Gå til innhold

– Thompson helt bak mål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan skjnne at Jackie misliker spill hvor man kjører et storslakt, men dette er et par hundre millioner lysår over over streken allerede. Thompson er en idiot og en tulling og hvor stor del av verden er gamere? De som i alle fall har hørt om han hater ham, og det er ikke få. Mest forhatte person i moderne tid?

 

Vel, skal bare ta denne kembogunneren og skyte ned de folka der borte. Snakkes!

Lenke til kommentar

Greit nok at Jack Thompson er en tosk uten sidestykke(stolt eier av denne skjorta), men jeg kan ikke si å synes at dataspill kan være på noe måte et godt medium for undervisning i skolen, da spesiellt "Buzz" som jobber ut fra alternativer og ikke åpne svarmuligheter som gir et større krav på forkunnskaper. Det bli til at spørsmål assosieres med farger, ikke faktiske svar fra det jeg har vært vitne til. Det spørsmålet er grønn, det spørsmålet er blå. At det på noen måte er et godt alternativ til tradisjonell undervisning er for meg ganske ubegripelig.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Greit nok at Jack Thompson er en tosk uten sidestykke(stolt eier av denne skjorta), men jeg kan ikke si å synes at dataspill kan være på noe måte et godt medium for undervisning i skolen, da spesiellt "Buzz" som jobber ut fra alternativer og ikke åpne svarmuligheter som gir et større krav på forkunnskaper. Det bli til at spørsmål assosieres med farger, ikke faktiske svar fra det jeg har vært vitne til. Det spørsmålet er grønn, det spørsmålet er blå. At det på noen måte er et godt alternativ til tradisjonell undervisning er for meg ganske ubegripelig.

 

Spill har hvertfall hjulpet meg på skolen. Da jeg var liten spillte jeg ofte gamle old-school eventyrspill som sierra og lucasarts klassikerne. Da engelskundervisningen startet hadde jeg dermed et stort forsprang over klassekameratene mine siden disse spillene var vanligvis tekstbaserte. Du kom ikke langt uten å kunne litt engelsk og jeg lærte meg fort setninger som "Open the door" "Take the book" "Talk to the man" "Unlock the door with the key" osv.

 

Engelsk ble mye lettere takke være spillene.

Lenke til kommentar
Greit nok at Jack Thompson er en tosk uten sidestykke(stolt eier av denne skjorta), men jeg kan ikke si å synes at dataspill kan være på noe måte et godt medium for undervisning i skolen, da spesiellt "Buzz" som jobber ut fra alternativer og ikke åpne svarmuligheter som gir et større krav på forkunnskaper. Det bli til at spørsmål assosieres med farger, ikke faktiske svar fra det jeg har vært vitne til. Det spørsmålet er grønn, det spørsmålet er blå. At det på noen måte er et godt alternativ til tradisjonell undervisning er for meg ganske ubegripelig.

 

Spill har hvertfall hjulpet meg på skolen. Da jeg var liten spillte jeg ofte gamle old-school eventyrspill som sierra og lucasarts klassikerne. Da engelskundervisningen startet hadde jeg dermed et stort forsprang over klassekameratene mine siden disse spillene var vanligvis tekstbaserte. Du kom ikke langt uten å kunne litt engelsk og jeg lærte meg fort setninger som "Open the door" "Take the book" "Talk to the man" "Unlock the door with the key" osv.

 

Engelsk ble mye lettere takke være spillene.

 

Dette kan jeg og stille meg bak. Jeg var forferdelig dårlig i språk generelt, men de gamle spillene la et godt grunnlag for at jeg kunne vise litt kunnskaper i engelsk på skolen.

Lenke til kommentar

BarneVakten har for lengst frasagt seg uttaleretten i alle spørsmål som handler om spill - på grunn av deres egen ravende inkompetanse.

 

Jeg husker forresten at vi for noen år siden gjennomførte en liten practical joke (etter å ha oppdaget hvilken virtuell gullgruve av hårreisende sitater og meninger om spill barnevakten.no var) hvor noen av oss påtok oss rollen som bekymrede foreldre for å få deres meninger om bl.a. hentai... De svarte faktisk på mailen også, og var veldig bekymrede.

 

Oh the great lulz of old.

 

Ymse gullkorn fra anmeldelsessidene deres. Legg merke til det ensidige fokuset på vold, overblikket som gir inntrykk av at anmeldelsen er basert på å ha studert baksiden av spillets eske, meningsytringene om vanskelighetsgrad som tyder på at alt som ikke kan spilles med en hånd av en siklende bytting er for komplisert, og det fullstendige fraværet av argumentasjon for synspunktene som kommer fram i den fjerdedelen av anmeldelsen som vies til å faktisk anmelde spillet, heller enn å terpe på voldsinnholdet (ingen quote tags fordi det ble for mange):

 

Anmeldelse av Super Smash Bros. Melee (PEGI-grense: 3+):

"Nintendo har med Super Smash Bros – Melee tatt sine gode og barnevennlige figurer inn i et rent slåss-spill. Og det er trist. Spillet går ut på å slå, sparke eller mose motstanderen. Her er det ikke noe blod, og ingen dør av slåssingen mellom Mario og vennene hans. Men det må da være mulig å lage et kjekkere spill for barn."

 

Anmeldelse av GTA: San Andreas:

"GTA: San Andreas har tre gigantiske byer å leke seg på. Det tar svært langt tid å komme gjennom alt, og du kan bruke mye tid på dette spillet hvis du orker alt det makabre innholdet."

[...]

Du følger Carl Johnson (CJ) gjennom hele spillet. CJ har akkurat kommet tilbake til gamle strøk, og må gjøre seg fortjent til både respekt og penger. På denne måten blir du slengt inn i oppdrag hvor det meste handler om dreping og ville biljakter.

[...]

Gangstermusikken har gjennomgående vulgære tekster."

 

Anmeldelse av Half-Life: Blue Shift:

"Blue Shift er forutsigbart og kjedelig. Skyting, skyting og atter skyting. Bruk heller pengene på et racingspill.

[...]

Blue Shift bygger videre på det opprinnelige spillet, men er verken imponerende eller underholdende. [...] Denne gangen er du sikkerhetsvakt på en forskningsstasjon, og da er det bare èn ting som gjelder: å blåse så mange terrorister som mulig til himmels.

[...]

Spillet har 15-års aldersgrense, men kunne gjerne hatt 18, hvis det er noen som gidder å bruke penger på det i det hele tatt..."

 

Anmeldelse av Half-Life 2:

"Gordon Freeman er tilbake, i et skytespill som absolutt ikke bør gis til barn.

[...]

Denne gangen foregår handlingen i en storby styrt med jernhånd av en fanatisk diktator. Du skal finne ut hva denne diktatoren egentlig planlegger, hvorfor ekle blodtørstige romvesener finnes rundt om i byen, og til slutt forsøke å befri befolkningen fra undertrykkelsen. Gordon Freeman har forskjellige våpen til disposisjon, og her er det kun den skyteglade som overlever.

[...]

Lyd: Spennende og detaljert. [sic]

[...]

Half-Life 2 har en fysikkmotor som gjør at alle objekter og ting i spillet følger fysiske lover som gravitasjon og friksjon. Dette gjør spillet fascinerende, men samtidig er du i stand til å utføre svært bestialske handlinger."

 

Anmeldelse av Counter-Strike: Condition Zero:

"Counter Strike har mange fascinerende oppdrag, men det er også svært blodig. Volden er detaljert og realistisk.

[...]

svært realistiske våpen fra det virkelige liv med samme realistiske skadeomfang. Et hodeskudd er for eksempel dødelig uansett.

[...]

Grafikkmotoren er den samme som for seks år siden, og det betyr at landskapene er flate og lite realistiske. Det føles som om du beveger seg blant kulisser.

Volden er derimot svært realistisk. Du ser blodet velte ut av kroppene når de blir skutt [...]"

 

Anmeldelse av The Legend of Zelda: The Wind Waker:

"Eventyret om Zelda er større og vakrere enn noen gang. For første gang er spillet realisert i full 3D grafikk

[...]

Et av Nintendos største mål er å lage spill som kan spilles av personer i alle aldre, noe de har bevist i en rekke titler som Super Mario Sunshine og Luigi’s Mansion, men i dette spillet blir det noe litt annet. Siden hovedkarakteren er utstyrt med våpen som sverd og pil og bue betyr dette også at du skal bruke dem i kampen mot dine fiender.

[...]

Men, til syvende og sist er det synd at et av tidenes beste spill ikke kan nytes av spillere i alle aldre i og med at det både kan bli litt for skummelt og litt for vanskelig for de aller yngste."

 

The Legend of Zelda: Twilight Princess:

"Zelda er en av de mest suksessrike spillseriene som noen gang er blitt laget, men er dessverre uegnet for barn.

[...]

Spillet inneholder dessverre en del vold og ekle kryp som barn ikke bør oppleve. Spillet er også altfor vanskelig å spille."

 

The Elder Scrolls IV: Oblivion:

"Det kan være litt mye kontroller å holde styr på i starten, og siden spillet er ganske ulineært kan det være vanskelig for uerfarne spilere å skjønne hva man skal gjøre i spillet.

[...]

Det er mye skummelt innhold her med demoner og troll, og i tillegg er spillet ganske utfordrende."

 

I COULD GO ON.

 

Men jeg anbefaler heller at folk bare går inn på anmeldelsesseksjonen deres, haker av "alle spill" (i stedet for "bare anbefalte spill", søker på et eller annet spill, og får seg en god latter. :) Andre Høydepunkter er bl.a. Metroid Prime, World of Warcraft samt Warcraft 3 og TFT, Max Payne 1, Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay. Sikkert flere også.

 

Bottom line, dette er ikke folkene du vil ha til å støtte saken din. Og de tar feil her også, spill har ingenting i skolen å gjøre. Man oppholder seg på skolen for å lære, ikke primært for å ha det koselig og happy fun cloud land. Foreldre som sverger til BarneVakten er nok dessverre av den typen som synes det ikke er så ille om barna så vidt kan lese i det de er ferdig med 7. klasse, så lenge de hadde det fint på skolen.

 

/nerdrage

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
[...]

 

Engelsk ble mye lettere takke være spillene.

 

For meg har spill ikke hjulpet så godt på engelsk karakteren, siden alt spill lærte meg var ord og litt grammatikk. Mens det også kreves litt kreativitet i form av å skrive en god historie på eksamen (jeg er ingen Henrik Ibsen for å si det slik).

Endret av Mr.Hamburger
Lenke til kommentar

Hvis du er småbarnsforeldre med lite peiling på spill, så er nok BarneVakten for deg. Hvis ikke, så er det ingen vits for deg å lese hva som står der. BarneVakten skal være konservativ i sine utalelser angående spill, selv om det høres nokså tåpelig ut.

 

Når det gjelder spill i skolen, er jeg nokså delt der. På den ene siden kan det være motiverende, på den andre siden så er skolen ganske brakk økonomisk (hørt om noe annet enn kutt i statsbudsjettet og på kommunenivå?). Å kjøpe inn spillutstyr vil gå på bekostning av andre ting som er mer nødvendig.

 

Laptop på grunnskole / videregående nivå, er en fiasko etter min mening. Jalla maskiner blir servert til elevene som alldeles ikke har respekt for utstyret. Det er garantert mange maskiner som må repareres eller byttes, p.g.a uvettig bruk eller dårlig kvalitet. Invester heller i mindre klasser (maks 15 elever) og få inn respekten for læreren igjen, det er det som burde satses mer på, istedet for å kaste bort penger på dilldall.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...