Gå til innhold

25,5-tommer fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det begynner å bli et interessant utvalg av store skjermer nå, 22" er nærmest blitt standard, men oppløsningen kunne vært høyere enn 1680x1080. Derfor ser jeg med interesse på nye skjermer i 24" klassen (og 25,5" er jo interessant når det er rett pris!!) -nå gjenstår det bare å få vite hvilke paneler det her er snakk om (TN er ikke det jeg ser etter...).

Lenke til kommentar
Hm, skal vurdere denne ja. Selv sitter jeg med en Compaq 17" CRT fra 1999 som er moden for utskiftning...

 

Kanskje litt OT, men disse nymotens LCD-TV-ene med 1080-oppløsning kan vel brukes som fullgod PC-skjerm?

 

jepp, funker fint det. Står en 40" samsung lcd tv i stuen, er digg å spille på/bruke til andre pc-ting, når jeg av og til bruker den til det (er ikke min maskin eller skjerm, så får ikke brukt den så ofte.) Så har du pengene og plassen er det en fullgod løsning.

Lenke til kommentar
Hm, skal vurdere denne ja. Selv sitter jeg med en Compaq 17" CRT fra 1999 som er moden for utskiftning...

 

Kanskje litt OT, men disse nymotens LCD-TV-ene med 1080-oppløsning kan vel brukes som fullgod PC-skjerm?

 

jepp, funker fint det. Står en 40" samsung lcd tv i stuen, er digg å spille på/bruke til andre pc-ting, når jeg av og til bruker den til det (er ikke min maskin eller skjerm, så får ikke brukt den så ofte.) Så har du pengene og plassen er det en fullgod løsning.

 

Liten heads up her, lcd tver har ofte flere elektroniske kretser som behandler bildet før det ender opp på skjermen og får dermed høyere input latency. Vet ikke om disse kretsene også er koblet inn på VGA/DVI portene, men regner med det.

 

Så om det er FPS du skal spille så er det ikke sikkert en lcd tv er egnet...

 

Om du ikke har hørt om input latency så google det. Burde være ganske lett å finne info om det.

 

Bountyhunter

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar
Hvorfor akkurat 25,5"? Er det ikke dyrt å tilpasse produksjonen til hver ny størrelse? I så fall så synes jeg det er små nok hakk med 19-20-22-24-27-30 tommer og ser ikke behovet for å skvise inn ennå en størrelsegradering.

Det finnes andre eksempler på "sære" størrelser også, som f.eks. panelene i ViewSonic VP2330wb (23"), Acer AL2616W (26") og ViewSonic VX2835wm (28").

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...