Gå til innhold

"Shelton'08" til høsten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ein ting disse mini pcane bommer fælt på er skjermstørrelsen. Eg kan ikkje fatte at nokon gidder å spare ein heil tusenlapp på å ha ein KNØTTLITEN skjerm!

 

Lag heller Pcen så liten så mogleg og SÅ gjør skjermen så stor som mogleg! Apple har forstått dette med iPhone(som riktignok ikkje er ein PC men ein mobiltelefon som utnytter nesten heile størrelsen som skjerm)!

Lenke til kommentar

Enig i at det er for liten skjerm på maskinene, men EEE skulle jo komme med 10" skjerm i begynnelsen av 2008, så jeg venter spent :)

 

Jo mindre kant det er rundt skjermen jo penere er det jo naturligvis ;) Men så har det kansje noe med kostnader å gjøre, for dette er jo latterlig billige maskiner..!

Lenke til kommentar

UMPC og lav pris er vel stikkordene når det kommer til hvorfor de velger så små skjermer. 12"-13" som f.eks Apple hadde/har med iBook/MacBook gjør vel ikke en bærbar særlig ultra-portabel. Med liten (LCD-) skjerm får man ett lite og hendig produkt med lavt batteriforbruk, og det er relativt viktig når det kommer til portabilitet.

Lenke til kommentar

Er batteribruk viktig så burde dei lage ein moglegheit til å justere skjermstørrelse dynamisk ved å skru av pixler. Men det er ikkje mogleg med LCD rekne eg med.

 

Og nå er det vel ikke meningen og se på film/spille eller surfe spesielt mye store bilder eller lignende med en ultra-portabel?

 

Sitt og programmer med ein knøttliten skjerm, eller les ein e-bok. Slitsomt!

Lenke til kommentar

Det er veldig avhengig av hva du driver med. Foran meg nå har jeg 2 stk 19" og det er ikke mindre enn jeg må ha med tanke på hvor dårlig skjermareale utnyttes av ymse applikasjoner. På den annen side kan du ha mye moro med en 7" skjerm som eeePCen på bildet har(var det et annet bilde opprinnelig?), først og fremst fordi den lille størrelsen gjør boksen så vanvittig portabel. Og da må du jo ha en laveffekt-CPU som passer til skjermen. :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk fremdeles henger seg opp i skjermstørrelsen til ultrabærbare maskiner.

Det er små maskiner med små skjermer, dersom du vil ha større skjerm er det bare å koble til

en eksternt.

 

Liten skjerm = liten pc + lang batteri kapasitet

 

Perfekt for folk som vil sende mail, surfe, chatte, høre mp3/nettradio fra sofakroken/kjøkkenet/do/dusj :D.

Etterhvert blir det vel noen slike beregnet for å tåle en tur på stranden/ i båten.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...