Gå til innhold

Foto

BK: Die Touristen

8 svar i denne tråden

#1 jonpet55

jonpet55

Bruker

• Medlemmer
  • 591 innlegg
  •   7. desember 2002

Skrevet 4. januar 2008 - 13:04

Tok et par bilder på en klassetur til Hawaii. Ble ganske fornøyd med dette bildet. Er dog noe usikker på utsnittet. Er jo lite å få med seg på den siste fjerdedelen av bildet til høyre, men jeg synes også aspektforholdet er halve bildet. Tittelen er et resultat av treordsregelen. Jeg skulle egentlig kalle det noe så enkelt som "Turister", men da ble tittelen for kort for forumet. Resultatet ble "Die Touristen", siden disse gutta ble kalt tyske turister av oss... ;)

Bildet er tatt på vei opp til en fjelltopp utenfor Honolulu med Olympus E-400 m/14-42mm (1/160s, ISO 100, 20mm).

Postet bilde

Dette innlegget har blitt redigert av jonpet55: 4. januar 2008 - 13:32

• 0

#2 iNeo

iNeo

Bruker

• Medlemmer
  • 4 382 innlegg
  •   31. juli 2005

Skrevet 4. januar 2008 - 13:10

Skarpt og fint fokus! Fint bilde!
  • 0
▀█▀ █ ▀█▀ ▄█▀
Just remember, it's your suicide; have fun with it!

#3 jonpet55

jonpet55

Bruker

• Medlemmer
  • 591 innlegg
  •   7. desember 2002

Skrevet 4. januar 2008 - 13:32

Takk for tilbakemeldingen!:)
  • 0

#4 MrLee

MrLee

Bruker

• Medlemmer
  • 25 196 innlegg
  •   21. mars 2002

Skrevet 4. januar 2008 - 13:36

De hvite stengene opp over i åsen skjemmer litt, men ellers må jeg si jeg likte bildet. (Jeg vet ikke hva som er bra, men jeg vet hva jeg liker)
  • 0
Nei til Datalagringsdirektivet - Mer info her
Make Music, not War - Stop The Loudness War
Planetside 2 Spillertråden

#5 Coneunofax

Coneunofax

Bruker

• Medlemmer
  • 897 innlegg
  •   14. mars 2005

Skrevet 4. januar 2008 - 15:28

fin komposisjon. en linje som går tar fokuset med sine farger og går gjennom hele bildet, gir en dybdefølelse. det er jo ting i bildet som ødelegger litt, men det er vanskelig å slippe sånt på slike scenarioer.
  • 0

#6 jonpet55

jonpet55

Bruker

• Medlemmer
  • 591 innlegg
  •   7. desember 2002

Skrevet 4. januar 2008 - 18:07

Takk! Jeg kunne fjernet mye småting i PS, men er redd for at bildet rett og slett blir kjedelig om jeg fjerner skiltet, stolpene osv. Bare stolpene kunne jo eventuelt gått an - er enig i at de kan være irriterende.
  • 0

#7 Speik

Speik

Bruker

• Medlemmer
  • 3 486 innlegg
  •   5. februar 2006

Skrevet 4. januar 2008 - 18:58

Kjempebra bilde! Men kunne du lastet opp orginalen? Har en følelse om at det kanskje er bedre i farger..
  • 0
«A pharaoh played a merry tune,
And watched nine cats dance on the moon»

Last ned min EP!

Criticker -- last.fm

#8 MDCCLXXVI

MDCCLXXVI

Bruker

• Medlemmer
  • 3 286 innlegg
  •   18. januar 2003

Skrevet 4. januar 2008 - 19:06

Tittelen er et resultat av treordsregelen. Jeg skulle egentlig kalle det noe så enkelt som "Turister", men da ble tittelen for kort for forumet. Resultatet ble "Die Touristen", siden disse gutta ble kalt tyske turister av oss... ;)

Tror du kommer til å få en kommentar av en moderator hva emnetittelen angår. BK er ikke en del av de tre ordene visstnok...

Ellers synes jeg bildet var bra. Utsnittet var akkurat passe, men de hvite stolpene i sletta bak der kunne du clonet bort synes jeg :)
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Dette innlegget har blitt redigert av Mr. Lid: 4. januar 2008 - 19:24

• 0

#9 jonpet55

jonpet55

Bruker

• Medlemmer
  • 591 innlegg
  •   7. desember 2002

Skrevet 5. januar 2008 - 12:37

Kjempebra bilde! Men kunne du lastet opp orginalen? Har en følelse om at det kanskje er bedre i farger..

Jeg kan godt gjøre det, men bildet er faktisk ganske kjedelig i farger... ;)

Edit: Her har du bildet i farger

Tittelen er et resultat av treordsregelen. Jeg skulle egentlig kalle det noe så enkelt som "Turister", men da ble tittelen for kort for forumet. Resultatet ble "Die Touristen", siden disse gutta ble kalt tyske turister av oss... ;)

Tror du kommer til å få en kommentar av en moderator hva emnetittelen angår. BK er ikke en del av de tre ordene visstnok...

Ellers synes jeg bildet var bra. Utsnittet var akkurat passe, men de hvite stolpene i sletta bak der kunne du clonet bort synes jeg :)
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Takk, det så faktisk mye bedre ut. Jeg får gjøre dette med originalen.

OT: Ang tittelen synes jeg det er feil å bruke treordsregelen i kategoriene musikkritikk og bildekritikk osv. En må jo ha full frihet til å velge tittel på "kunstverket" sitt, og ikke være bundet til tre ord eller mer. Om jeg får en kommentar på det fra en moderator får jeg slenge på et ord til.

Vedlagte miniatyrbilde(r)

• turisterfarger.jpg

Dette innlegget har blitt redigert av jonpet55: 5. januar 2008 - 12:44

• 0

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere