Gå til innhold

Vil du ha 50 timer taletid på mobilen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rent teknisk går den nye metoden ut på å erstatte Li-ION-batteriets anode med silikon. Denne anoden er vanligvis laget av karbon. Hvor høy kapasitet batteriet har avgjøres av hvor mye lithium som kan lagres i anoden. Silikon har mye høyere kapasitet enn karbon.

Her tror jeg det bugner av skrivefeil. Hvorfor i all verden skal det elektrisk isolerende geleaktige stoffet som brukes til puppeinnlegg og tetting på bad ha noen funksjon i et batteri? Sikker på at dere ikke har oversatt feil fra engelsk?

 

Eng. Silicone = No. silikon = puppeinnlegg og tettningsmasse

Eng. Silicon = No. silisium = Et halvledermetall mye brukt i elektronikkindustrien

 

Og hva mener dere med Lithium? Det engelske ordet lithium oversettes til Litium på norsk. Litium brukes blant annet i Li-Ion-batterier.

Lenke til kommentar
Wikipedia: Lithium batteries were first proposed by M.S. Whittingham, then at Exxon, in the 1970s.
***the first commercial lithium ion battery was released by Sony in 1991

 

Jaha! Tok ca 21 år det. Hvor lang tid tar dette da??? Nå er jo Lithium batterier i fullsving nå. I mobiler (en del år) og i borremaskiner (osv)...

 

Tar vell kanskje 5-8 år før disse nanorørproduserte batteriene kommer i full drift.

 

Edit: PS: Jeg er så fittelei av venting på nye ting. Hvor i faen er skycar'en min?

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Edit: PS: Jeg er så fittelei av venting på nye ting. Hvor i faen er skycar'en min?

:D

 

--

 

Nå har vi jo ganske mye større behov/bruk for skikkelige batterier i forhold til hva man hadde mellom 70-tallet og 1991. Ni-Cd og Ni-MH holdt vel lenge, og har sannsynligvis vært ganske mye billigere å produsere i den tiden. (Hvor mye bruk man har for skycar kan vel sikkert også diskuteres ;))

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...