Gå til innhold

Jack Thompson ut mot Buzz!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
– Dataspill har skadet langt flere mennesker enn de har hjulpet.

Ein skulle kanskje tru at dette var eit argument for spel av typen Buzz, der du gjer noko positivt. Han frykter kanskje at dette skal gi kunnskap til barn og unge, og dermed vil fleire sjå at alt med dataspel ikkje er ondt.

Lenke til kommentar
Det hun utdanningspsykologen sier er sant da. Det er lite læring i dette. Når småbrødrene mine spiller Buzz, trykker de så fort de kan uten å tenke på om det er rett eller ikke. Samme gjør kompisene deres.

Men då må vel målet vere å i større grad leggje til rette for læring i dataspela, ikkje stryke datspel som læremiddel totalt. No har eg liten erfaring med denne typen spel, men av det eg prøvde i barneskulen syns eg dette var ei fin avveksling frå vanleg undervisning (dette var i hovudsak reknespel).

Lenke til kommentar

At Jack Thompson er ein galning er det liten tvil om, men no sa han vel ikkje at akkurat Buzz var farleg, berre at han ikkje trudde det ville gi betre læreeffekt. Noko som er ein grei nok påstand, sjølv om eg trur han tek feil. Dette er snakk om ei Buzz-utgåve med spørsmål frå pensum, og eg vil tru dette er ein meir motiverande enn vanlege lekseprøver. Ei erstatning for tradisjonell undervisning er det ikkje, men dersom det bidreg til å auke motivasjonen og gjere skulen artigare, trur eg det kan vere eit bra tillegg. :)

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Det er aldri kjedelig når den mannen trer frem i media. Spillindustrien ler av ham og bryr seg ikke en døyt om det som blir sagt av den mannen og de som bryr seg er besserwissere som har de siste 20 årene hadt nesen plantet dypt i en bok og dermed vil ikke sett toget Realitet om det så kjørte over dem, stoppet og rygget over dem, og kjørte over dem igjen.

 

Mannen er ravende gal, synes det er rart han fremdeles bruker dress og ikke har fått byttet den ut med en skreddersyd tvangstrøye med påfølgende hette og munnpind påsyd "Do not open, ever".

Lenke til kommentar

Disse beskyldningene kunne kanskje virket litt ille i førsten, men han har jo allerede kommet med så mye døvt at alle bortsett fra de som leter febrilsk etter grunner til å hate spill, har begynt å ignorere det. "det er jo bare Thompson".

 

Forøvrig er jeg enig med at det er en del sjangsetrykking i spillet, men det kommer jo ikke til å erstatte vanlig undervisning heller. Det kommer bare til å gjøre skolen litt mer utholdelig og ikke så gammaldags.

 

Jeg synes i alle fall ikke de mattespillene vi spilte en sjelden gang på skolen var noe negativt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...