Gå til innhold

Eee blir trykkfølsom?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil ha denne platformen på et atx type hovedkort, ettersom jeg har tro på at den er helt genial til enklere serverløsninger. med 8-9W forbruk (pluss disker og vifter da) kommer jo ikke maskinen til å bruke mer strøm enn en nattlampe. Ut i fra spesifikkasjonene vil det være et godt alternativ til Via C3 som sliter litt med ytelsen.

Lenke til kommentar

Jeg er spent på prisen. Hele poenget med Asus EEE var at den skulle være knallbillig men jeg synes prisen sniker seg oppover mot vanlige budsjett-PCer. Selv om spesifikasjonene er langt dårligere på EEE. Adderer man på ørten oppgraderinger (minne, minnekort ++) priser den seg ennå mer ut. Prisen står rett og slett ikke i stil til innholdet.

Lenke til kommentar

Det blir bra om de faktisk klarer å kombinere større skjerm og og oppløsning samt prisingen på 200$.

 

Men som Simen1 stiller jeg meg litt tvilende til at prisene vil holde seg så lave at dette er verdt å kjøpe som en ekstra mini pc til den en har. Havner prisene på 3-4000+ så mister i alle fall jeg interessen.

Lenke til kommentar
Den har vel aldri kostet $200? Det var vel det prisen ble oppgitt til en stund før maskinen havnet i butikkene.

 

Du har helt rett, prisingen når den kom ut ble mer eller mindre 300+ $.

 

Men det endrer egentlig ikke forutsetningen at en prøvde å strekke seg mot en 200$ pc, noe jeg håper de fortsatt vil gjøre med neste modell, visst ikke blir jo raskt prisene mye høyere enn hva folk egentlig er intressert i å betale. Det er jo tross alt Asus og ikke Apple(som sikkert hadde tatt nærmere 8000,- for EEE) som lager disse, så en bør jo kunne forvente en realistisk pris :)

Lenke til kommentar
Den har vel aldri kostet $200? Det var vel det prisen ble oppgitt til en stund før maskinen havnet i butikkene.

 

Du har helt rett, prisingen når den kom ut ble mer eller mindre 300+ $.

 

Men det endrer egentlig ikke forutsetningen at en prøvde å strekke seg mot en 200$ pc, noe jeg håper de fortsatt vil gjøre med neste modell, visst ikke blir jo raskt prisene mye høyere enn hva folk egentlig er intressert i å betale. Det er jo tross alt Asus og ikke Apple(som sikkert hadde tatt nærmere 8000,- for EEE) som lager disse, så en bør jo kunne forvente en realistisk pris :)

 

Nå har denne oppfatningen om at Apple overpriser sine produkter levd lenge, men den gjør den likevel ikke mere korrekt. Det har blitt forsøkt gang på gang å konfigurere en tilsvarende "PC" med samme specs, og prisen ender som oftest opp på omtrent det samme. Spesielt om en samtidig tar med prisen på et kvalitetskabinett (feks Lian Li i desktopsegmentet). Å sammenligne er lettest på "standardproduktene" som macbook (pro) og Mac Pro, og seneste oppgraderingen på Mac Pro viste at en kom faktisk greit ut av det sammenlignet med en "PC".

Lenke til kommentar

Jeg vurderte sterkt å kjøpe den første eee når jeg hørte den kom. Fra før av har jeg en Samsung Q1P UMPC som jeg liker svært godt. Men jeg holdt litt tilbake da jeg skulle ønske den hadde bittelitt større skjerm og høyere oppløsning (selv syntes jeg 800x480 er akkurat for lite på min Q1P). Asus hørte mine bønner og det er deilig lesning at de også vurderer en trykkfølsom skjerm, noe som gjør dette til en komplett pakke og selv om den koster $400 så er det god valuta for pengene (dollaren er lav vet dere).

 

Som et alternativ til Via er det også bra - Intel burde vurdert å slippe små hovedkort med integrerte lav-volts prosessorer som var ment for bærbare, det ville vært en gave for diverse hobbyprosjekter ala robot-prosjektet mitt. Intel sine burker yter generelt bedre enn Via sine selv under samme strømforbruk.

 

Og for de som sier den priser seg ut så må dere ikke sammenligne dette med en vanlig PC. Her snakker vi en ultraportabel PC, hvor nærmeste konkurrent dessverre koster skjorten. Med denne nye versjonen kan Asus lage en like stor maskin med med en ypperlig størrelse på skjermen.

 

Asus har sikret seg en kjøper hvis denne nye kommer med 9" touch skjerm! :)

Endret av johncl
Lenke til kommentar
Nå har denne oppfatningen om at Apple overpriser sine produkter levd lenge, men den gjør den likevel ikke mere korrekt. Det har blitt forsøkt gang på gang å konfigurere en tilsvarende "PC" med samme specs, og prisen ender som oftest opp på omtrent det samme. Spesielt om en samtidig tar med prisen på et kvalitetskabinett (feks Lian Li i desktopsegmentet). Å sammenligne er lettest på "standardproduktene" som macbook (pro) og Mac Pro, og seneste oppgraderingen på Mac Pro viste at en kom faktisk greit ut av det sammenlignet med en "PC".

 

Det varier, noen mac-modeller er ok priset, noen få er billige, og noen er dyre i forhold til hva man får, alt avhengig av modell og når i produktsyklusen man kjøper.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg er spent på prisen. Hele poenget med Asus EEE var at den skulle være knallbillig men jeg synes prisen sniker seg oppover mot vanlige budsjett-PCer. Selv om spesifikasjonene er langt dårligere på EEE. Adderer man på ørten oppgraderinger (minne, minnekort ++) priser den seg ennå mer ut. Prisen står rett og slett ikke i stil til innholdet.

 

Nå ser eg ikkje heilt kordan Asus EEE skal konkurere på samme marked som billig-bærbare.

Eg ser ikkje noko problem med at Asus EEE er prisa til 3000-4000kr.

Det er greit, ser du berre på spesifikasjoner så vil ein billig-bærbar utkonkurere den.

Men det som er genialt med Asus EEE er størelsen, den er bygd for dei som gjerne ofrer litt ytelse for mindre størrelse. Eg ser ikkje nokon virkelige konkurenter til Asus EEE per dags dato. Alle pcer på samme størrelse er prisa i ein heilt annan klasse.

Vist eg hadde fått valget om å bruke 4000 på ein Asus EEE med for eksempel 9" skjerm, eller bruke den samme summen på ein vanlig laptop, så veit eg kva valget mitt hadde vert.

Lenke til kommentar

Der jeg ser genialiteten med eee er i skole sammeheng. Skulle gitt mye for en nett, liten og lett bærbar å skrive på og alle bøkene som E-bøker. Selv uten e-bøker så er den veldig grei å ha.

 

Og jeg vurderte faktisk å kjøpe 7" modellen og så modde den med touch skjerm kun til skole bruk etter som jeg går data og elektronikk og da blir det endel tegning i notatene som touch egner seg yppelig til.

 

Skriver også raskere på pc en for hånd og er mye lettere å lete opp igjen og holde orden på notater etc. på en pc, enn å holde orden i en perm/mappe.

 

Bountyhunter

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar

Og jeg vurderte faktisk å kjøpe 7" modellen og så modde den med touch skjerm kun til skole bruk etter som jeg går data og elektronikk og da blir det endel tegning i notatene som touch egner seg yppelig til.

 

Skriver også raskere på pc en for hånd og er mye lettere å lete opp igjen og holde orden på notater etc. på en pc, enn å holde orden i en perm/mappe.

 

Høres ut som du trenger en tablet PC, eller UMPC. For et par tusinger mer kan du importere en Samsung Q1 Ultra med 7" touch skjerm og litt raskere prosessor og 60GB disk. Jeg har en Q1P som jeg liker veldig godt og klarer meg fint uten tastatur også (kopler bare ett til når jeg trenger det, ellers har jeg et fullscreen tastatur som egner seg vel så bra til å skrive kort meldinger).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...