Gå til innhold

– Spill er Satans Sudoku


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud. Tragisk, rett og slett. Skal vedde på at dette kun er fordi hun aldri har fått prøve noe selv.

 

En annen ting er om det i det hele tatt er verdt å gi slike som dette oppmerksomhet i det hele tatt? For min del kunne man bare oversett det helt, og latt dem sitte for seg selv og være bitre på alle som har det artig og spiller, enten for seg selv eller med andre.

 

Jeg sier som han ene som kommenterte artikkelen: Janice, vær så snill og start en spill-hateklubb sammen med kjære Jack, så har dere i det minste noen å være bitre med.

Lenke til kommentar

Flott å dra alle spill over en kam. Hun har tydeligvis ingen interesse å sette seg in i hva som eksisterer av muligheter for sine barn. Jeg er forsåvidt enig i at mange barn i dag bruker for mye tid på spill. Det som gagner et barn er variasjon. Og det er ikke variasjon å leke i sandkassa hele dagen. Med de riktige spillene kan barna lære aktiv problemløsning og ikke minst øye-hand-koordinasjon. Og fantasien i utvalgte spill er ikke værre enn i klassisk litteratur. Men hun lar sikkert ikke sine barne lese klassikere som Narnia kronikelen som hennes egen generasjon vokste opp med.

 

Jeg mener nå at det meste er skadelig om det blir for enssporig. Variasjon og moderasjon er kode stikkord å ta med seg. Du er ikke dømt til alkoholisme når du drikker din første øl, og du er ikke dømt til spillavhengighet første gang du sitter forran en PC og spiller et godt spill.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er positivt at gamer.no bidrar med nyheter om alle grupperinger innen spillmediet, enten det er spillutgivere, spillutviklere, spillelskere eller spillhatere. Man får dermed et variert og nøytralt nyhetsbilde. Når det gjelder påstandene til denne reporteren tar jeg de med en klype salt. Nei, jeg tror ikke spill er satans verk, selv om hun sikkert mente dette figurativt. Jeg tror heller ikke jeg blir noe mindre intelligent av spill, heller tvert imot. Har lært så og si all min engelsk gjennom spill. Dessuten har jo forskning vist at spill utvikler blant annet rekajonstid, øyne for detaljer og andre mentale/perseptiske egenskaper ved mennesket. Så ser ærlig talt ikke hva denne damen har så mye imot spill for.

 

Men la det være sagt. Jeg er enig i a barn burde komme seg mer ut. Hadde jeg tilbragt mer tid ute på sykkelen hadde jeg ikke måttet slanke meg allerede som 19-åring. Tror dataspill har vært med på å bidra til fedme, det er det ingen tvil om. Men man kan si at dataspill bare har overtatt noen av de ungene som tidligere tilhørte TV-en. Så ingen unnskyldning egentlig for å lange ut mot tv-spill.

Lenke til kommentar
Selv om noen presenterer håpløse meninger, synes jeg ikke det er riktig å tie dem i hjel. Vi vil gjerne ha et så variert og mangfoldig nyhetsspekter som mulig på Gamer.no.

 

Kom kanskje litt uklart frem hva jeg mente. Hun får gjøre som hun vil, men å publisere ting som dette... Hun vil, mest sannsynlig, tirre på seg flere enn det antallet folk som nikker annerkjennende når de leser artikkelen.

 

Tie ihjel? Tror ikke det, men le seg skakk over noens åpenbare uvitenhet? Jo, takk. :wee:

Lenke til kommentar
– Mine barn leker ute. Jeg nekter å kjøpe bærbare konsoller, Xbox, GameCube og PS2 til dem, skriver Turner, som tydeligvis ikke har fått med seg at 360, Wii og PS3 er på markedet.

Hater folk som ikke aner hva de snakker om. :nei:

Verden (og menneskene) forandrer seg. Det er ikke annet å gjøre enn å godta det.

Lenke til kommentar

Satans tullekjerring! :!:

 

Det hun sier om ungene kan klare på mac'en, er jo knapt toppen av isfjellet. På min Pc kan jeg lage greier og ting i 3D, synce mobilen med PC-en, laste ned filmer og spill, finne cracks til spill, Flash, Photoshop, Project, Powerpoint, Excel, Frontpage, jeg har kjennskap til basis hurtigknapper som Ctrl+c/v, Ctrl+z, etc etc, kalkulatoren, og noen andre greier jeg ikke husker for øyeblikket.

 

Dessuten har jeg tenkt å bli spillutvikler. I'm on a hiiighway to hell, duh-dududuh-duh, I'm on a hiiighway to hell....

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at et gjennomsnitt! på fem timer og 20 minutter høres skremmende mye ut. Men der stopper enigheten. Om dama skriver regelmessig i the times regner jeg med (som den evige positivisten med hensyn på menneskers velvilvje som jeg er) at mange av sitatene er spissformuleringer og overdrivelser hun bruker for å forsterke poenget sitt, men hun går i alle tilfeller alt for langt.

 

Å hevde at spillskapere har onde hjerner som fengsler barn får henne bare til å høres ut som en fundamentalistisk idiot, og å konsekvent hevde at selv søpler i andre medieformer er bedre enn alle spill, at spill som kulturutrykk ikke kan formidle noe verdifult avslører (i likhet med konsollene hun velger å nevne) en katastrofalt dårlig innsikt i emnet hun skriver om. Om hun ønsket å redusere tiden barn bruker på spill tror jeg hun hadde lykkes bedre om hun satte seg inn i temaet og modererte utsagnene hennes ned til et nivå hvor de kanskje kunne taes på alvor.

 

Det skremmende tallet på 5t, 20m, gjelder vel neppe utelukkende for spill heller, siden utrykket som brukes er multimediemaskin. For meg høres det ut som både spill, tv, film og hva nå enn annet en ønsker å bruke en PC til. Om utrykket også dekker film blir påstandene til Turner om at tegnefilm og såpeopera er bedre enn spill temmelig... underlig, sett i sammenheng med at det er disse 5timene og 20 minuttene hun i utgangspunktet reagerer på.

 

Hadde vært spennende å lese kronikken hennes i sin helhet.

 

edit:

Ahh, der var det jo en link. Gikk litt fort. Får lese.

Endret av Kuroneko
Lenke til kommentar
- Spill er Satans Sudoku, crack for hjernen. Selv den dårligste tegnefilm eller teiteste såpeopera lærer et barn om roller, handling, drama, humor og livet. Når et barn spiller, blir de mentalt fengslet, og bundet til deres onde skaperes hjerne.

Hatjournalisme er Satans "The Sun", idioti for hjernen. Selv den dårligste tegneserie eller teiteste ukeblad lærer et barn om roller, handling, drama, humor og livet. Når et barn leser hatjournalistikk, blir de mentalt dumme, og bundet til deres forstyrrete skriveres hjerne.

 

Fixed! :)

Lenke til kommentar

Leste nøye gjennom artikkelen hennes, og det hun egentlig er frustrert over er sin egen manglende evne til å begrense sine barn og gi dem en variert oppvekst. Satestikk som 5timer og 20minutter høres ekstreme ut, men samtidig forteller hun om alt det kreative hennes sønner kan finne på forran pcen når det eneste hun gjør er å skrive artikkler. Hun trekker fram hvordan de varmer en moders hjerte å se sine barn spille gode gamle brettspill, slik hun selv gjorde i barndommen, men det er nå i alle fall ikke kreativt. På den uvitende kan det virke mer sosialt, men det er for de personene som ikke kjønner at mange pcspill handler om interaksjon med andre.

 

Det finnes selvsagt pc og konsollspill som er sløvende og ikke akkurat trigger de mest kreative hjernecellene. Selv vokste jeg opp på 80-tallet med Fairchild Channel F-konsoll med pong-clone og hockey. Ikke akkurat kreative spill og jeg kan skjønne at muttern ikke ville at vi satt forran tven i timer i strekk og så må to linjer vi kunne bevege opp og ned på skjermen og en firkantet "ball" som bevegde seg frem og tilbake med utrolig irriterende pipp, pipp pipp hver gang man traff ballen. Jupp det var inspirerende greier det. Men selvom det er flott å ønske at 6-åringen skal lære reglene i lodo, betyr jo ikke at han ikke også kan få en halvtime innimellom på pcen og lage selvkomponerte "tegnefilmer".

 

Frustrasjonen går altså ikke ut på hva PC har eller ikke har å by på, men foraldres manglende evne til å skape (tving) litt variasjon inn i sine barns hverdag. Spille (jeg vil egentlig heller si leke) på PCen, ut og sykle, spise middag med familien, se på barnetv, tegne med fargestifter, bygge lego, pusse tenna, gå å legge seg. Det burde ikke være vanskelig å skape litt variasjon, men som i alle andre deler av livet så har samfunnet utviklet seg til at det å oppdra et barn ikke skal være en insatts. Det er liksom teknologiens feil at man ikke klarer å motstå en vibrerende underleppe. Vi ble dritsure når vi ikke fikk lov til å spille pong mer enn en halv time, men det var irrelevant. Uansett hvor sure vi ble ble vi tuppa ut for å leke ute i stede for å få lov til å spille helt til middag.

Lenke til kommentar
Selv den dårligste tegnefilm eller teiteste såpeopera lærer et barn om roller, handling, drama, humor og livet. Når et barn spiller, blir de mentalt fengslet, og bundet til deres onde skaperes hjerne.
¨

Jeg holder på å lage et lite spill, gjør det meg ond? :ph34r:

 

Og det at selv de dårligste TV-programmene er til nytte er bare bullshit, da har hun tydeligvis sett for lite TV.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...