Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skurring? Hvor i svarte hører dere det? Ja, jeg har hatt litt dårlig lyd i hodetelefonene fra Mac'en min og fra Qtek 9100'n men fra N95, P990i og Ipoden min er lyden krystallklar! Lyden er rett og slett rå, mye bedre en alle andre BT hodesett jeg har hørt og knuser sennheiser settet til pappa og Koss Portapro'en til dama.

 

Det som hindrer det i å få en 6'er fra meg er handsfree funksjonen. Når man prater med noen er det som om du er i det ytre rom, og det er en del gjenklang av din egen stemme, og det er kun på N95'en at de jeg snakker med ikke klager på lyden. Har klart over 8 timer sammenhengende spilling av musikk med hodesettet mot N95'en. Det var faktisk N95'en som ga seg først og måtte plugges i strømmen, men det var dog første opplading og nå med siste fw på N95'en og flere ladinger på hodesettet virker det som om det holder lengre.

 

Jeg må si at jeg ikke helt skjønner hvorfor det "bare" skal få terningkast 4 og tar gjerne imot tips på sanger som gir skurr, så kan jeg teste mitt sett.

 

Måtte sjekke igjen bare for å være sikker, men både Hurt med Christina Aguilera og Liveopptaket av Hotell California er uten skurr av det jeg kan høre, og Portapro settet gir ikke samme opplevelse. Ikke i nærheten! Clock's med Coldplay gir heller ikke noe skurr, og der er det masse symbaler.

Endret av tdipower
Lenke til kommentar

At A2DP er skyld i dårlig lydkvalitet virker rart. Jeg har et SONY microanlegg med A2DP-støtte, og spiller ofte musikk fra mobilen trådløst via det. Når er ikke jeg veldig proff og erfaren i lydverdenen, men det er do utrolig flott lyd jeg får her hjemme, merker ingen forskjell når jeg sammenligner når lyd spilles rett fra cd eller fra pc over anlegget.

Lenke til kommentar
At A2DP er skyld i dårlig lydkvalitet virker rart. Jeg har et SONY microanlegg med A2DP-støtte, og spiller ofte musikk fra mobilen trådløst via det. Når er ikke jeg veldig proff og erfaren i lydverdenen, men det er do utrolig flott lyd jeg får her hjemme, merker ingen forskjell når jeg sammenligner når lyd spilles rett fra cd eller fra pc over anlegget.

 

Det er godt mulig det blir bra lyd med A2DP når man bruker et anlegg som er koblet til strøm og ikke går på batteri, samt at den har en forsterker som gjør både lyden og sikkert signalet bedre.

Men når det kommer til headsett, hvor eneste strømkilden er et batteri, samt kanskje en liten forsterker, så synes jeg ikke A2DP har noe bra lyd. Har ikke prøvd så veldig mange headsett, men dette skal jo være et av de beste headsettene, så når den ikke klarer det, så tror jeg nok ikke så veldig mange andre klarer det..

 

Tar gjerne i mot tips til headsett som kan være bedre enn dette, så er det bare å rope ut..

Lenke til kommentar
At A2DP er skyld i dårlig lydkvalitet virker rart. Jeg har et SONY microanlegg med A2DP-støtte, og spiller ofte musikk fra mobilen trådløst via det. Når er ikke jeg veldig proff og erfaren i lydverdenen, men det er do utrolig flott lyd jeg får her hjemme, merker ingen forskjell når jeg sammenligner når lyd spilles rett fra cd eller fra pc over anlegget.

 

Det er godt mulig det blir bra lyd med A2DP når man bruker et anlegg som er koblet til strøm og ikke går på batteri, samt at den har en forsterker som gjør både lyden og sikkert signalet bedre.

Men når det kommer til headsett, hvor eneste strømkilden er et batteri, samt kanskje en liten forsterker, så synes jeg ikke A2DP har noe bra lyd. Har ikke prøvd så veldig mange headsett, men dette skal jo være et av de beste headsettene, så når den ikke klarer det, så tror jeg nok ikke så veldig mange andre klarer det..

 

Tar gjerne i mot tips til headsett som kan være bedre enn dette, så er det bare å rope ut..

 

Plantronics Pulsar 590. Desidert beste hodesettet både til tale og musikk.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
×
×
  • Opprett ny...