ikke å laste ned skole dokumenter fra Its-Learning.

 

Et word dokument lagres plutselig som et helt uleselig txt dokument? :dontgetit:

 

Hovedgrunnen til at jeg rett og slett ikke vurderer andre nettlesere enn FireFox er den overlegene "add-on" støtten.

Jeg har et par add-ons jeg ikke kan leve uten. Og bruke Opera uten de går rett og slett ikke :p

 

Dessuten syntes jeg det er litt for mye "eye-candy" i Opera, jeg liker FireFox sin veldig lette "A4" utseende :)

 

 

EDIT:

 

Må jo også nevne den veldig flotte stavekontrollen i FireFox også da :)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Etter å ha jobbet en del med HTML og javascript i det siste må jeg bare si meg enig i at Firefox er en veldig bra nettleser, og ikke minst standard kompatibel i motsetning til IE. Fy F så mye dritt det er med IE, og håpløst dårlig og treg javascript implementasjon også.

 

Etter at Microsoft nå har kunngjort at IE8 IKKE kommer til å være standardkompatibel men IE6/7 kompatibel som default er det bare å håpe at flere migrerer etterhvert til FF.

 

http://blogs.msdn.com/ie/archive/2008/01/2...ty-and-ie8.aspx

 

Betyr også at IE8 ikke vil klare den berømte acid-testen som tidligere annonsert uten spesialtilpasninger.

Endret av Tomle
Lenke til kommentar

Bruker, forsatt, Opera, og har brukt alpha 9.5. De eneste krasjene jeg opplevde var nar jeg lukker Opera pa de tidlige alphaene.

 

Jeg har ogsa provd Fx3 litt, men den har et par minutter startup tid. Imotsetning til 5 sekunder med Opera. Og Firefox har ikke epost, torrentklient, irc.

jaja

Lenke til kommentar
Bruker, forsatt, Opera, og har brukt alpha 9.5. De eneste krasjene jeg opplevde var nar jeg lukker Opera pa de tidlige alphaene.

 

Jeg har ogsa provd Fx3 litt, men den har et par minutter startup tid. Imotsetning til 5 sekunder med Opera. Og Firefox har ikke epost, torrentklient, irc.

jaja

 

Nå vil jeg ha en "nettleser" og ikke et "alt-mulig-program" :tease:

 

Har Thunderbird, mIRC og uTorrent til alt det andre :p

 

Par minutter oppstartstid?? ;)

 

Hva skal man med en ubrukelig torrentklient i nettleseren?

 

Man kjøper Nero å slikt om man ønsker dynges ned med i bestefall middelmådige funksjoner :no:

 

Derfor har vi Nero Micro :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...