Gå til innhold

Nye Sony Ericsson-mobiler avslørt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Først en R-serie, så en G-serie på toppen av tidligere W-serie, K-serie, T-serie, S-serie og P-serie? Nå begynner det å bli grådig vanskelig å holde følge her syns jeg..! :p

Ikke i det hele tatt:

 

J (junior?), de enkleste modellene, uten kamera eller annet fiksfakseri

K (kamera?), candybar-modellene

Z (ja, zi det...?) klapptelefoner

P (proff) smarttelefoner

W Walkmantelefoner, i alle mulige varianter

T Designertelefoner

S Slider og skru

M One-off smarttelefon, tvilling til W950, og som fikk sin etterfølger i form av P1.

 

Og som alltid betyr et høyere nummer en mer avansert telefon.

Mye lettere enn i hos Nokia og Samsung, synes nå i hver fall jeg.

 

Edit: lagt til M-serien

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12

er jo bare et navn uansett, er jo ikke noe å følge med på. blir jo samme som 1-2-3-4-5-6-7-8-9-n-e seriene til nokia.

 

dere glemte forresten m-serien til sony. m600 er jo den beste telefonen de har lagd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
dere glemte forresten m-serien til sony. m600 er jo den beste telefonen de har lagd.

 

Se edit i mitt innlegg. Jeg har min andre M600 nå, og den har en veldig spesiell plass i samlingen min. Det beste er at den ikke har det fordømte kameraet.

Lenke til kommentar

Enig i at Sony Ericsson har den beste navngivningen av telefonene sine. De har i hvert fall den eneste som er mulig å skjønne noe av, selv om bokstav pluss tallkombinasjon ikke nødvendigvis er det enkleste å huske.

 

Nokia virker som slår en T10000-terning hver gang de skal lage nye telefoner, for bortsett fra N-serien deres er det jo bare bingo. 6110 er en gammel og "classic" telefon mens 6101 er en mye nyere kamskjelltelefon. Hvor er logikken? Sånn er det over hele linja med Nokia.

 

Jeg skjønner imidlertid ikke hva M-serien skal være godt for. Er det liksom W-telefoner uten walkman-funksjoner? Hva er vitsen med det, egentlig?

Lenke til kommentar
Først en R-serie, så en G-serie på toppen av tidligere W-serie, K-serie, T-serie, S-serie og P-serie? Nå begynner det å bli grådig vanskelig å holde følge her syns jeg..! :p

Ikke i det hele tatt:

 

J (junior?), de enkleste modellene, uten kamera eller annet fiksfakseri

K (kamera?), candybar-modellene

Z (ja, zi det...?) klapptelefoner

P (proff) smarttelefoner

W Walkmantelefoner, i alle mulige varianter

T Designertelefoner

S Slider og skru

M One-off smarttelefon, tvilling til W950, og som fikk sin etterfølger i form av P1.

 

Og som alltid betyr et høyere nummer en mer avansert telefon.

Mye lettere enn i hos Nokia og Samsung, synes nå i hver fall jeg.

 

Edit: lagt til M-serien

 

Du skriver mye riktig! Men likevel er ikke alt logisk hos SE. Kan man si at K530i er en kamera telefon? Eller K610i?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Du skriver mye riktig! Men likevel er ikke alt logisk hos SE. Kan man si at K530i er en kamera telefon? Eller K610i?

Tja, det sitter i hvert fall noe bakpå som likner på et kamera... Men det kommer helt an på hvordan man definerer begrepet kameratelefon.

Lenke til kommentar
Enig i at Sony Ericsson har den beste navngivningen av telefonene sine. De har i hvert fall den eneste som er mulig å skjønne noe av, selv om bokstav pluss tallkombinasjon ikke nødvendigvis er det enkleste å huske.

 

Nokia virker som slår en T10000-terning hver gang de skal lage nye telefoner, for bortsett fra N-serien deres er det jo bare bingo. 6110 er en gammel og "classic" telefon mens 6101 er en mye nyere kamskjelltelefon. Hvor er logikken? Sånn er det over hele linja med Nokia.

 

Jeg skjønner imidlertid ikke hva M-serien skal være godt for. Er det liksom W-telefoner uten walkman-funksjoner? Hva er vitsen med det, egentlig?

Jeg er så enig! :D

Lenke til kommentar
Først en R-serie, så en G-serie på toppen av tidligere W-serie, K-serie, T-serie, S-serie og P-serie? Nå begynner det å bli grådig vanskelig å holde følge her syns jeg..! :p

Ikke i det hele tatt:

 

J (junior?), de enkleste modellene, uten kamera eller annet fiksfakseri

K (kamera?), candybar-modellene

Z (ja, zi det...?) klapptelefoner

P (proff) smarttelefoner

W Walkmantelefoner, i alle mulige varianter

T Designertelefoner

S Slider og skru

M One-off smarttelefon, tvilling til W950, og som fikk sin etterfølger i form av P1.

 

Og som alltid betyr et høyere nummer en mer avansert telefon.

Mye lettere enn i hos Nokia og Samsung, synes nå i hver fall jeg.

 

Edit: lagt til M-serien

 

Et høyere nummer betyr ikke nødvendigvis bedre telefeon. Ta p1i for eksempel?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Priser på C702, C902 og G700 tikka inn hos ene leverandøren våres i dag. Spent på hva G900 blir priset da denne modellen er vel den mest aktuelle som "vente-telefon" til XP1 :p

 

Hva blir prisen på C702? Kommer den hit i begge fargene?

 

På tide å bytte ut min gamle trofaste K700i...

Lenke til kommentar
Priser på C702, C902 og G700 tikka inn hos ene leverandøren våres i dag. Spent på hva G900 blir priset da denne modellen er vel den mest aktuelle som "vente-telefon" til XP1 :p

 

Hva blir prisen på C702? Kommer den hit i begge fargene?

 

På tide å bytte ut min gamle trofaste K700i...

 

Nå skal jeg ikke si prisen med 100% sikkerhet (da denne kan kanskje endre seg). Men er ikke fornøyd med den. Rundt 3500,- en plass ender den (åpen uten subsidier). Og begge fargene kommer. "Cool Cyan" og "Speed Black", er i alle fall de forskjellige fargene.

 

G900 tikka forsåvidt inn i løpet av dagen i dag også. Prisen ble ikke så ille som jeg hadde håpet :) Rundt 4000-4300,- ca.

 

Dette er ikke offisielle priser, men det jeg har fått oppgitt fra våres leverandør i dag (og da lagt på mva. og litt fortjeneste for butikken). Så nettprisene vil nok ligge en del lavere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...