Gå til innhold

Vista SP1 klar i februar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange artikler har HW skrevet om Vista SP1 nå? 15? 20? Det er vel nesten et år siden snakket om SP1 begynte. Og ennå er den ikke ute. De første anslagene var at den skulle komme i oktober 2007. Det er flere måneder siden og leserne holdes på pinebenken og fores med stadige drypp om hva som kommer og stadig flere uferdige versjoner, tilgjengelighet for de få og for de flere.

 

Hvorfor er den utsatt så lenge? Sliter de med å få den stabil nok? Eller sliter de med å få tid nok til å putte inn alle fiksene? Kan det tenkes at den blir ytterligere utsatt? Hvor lenge etter den engelske versjonen kommer den norske?

 

Rekker Microsoft en SP2 før Windows 7 kommer eller blir det for knapp tid?

Lenke til kommentar
Hvor mange artikler har HW skrevet om Vista SP1 nå? 15? 20? Det er vel nesten et år siden snakket om SP1 begynte. Og ennå er den ikke ute. De første anslagene var at den skulle komme i oktober 2007. Det er flere måneder siden og leserne holdes på pinebenken og fores med stadige drypp om hva som kommer og stadig flere uferdige versjoner, tilgjengelighet for de få og for de flere.

 

Hvorfor er den utsatt så lenge? Sliter de med å få den stabil nok? Eller sliter de med å få tid nok til å putte inn alle fiksene? Kan det tenkes at den blir ytterligere utsatt? Hvor lenge etter den engelske versjonen kommer den norske?

 

Rekker Microsoft en SP2 før Windows 7 kommer eller blir det for knapp tid?

 

 

Hmm,har Microsoft utsatt SP1?

Noen link til Microsoft der de lover SP1 i Oktober 2007??

Vil synes det er rart om ikke den norske versjonen kommer samtidig som den engelske da betaene også finnes i norsk utgave.

 

Om en SP2 trengs vet vi vel ikke før SP1 er ute ;)

 

Forøvrig er jeg helt enig med deg i at HW burde kutte alle disse tulleartiklene, jeg synes de heller burde komme med en ordentlig objektiv artikkel om Vista snart.

Greit at man personlig misliker MS og deres produkter, men flesteparten av brukerne benytter faktisk produkter ifra MS, og er interessert i objektive nyttige artikler.

Er jo bare tull av artikler her for tiden, klipp og lim av lettvinte overfladiske nyheter ifra andre nettsteder.

Lenke til kommentar
Hmm,har Microsoft utsatt SP1? Noen link til Microsoft der de lover SP1 i Oktober 2007??

"De første anslagene var at den skulle komme i oktober 2007." Kilde

Jeg har ikke sagt noe om lovnader fra Microsoft.

 

Om en SP2 trengs vet vi vel ikke før SP1 er ute ;)

Sikkerhetshull blir rettet hver måned i diverse oppdateringer. Trengs og trengs kan jo diskuteres. Det er vel til syvende og sist MS som bestemmer om vi "trenger" det eller ikke. Altså om de gidder å samle oppdateringene siden Vista SP1 i en større pakke.

Lenke til kommentar
Hmm,har Microsoft utsatt SP1? Noen link til Microsoft der de lover SP1 i Oktober 2007??

"De første anslagene var at den skulle komme i oktober 2007." Kilde

Jeg har ikke sagt noe om lovnader fra Microsoft.

 

Om en SP2 trengs vet vi vel ikke før SP1 er ute ;)

Sikkerhetshull blir rettet hver måned i diverse oppdateringer. Trengs og trengs kan jo diskuteres. Det er vel til syvende og sist MS som bestemmer om vi "trenger" det eller ikke. Altså om de gidder å samle oppdateringene siden Vista SP1 i en større pakke.

 

Men da bør vel ikke dette nettstedet el andre gi inntrykk av at SP1 er forsinket.

Det absolut minste man kan fovente av objektivitet er at man forholder seg til hva Microsoft uttaler seg og gir av lovnader.

Det er en elendig nyhet å presentere andre nettsteders spekulasjoner som fakta, enda verre blir det om man så på bakgrunn av andre nettsteders spekulasjoner får en leverandør til å fremstå som upålitelig.

Man kan jo seff gjøre seg noen tanker om hvorfor....

 

Oki, men skjønner ikke hvorfor man er negativ til en evt SP 2 allerede før SP1 er ute.

Spesielt ikke om man mener SP2 kun vil være en samling av allerede utgitte oppdateringer.

Lenke til kommentar
Ifølge taiwanske kilder kommer Microsoft til å lansere Vista SP1 i midten av februar.

Dette er "fakta" som hele artikkelen baserer seg på og blir lagt ut på forsiden. Kombinert med et rotete design er dette bortkastet tid å lese. Dårlig redaksjonelt arbeide og feilslått design ... søballen ruller ... det har vært kommentert tidligere hvor latterlig mye dekning Vista/Microsoft får her. Lag egen Sladder seksjon eller kutt ut slike dårlige artikler helt er mitt råd ...

Lenke til kommentar

Vi får ta det med godt humør :)

 

Egentlig hører det en "tilleggsopplysning" til denne "15 februar" datoen, slik gjengir ei svensk side kilden

 

"Den 15 februari är ett datum som har figurerat i Taiwanesiska medier men detta datum är lika bra som vilket annat i februari. Flera källor har dock angett mitten på februari som lanseringsdatumet för Service Pack 1."

 

Hva? "like bra som hvilken som helst annen dato"? Gjetter man mange nok ganger, treffer man noen ganger riktig til slutt. :p

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar
Hmm,har Microsoft utsatt SP1? Noen link til Microsoft der de lover SP1 i Oktober 2007??

"De første anslagene var at den skulle komme i oktober 2007." Kilde

Jeg har ikke sagt noe om lovnader fra Microsoft.

 

Om en SP2 trengs vet vi vel ikke før SP1 er ute ;)

Sikkerhetshull blir rettet hver måned i diverse oppdateringer. Trengs og trengs kan jo diskuteres. Det er vel til syvende og sist MS som bestemmer om vi "trenger" det eller ikke. Altså om de gidder å samle oppdateringene siden Vista SP1 i en større pakke.

 

Joda. Her var du igjen med dine "rykter" som du påstår er fakta. Microsoft har OFFISIELT (Det er jo det som betyr noe) aldri satt noen annen dato enn at SP1 kommer en gang i Q1 2008. Denne perioden holder de jo nå, så hva er problemet?

Lenke til kommentar
Sp1 beta har fungert utmerket her og fikset alle problemene som har plaget meg mtp vista.

 

Når final kommer så er det bare et pluss i boka :D

 

Jepp, samme erfaring som meg. Vista hadde sine barnesykdomer, noen av de veldig irriterende, og burde vært vekk i final. Uansett, med SP1 så er det bare de som klager over økt ressursbruk som bør holde igjen. Du skal ha ganske dårlig maskin for å ikke takle vista (selv om det er greit å kjøre annet også).

 

Uansett, jeg velger mye heller ubuntu framfor XP, med mindre man trenger spill. XP er ikke noe grunnlag å velge om man vil prioritere mer av systemytelsen til andre oppgaver enn os, da er linux et bedre valg. Xp er også en gjennomlappa sveitserost med sikkerhet som en gammal dame på tur i los angeles skumleste bakgater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...