Gå til innhold

Nokia vil kjøpe Trolltech


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og eg som hadde planlagt å kjøpe Trolltech aksjer i snart 3 måneder(bare venta på krakket som enda ikkje har roa seg heilt)

 

Uansett så er eg litt skeptisk til dette, QT er eit enormt bra produkt. Men utviklinga av det kan stoppe opp/eller gå inn i ein anna retning. Sjølv om lisensen blir MIT om Trolltech dropper QT så er kjernekunnskapen rundt QT hos Trolltech.

Lenke til kommentar
Og eg som hadde planlagt å kjøpe Trolltech aksjer i snart 3 måneder(bare venta på krakket som enda ikkje har roa seg heilt)

 

Uansett så er eg litt skeptisk til dette, QT er eit enormt bra produkt. Men utviklinga av det kan stoppe opp/eller gå inn i ein anna retning. Sjølv om lisensen blir MIT om Trolltech dropper QT så er kjernekunnskapen rundt QT hos Trolltech.

 

Tviler på at QT blir droppet av Trolltech, og om det ville bli det så hadde nok KDE utviklerne tatt over, og de har brukt QT siden begynnelsen for KDE.

Lenke til kommentar

Nok en gang viser det seg at det er mer attraktivt for norske innovative firmaer å selge seg ut. Hadde vi hatt én eneste regjering de siste åra med litt bein i nesa som faktisk turt å legge til rette for et utviklingsmiljø i Norge, hadde vi kunne beholdt disse som norske og sikret for framtid som et høyteknologisk foregangsland når oljen tar slutt om noen år. Men det er vel litt vel langt å tenke fram i tid for våre resirkulerte politikere, eller hva?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nok en gang viser det seg at det er mer attraktivt for norske innovative firmaer å selge seg ut. Hadde vi hatt én eneste regjering de siste åra med litt bein i nesa som faktisk turt å legge til rette for et utviklingsmiljø i Norge, hadde vi kunne beholdt disse som norske og sikret for framtid som et høyteknologisk foregangsland når oljen tar slutt om noen år. Men det er vel litt vel langt å tenke fram i tid for våre resirkulerte politikere, eller hva?

 

Nok en gang viser det seg at det er mer attraktivt for den vanlige mann i gata å sutre over de overarbeidete, underbetalte politikerne enn å få ræva opp av sofaen og gjøre noe selv. Har du tenkt over at politikere ikke er en egen rase som kryper opp av jorda ved hvert valg?

Engasjer deg selv! Det er fritt for alle å melde seg inn i et parti og bli en aktiv bidragsyter. Eller starte et eget parti.

 

Politikerlønningene må opp. Det må være minst like attraktivt å være stortingsrepresentant som toppleder i næringslivet. Bare slik kan vi få virkelig visjonære og dyktige ledere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...