Gå til innhold

Dell UltraSharp 3008WFP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så lenge bildeforholdet beholdes er skjermbildet svært skarpt. I menyen kan man også velge at bildeforholdet beholdes dersom dette foretrekkes.

 

en smule underlig den linjen, hentet fra siden om bilde og film...

 

og ellers så er jeg en smule fristet, med tanke på at en langt på vei slipper unna tvlisens på en slik en :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Litt stiv pris på den, men for en fin skjerm! Men får vel klare meg med 24" til Dell en stund til.

 

 

Men prisen synker vel rimeig fort utover året/neste år.

Lenke til kommentar
Hvorfor legger dere ved bilder i skjermtestene? Bildet blir ikke likt som dere ser det når alle sitter på forskjellige skjermer rundt om i Norges land.

 

Hvordan er den i forhold til Apples 30"?

Hvordan foreslår du å legge ved bilde av bildefremvisningen som gir meningsfull informasjon? Bildet på den siden er mest fyllstoff. Siden ser så kjedelig ut med bare tekst :)

 

Nå kjenner jeg ikke detaljer på dagens Apple 30-tommer, men er den ikke vesentlig endret så har den et langt dårligere panel på papiret. Ikke har den noe annet enn panel heller (justering, meny, tilkoblinger, kortleser) for de som synes dette er viktig

 

Hva slags panel er det i denne skjermen? Ikke hva slags merke, men hvilken type panel?

Det er et S-IPS-panel. Ser jeg klarte å glemme det i spesifikasjonene, så det er oppdatert nå. Tror det står under bildedelen :)

Lenke til kommentar
Hvorfor legger dere ved bilder i skjermtestene? Bildet blir ikke likt som dere ser det når alle sitter på forskjellige skjermer rundt om i Norges land.

 

Hvordan er den i forhold til Apples 30"?

Hvordan foreslår du å legge ved bilde av bildefremvisningen som gir meningsfull informasjon? Bildet på den siden er mest fyllstoff. Siden ser så kjedelig ut med bare tekst :)

 

Nå kjenner jeg ikke detaljer på dagens Apple 30-tommer, men er den ikke vesentlig endret så har den et langt dårligere panel på papiret. Ikke har den noe annet enn panel heller (justering, meny, tilkoblinger, kortleser) for de som synes dette er viktig

Tenkte på det som ligger på side 4.

Men hvordan er et langt dårligere panel på papiret - i praksis?

Lenke til kommentar
Trur jeg har kjøpt meg Sony W3000 40" lcd skjerm fra komplett til 15 700,- istedet... Jo erstørre jo bedre... samt. så har skjermen til sony fått gasnke bra kritikk også...

 

 

LeeZarD

 

Håper du ikke regner med og få oppløsning og skarphet som er i nærheten...

W3000 en tv. Musepekeren kommer til og være like stor som huet ditt.

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar
Trur jeg har kjøpt meg Sony W3000 40" lcd skjerm fra komplett til 15 700,- istedet... Jo større jo bedre... samt. så har skjermen til sony fått gasnke bra kritikk også...

 

 

LeeZarD

 

Som Nobrains sier, Sony'en er en TV, dette er en monitor. Dell-skjermen har dobbelt så høy oppløsning som en TV med oppløsning på 1920x1080. Monitorer bruker også en annen lysstyrke mm.

 

Kort fortalt, en LCD TV er ikke optimal som monitor. Ihvertfall ikke hvis du tilbringer mye tid foran skjermen og er opptatt av riktig fargegjengivelse etc.

 

Det er forøvrig en 3008WFP jeg skriver dette på, og det må bare sies at den er ganske fantastisk. Jeg har en 3007WFP på jobben, og jeg merker godt at det er bedre fargegjengivelse og kontrast på den nye skjermen.

 

 

lurer på hvordan det ville vært å spille Crysis på 2560 x 1600.. Men skjermen var pen da.

 

Det er ganske herlig, men man trenger mer enn et 8800 Ultra om du vil spille med kvalitetsinstillingene på noe mer enn medium.

 

Til å begynne med ble jeg så satt ut av den herlige oppløsningen at jeg nesten ikke la merke til at jeg gikk fra Very high til Medium :)

Lenke til kommentar
Men hvordan er et langt dårligere panel på papiret - i praksis?
Aner ikke, da jeg ikke har testet Apple-en. Men erfaring tilsier at Apple havner et hakk eller to under Dell denne gangen gitt at skjermen ikke er veldig oppdatert.

 

 

lurer på hvordan det ville vært å spille Crysis på 2560 x 1600.. Men skjermen var pen da.
Egentlig ikke spesielt annerledes enn på lavere oppløsninger, da pikselstørrelsen er omtrent lik. Derimot er det veldig gøy å spille på 30 tommer. Størrelsen teller mer enn oppløsningen.
Lenke til kommentar
lurer på hvordan det ville vært å spille Crysis på 2560 x 1600.. Men skjermen var pen da.

Da trenger du noe som er raskere enn 3 stk 8800 Ultra i SLI hvis du skal unngå slideshow...! Selv med innstillinger på medium, så er fps langt fra akseptabelt.

 

Siden jeg allerede har 3007WFP-HC versonen til Dell, så tror jeg hopper over 3008 versonen ;)

 

Fin test forresten enden :thumbup:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Da trenger du noe som er raskere enn 3 stk 8800 Ultra i SLI hvis du skal unngå slideshow...! Selv med innstillinger på medium, så er fps langt fra akseptabelt.

 

Vel, med 3 stk. Ultra burde det funke ganske bra på medium tror jeg.

Med et 8800 Ultra og instillinger på medium har jeg en average på rundt 45 fps i vanlig game play. GPU benchmark'en gir en average på rundt 35 fps. Ikke mye, men spillpbart synes jeg det er. Men, nå er ikke jeg noen hardcore gamer heller...

 

Siden jeg allerede har 3007WFP-HC versonen til Dell, så tror jeg hopper over 3008 versonen ;)

 

Det kan du trygt gjøre. Jeg har begge, og med mindre man har et sykt behov for den høyere farge-gamut'en eller trenger flere inputs er ikke 3008 et must have upgrade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...