Gå til innhold

Her er Samsungs nye lekkerbisken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey! Den ser jo ganske bra ut:) Tror den er større enn den virker på bildet siden skjermen er så stor(sammenlign med KU990!) Denne og Viewty står vel egnentlig ganske likt på spesifikasjoner.. Men Viewty'en har jo Slowmo-funksjonen og sikkert et bedre kamera :hmm:

 

Edit: Se her:

 

Så ikke så bra ut live egentlig da... veldig lang:S Holder en knapp på KU990 på looks, faktisk:p smak og behag!

Endret av jonfla91
Lenke til kommentar

Stilig telefon, men jeg synes det er litt for mye fokus på megapixler i ingressen og artikkelen sammenlignet med bildekvalitet (som ikke nevnes med et ord).

 

Skjermstørrelsen og oppløsningen virker knalldigg og det samme gjør det trykkfølsomme grensesnittet. Standard 3,5" minijack er også et stort pluss.

 

Her er flere spesifikasjoner: http://www.unwiredview.com/2008/01/10/samsung-f490-launched/

Lenke til kommentar
Stilig telefon, men jeg synes det er litt for mye fokus på megapixler i ingressen og artikkelen sammenlignet med bildekvalitet (som ikke nevnes med et ord).

det sier en del for noen. og den er jo veldig tynn(1,2mm)

så jeg tror ikke det ligger så veldig veldig mye bak de 5 mpene nei..

samsung er eksperter på fasader.

Lenke til kommentar
det sier en del for noen. og den er jo veldig tynn(1,2mm)

Like tynn som en CD-plate? :p

Ok, jeg skal godta at oppløsning sier ørlilitt om bildekvalitet, men nå er jo alle dagens mobilkameraer ikke begrenset av oppløsning men av optikk og størrelsen på bildebrikken og blenderåpninga. Med andre ord: 5 megapixler sier meg at det ikke er et VGA-kamera og dermed at bildekvaliteten mest sannsynlig er bedre enn ved 0,3 megapixler. Men det sier ingenting om kameraradelen gir bedre kvalitet enn andre mobilkameraer på minst 1 megapixel.

Lenke til kommentar

nei, jeg mente at for du og jeg, så sier det at samsung ikke skriver om annet enn mp, at det ikke ligger særlig mye mer bak enn det. altså gir de 5 mpene et tregt kamera, store filer og har ikke særlig nytte og er bare tull. det står mellom linjene for noen, men for ola nordmann kunne amobil ha nevnt litt om det ja, at 5 mp ikke er en garanti for gode bilder, og kanske spesielt i dette eksempelet.

 

og k750 på 2 mp er 20,5 mm og k810 på 3,2 er 1,7.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Vel kjære deg 1,2 mm er veldig lite. Det står 1,2 CM i artikkelen og dette virker mer sannsynlig enn 1,2mm. :)

 

Jeg tror ikke at amobil kan si så mye om kamera kavaliteten siden samsungen ikke har blitt testen riktig enda, men spesifikke detaljer man man jo komme med.

Synes denne mobilen ser kjempe bra ut, spørs hvordan den er i praksis.. :p

Lenke til kommentar
Vel kjære deg 1,2 mm er veldig lite. Det står 1,2 CM i artikkelen og dette virker mer sannsynlig enn 1,2mm. :)

blandet mm og cm. mente bare centimeter. trodde jeg skrev i centimeter og simen1 ikke syntes at 10,2 millimeter var så veldig tynt.

Jeg tror ikke at amobil kan si så mye om kamera kavaliteten siden samsungen ikke har blitt testen riktig enda, men spesifikke detaljer man man jo komme med.

neida, jeg bare gjetter, vi får vente å se. :)

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Det var som f!

Etter å ha brukt samme lader i flere år, kjøpte min samboer og jeg nye telefoner i forrige uke.

Til meg, en P520, og til henne kjøpte jeg en ku990.

Jeg er foreløpig kjempe-fornøyd med min Samsung, og jeg tror hun liker viewty'en sin. (har nesten ikke sett på den)

Men hadde jeg visst at Samsung ville komme med denne, hadde jeg ventet.

Det er utrolig praktisk å ha en lader liggende på soverommet, og en annen på stuen som begge kan bruke. Også kjekt å kun ha en billader i hanskerommet.

Nå er alt bare rot!

Høres kanskje ut som flisespikkeri, men vi var vant til å kunne bruke samme lader!!

 

Uansett er jeg imponert over hvor enkel touch-screen'en er i bruk, og design-messig synes jeg Samsung har truffet godt!

Lenke til kommentar

Denne så fin ut, men jeg synes Samsung gjør det samme som LG, og ødelegger andre mobiltelefoner. Motetelefoner skal være eksklusive og noe ikke naboen har. Det er jo en av grunnene til at LG KE850 Prada er produsert i et begrenset antall. Men så kom LG med KU990 Viewty, som var en avansert utgave av KE850 uten Prada-navnet. Da blir ikke KE850 Prada så spesiell lenger.

 

Så kom Samsung med P520 Armani. Litt etterpå kommer de med F490, en mer avansert mobiltelefon, men menyene ser helt like ut og designet er ikke mye annerledes. Poenget med motetelefonene blir litt feil hvis produsentene hele tiden skal komme med billigere og mer avanserte mobiltelefoner som er nesten like.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg bare skulle bekrefte/avkrefte noe her. ARMANI telefonen BLIR lanser i Norge og sverige i allefall. i samsungs arkiver står i alle fall norske leverandører på listen.

 

At Armani-telefonen kommer hit/allerede er her er nok ingen hemmelighet for så mange:

http://lanseringsguide.amobil.no/product.php?productId=81343

 

Denne artikkelen handler ikke om Armani-telefonen (P520), men F490 :)

Lenke til kommentar

JORNAN

 

Både LG ke850 og Samsung p520 var jo eksisterende telefoner før Prada og Armani satte logoen sin på dem.

Dette er nok hele poenget til mobilprodusentene.

Lage en pen telefon uten for mye dilldall, få med et kjent motehus, for så å selge telefonene dyrt! (prada og armani skal sikkert ha det meste av overskuddet)!

Etter et par måneder kan så samsung og lg lage nye telefoner som bygges på de eksisterende mote-telefonene, sette inn litt fet teknologi, forandre litt på designet, og selge i bøtter og spann!

Folk som lenge har siklet etter Prada'en, men syntes den var for dyr kan kjøpe KU990.

De får en mye bedre telefon, billigere!

Samme med Armani/F430.

Dette er jo en genial måte for produsentene til å selge flere telefoner!

 

Hvor mange tror dere ikke kjøper F490 på grunn av Armani-telefonen???

Eller KU990 pga Prada?

Lenke til kommentar

Ja, for mobilprodusentene er dette selvfølgelig bra, og for de som skal ha en billigere mobiltelefon er det også bra. Men for dem som er lei av å gå rundt med en mobiltelefon som alle andre har, og som kunne tenke seg å prøve noe nytt og spesielt, så er ikke det særlig bra. De fleste som eier en LG KE850 Prada eller Samsung P520 Armani har nok kjøpt den fordi den er spesiell, har et merkenavn eller ikke er som alle andre mobiltelefoner. Når det da kommer mange liknende mobiltelefoner som er både billigere og bedre, så forsvinner litt av poenget med både Prada- og Armani-telefonene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...