Gå til innhold

Kulturo: CBS "låner" TV-show


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det virkelig noe å krangle om? Tjener de ikke godt nok uansett? :)

 

Nei, ikke i forhold til inntektene. De blir avspist med smuler når det kommer til DVD-salg og salg via internett. Tross alt skribentene som skriver historiene i tv-seriene, så hvorfor de skal være avspist med under 1% av inntekten ser jeg ikke helt. Artister får vel rundt 15-20% av platesalget, mens forfattere får rundt 15-20% av boksalget. Skribentene krever 2,5%. Det er vel slik at en skuespiller som har hovedrollen i en film tjener mer enn karen som skrev handlingen i filmen, om jeg forstår det rett.

 

Nå har Hollywood begynt å permittere folk i stor stil. Og til sommeren er det store muligheter for at skuespillere og regissører går ut i streik. Så det er tøffe kår i Hollywood fremover.

Lenke til kommentar

Da forstår jeg hva hele streiken går ut på, og jeg ser faktisk ikke hvorfor det skal være så vanskelig å gi dem hva de vil ha? Skuespillere i Hollywood i dag tjener da mer enn godt nok. Og hvis da ser på tallene Dotten viser til at de fleste andre får mellom 15-20% av inntektene fra sine produkter det dårlig om de skulle kunne få mer av inntektene når etter alt er de som står bak det som kommer på lerretet.

 

Om flere skuespillere og slikt går ut i streik antar jeg at vi kan forvente oss store forsinkelser på filmer som Transformers 2 og andre gode filmer som er planlagt.

 

Ellers er det litt dårlig at ting er så ille at kanalene på må ty til låning av hverandre for å tette hullene i sin sendeplan, ser helst at vi får en løsning på denne streiken snart jeg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...