Gå til innhold

EMC lanserer rimelig SAN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rimelig og rimelig. Vet at vanlige SAN fort koster en drøy mill, men SAN for mannen i gata er nok et stykke unna. Vi får holde oss til NAS enda. :)

Tja, eg har nå en maskin med 4 disker (skal utvides til 8) som er koblet til filserveren min via ATA over Ethernet, som igjenn tilbyr lagringsplassen via NFS/CIFS - det må vel være SAN for mannen i gata?

 

ATA over Ethernet er iSCSI uten overhead med IP pakker da det er en egen protokoll rett på ethernet nivå - blir sikkert mye det samme som Fibre Channel over Ethernet, og til hjemmebruk er ytelsen helt ok. Er uansett disken i klienten min som er flaskehalsen på rundt 40-60MB/s

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Rimelig og rimelig. Vet at vanlige SAN fort koster en drøy mill, men SAN for mannen i gata er nok et stykke unna. Vi får holde oss til NAS enda. :)

Tja, eg har nå en maskin med 4 disker (skal utvides til 8) som er koblet til filserveren min via ATA over Ethernet, som igjenn tilbyr lagringsplassen via NFS/CIFS - det må vel være SAN for mannen i gata?

Er jo fortsatt ikke til å sammenlikne med et san. I et san soner man jo opp lun som man igjen kan formatere som vanlige disker, og det blir noe ganske annet ;)

 

Og for å si det sånn, du ville ikke frivillig kjørt vmware esx + vmware vc mot delte nfs-shares ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...