Gå til innhold

Surf gratis på toget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Derfor startes nå en periode der internettoppkobling prøves ut blant de av våre kunder som velger å reise med NSB Komfort mellom Gjøvik og Oslo, <..>

 

Når du er på toget kan du koble deg til internett via Wi-Fi, og tjenesten skal kunne brukes med alle typer PC-er og operativsystem. Har du en mobiltelefon med WiFi-støtte, kan du også koble denne til internett.

Wifi dekker jo normalt et større område enn bare én vogn. Det må jo bety dekning også i de vognene som er nærmest komfort-vognene.

 

Trenger man noe utdelt passord for å få tilgang?

Er det snakk om inntil 3,1/1,8 Mbit/s på deling for alle i togsettet eller er det flere slike per togsett?

Lenke til kommentar

Flott tiltak, har ventet på dette. Riktignok reiser jeg aldri med Gjøvik-banen, men har full forståelse for at man begynner ett sted, for så å evaluere erfaringene før andre linjer får samme tilbudet.

 

At tilbudet i første omgang gjelder de som reiser med Komfort, gjør meg ingenting - er vel ingen som inbiller seg at NSB ikke har utgifter rundt denne tjenesten? Men som Simen1 påpeker: det vil jo nødvendigvis være dekning i vognsettene i nærheten av Komfort-vognen også - så sikkert mulig å snylte for de som ikke har råd til usle kr 75,- (da får man også gratis kaffe og aviser).

 

Etterhvert kan man også håpe på at hastigheten bedres - da en slik linje delt på 50 reisende ikke er allverdens. På den annen side har man vel ikke behov for torrenttrafikk etc, så i grunn er en 3Mbit-linje helt OK. :)

 

Kudos til NSB, regner med flere strekninger følger med!

Lenke til kommentar
At tilbudet i første omgang gjelder de som reiser med Komfort, gjør meg ingenting - er vel ingen som inbiller seg at NSB ikke har utgifter rundt denne tjenesten? Men som Simen1 påpeker: det vil jo nødvendigvis være dekning i vognsettene i nærheten av Komfort-vognen også - så sikkert mulig å snylte for de som ikke har råd til usle kr 75,- (da får man også gratis kaffe og aviser).

Først - jeg beklager, diskusjonen hører egentlig ikke hjemme her, jeg går off topic. Jeg greier likevel ikke å dy meg, for det fascinerer meg hvordan markedsføring har greid å få denne "gratis"-mentaliteten i det norske folk. Et Fri 20-abonnement med månedspris fra Telenor gir ikke 20 gratisminutter, det gir 20 inkluderte minutter. Og det er det samme om og om igjen. NSB gir ikke gratis kaffe og aviser, det er inkludert for de 75 kronene. Hvis ikke kan jeg jo kjøpe et hus for fem millioner, og så fikk jeg gratis hage, vegger, bad, kjøkken og stue. Eller et enklere eksempel, jeg kan gi en femtilapp til noen og få to 20-kroninger og en tier gratis. Imponerende tilbud.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...