Gå til innhold

Ukens kaktus: HTC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ukens kaktus er en god idé da det vil øke fokusen på dårlige produkter og negative aspekter ved produsenter og produsentenes produktgrupper.

 

En velfortjent kaktus til HTC.

 

Det hadde vært litt morsommere om leserne fikk lov til å nominere/stemme på ukens kaktus. Eventuelt hatt en leserkaktus og en redaksjonskaktus. For å balansere det hele hadde kanskje vært på sin plass å også dele ut en påskjønnelse for det som er positivt. Bladet Dine Penger deler jo ut "Ukens sugerør" og "Ukens laurbær" eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Ett stykk frodig kaktus går denne uken til mobilprodusenten HTC som selger trege telefoner.

 

Les mer

 

Må si dere når nye lavmål her på amobil... Dere burde seriøst vurdere å gi kaktusen til dere selv. Om mulig sette dere på den! :cry:

 

 

Synd at du føler det slik da 'poe' :tease: Håper du kan begrunne dine ord.

Jeg synes hvertfall dette blir interresant å følge med på.

Lenke til kommentar
Ett stykk frodig kaktus går denne uken til mobilprodusenten HTC som selger trege telefoner.

 

Les mer

 

Må si dere når nye lavmål her på amobil... Dere burde seriøst vurdere å gi kaktusen til dere selv. Om mulig sette dere på den! :cry:

 

 

Synd at du føler det slik da 'poe' :tease: Håper du kan begrunne dine ord.

Jeg synes hvertfall dette blir interresant å følge med på.

 

HTC lager ikke trege mobiler. HTC har enkelte drivere som bør oppdateres. Amobil har ikke sjekket dette, men skriver om et rykte som om det skulle være opplest og vedtatt som en sannhet. Amobil burde gi seg selv en kaktus, for brudd på tilnærmet samtlige kjøreregler innen journalistikk.

Lenke til kommentar
Hva er galt med å gi HTC en kaktus fordi de har drivere som må oppdateres? Sakens kjerne er jo at alle andre enn HTC har oppdaterte drivere. Ergo må HTC kunne få en kaktus fordi de ikke sender ut oppdatering og viser liten vilje til å gjøre noe med problemet.

 

Sakens kjerne er et rykte som har oppstått pga. en youtubevideo der man viser TomTom sin demo flyter bedre på en gammel HTC enn på den nye HTC tytn2. Dette skyldes muligens dårlige drivere, men mest sannsynligvis er det TomTom som ikke er optimalisert for TyTn2. Og alt er basert på påstander fra _ett_ nettsted!!?? Mulig er det noe i ryktene, men herregud, hvor mange telefoner finner man med elendig firmware.

Lenke til kommentar
Ett stykk frodig kaktus går denne uken til mobilprodusenten HTC som selger trege telefoner.

 

Les mer

 

Må si dere når nye lavmål her på amobil... Dere burde seriøst vurdere å gi kaktusen til dere selv. Om mulig sette dere på den! :cry:

 

 

Synd at du føler det slik da 'poe' :tease: Håper du kan begrunne dine ord.

Jeg synes hvertfall dette blir interresant å følge med på.

 

HTC lager ikke trege mobiler. HTC har enkelte drivere som bør oppdateres. Amobil har ikke sjekket dette, men skriver om et rykte som om det skulle være opplest og vedtatt som en sannhet. Amobil burde gi seg selv en kaktus, for brudd på tilnærmet samtlige kjøreregler innen journalistikk.

 

Jo, det gjør de. Man er gankse indoktrinert med smarttelefoner om man ikke merker at HTC sine telefoner er ganske trege, kontra de kjappeste telefonene. Men er det tregere enn andre smarttelefoner? Jeg dro en uhøytidlig test, ny HTC vs gammel, fra portrait til landscape mode, den gamle var kajppere, spesielt om man gjorde det flere ganger. Jeg ser det på som en sannhet at telfonen er treig på denne type ting, er det bare en driverfiks for å ordne det? Hvem vet, men uanssett er det en dårlig implmentasjon av HTC.

 

AtW

Lenke til kommentar

Windows er tregere en Dos.

 

Jeg har hatt mange HTC/Qtek mobiler og enten er denne saken oppskrytt eller så har dere herpa mobilen deres selv. Eventuelt så har jeg vert griseheldig med modellene mine.

 

Den tregheten jeg har opplevd er minimal og må regnes med ved bruk av litt mere omfattende mobiler

 

Sorry om noen blir støtt nå, men dette er min mening om saken.

Lenke til kommentar
Windows er tregere en Dos.

 

Jeg har hatt mange HTC/Qtek mobiler og enten er denne saken oppskrytt eller så har dere herpa mobilen deres selv. Eventuelt så har jeg vert griseheldig med modellene mine.

 

Den tregheten jeg har opplevd er minimal og må regnes med ved bruk av litt mere omfattende mobiler

 

Sorry om noen blir støtt nå, men dette er min mening om saken.

 

Ja, det er det, men så er det heller ikek jeg som benekter at slike telefoner er trege, for det er de i større eller mindre grad. Om saken er oppskrytt eller ikke er vel en diskusjonssak, jeg registrere at min tytn II er tregere på slikt enn en eldre variant. Også som nyinstallert.

 

AtW

Lenke til kommentar

Joda, det gjelder alle Windows Mobile- og Symbian-telefoner. De er sirupsmaskiner. Sammenligner du med telefoner som ikke er smarte ser du det med en gang, men dessverre finner folk seg i mye rart når de bruker mye penger på noe og problemet viser seg å være noe de ikke kan klage på. Når selv journalister i amobil kan få seg til å si at f.eks. den tregeste telefonen på markedet, HTC S710, er rask, så skjønner man at respons på telefoner er rimelig subjektivt. Man må bare prøve seg fram.

 

Det raskeste alternativet er for øyeblikket iPhone, men den kunne hatt godt av ei vitaminsprøyte den også. Den er ikke smart nok ennå, men den blir det kort tid etter at SDK-en slippes i slutten av februar.

Lenke til kommentar
Når selv journalister i amobil kan få seg til å si at f.eks. den tregeste telefonen på markedet, HTC S710, er rask, så skjønner man at respons på telefoner er rimelig subjektivt. Man må bare prøve seg fram.
Ingen, spesielt ikke journalister i Amobil, har hevdet at noen smarttelefon kan sammenlignes med en rask, "dum" telefon. Dette er heller ikke tema for diskusjon da de smarteste av dumme telefonene som feks K800i kan kjøre mange javaprogrammer samtidig i tillegg til at MP3-spiller, SMS og noen annet kan legges i bakgrunnen mens en smarttelefon med feks Symbian OS og S60/UIQ kan få hele menyen endret, og bruke programmer som erstatter kalenderen eller fotoalbumet. Det er rett og slett to helt forskjellige typer telefoner, og derfor derfor sammenlignes like lite som en Nintendo Wii og en laptop med Windows Vista.

 

Denne saken handler ikke om smarte og dumme telefoner, men derimot om at enkelte av HTCs smarte telefoner er unødvendig trege fordi HTC ikke har brukt krefter på å lage nye driverer.

 

Det raskeste alternativet er for øyeblikket iPhone
Mulig noen er uenig med meg, men iPhone er ikke en smartphone.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...