Gå til innhold

Billig-bærbar også fra MSI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spennende! Får håpe det blir noe annet enn en ren Asus EEE klone da.. Men hva slaks AMD prosessor skal denne inneholde? Ser vi mot Asus EEE, bruker den en 900 mhz Celeron M, Jeg vil tro en Turion vil bli for varm..

Jeg regner med det blir en lavspenningsmodell av Sempron mobile produsert på 65nm. Klokkefrekvens og spenning vil nok velges slik at effektforbruket blir under 10 Watt. Vill gjetting på klokkefrekvens og spenning: 1,0-1,3 GHz og 0,8-1,1 volt.

 

Håper den nye MSI-PCen blir lettere å konfigurere med mer internt minne og lagringsplass enn Asus EEE. Og ikke minst at oppløsningen på skjermen blir litt bedre. F.eks 1024x640

Lenke til kommentar
Spennende! Får håpe det blir noe annet enn en ren Asus EEE klone da.. Men hva slaks AMD prosessor skal denne inneholde? Ser vi mot Asus EEE, bruker den en 900 mhz Celeron M, Jeg vil tro en Turion vil bli for varm..

Jeg regner med det blir en lavspenningsmodell av Sempron mobile produsert på 65nm. Klokkefrekvens og spenning vil nok velges slik at effektforbruket blir under 10 Watt. Vill gjetting på klokkefrekvens og spenning: 1,0-1,3 GHz og 0,8-1,1 volt.

Hva med Geode? Eller blir den for treig?

Lenke til kommentar

Jeg liker at Intel brøt ut fra OLPC og startet Shelton plattformen, det fører til at vi som også ser nytten av dette får flere alternativer!

 

Dette er en produktrekke jeg har venter lenge på. Perfekt for å være "online" og ha tilgang til kontor applikasjoner, uten å dra på en dyr bærbar.

Lenke til kommentar
Hva med Geode? Eller blir den for treig?

Den er litt treg ja og det virker som de vil konkurrere mot raskere prosessorer på rundt 1GHz. (Via C3/C7 og cacheløse Celeron M "shelton") Derfor tipper jeg de vil satse på en minimalisert Sempron fremfor en Geode.

 

"100$-PC-en" OLPC bruker forresten Geode.

 

Redigert: Nå ble jeg usikker. Mulig Geode er et alternativ likevel.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Ja, dette blir spennende. Håper MSI får en norsk leverandør av bærbare snart. Vet at bestbuy.no selger noen av modellene deres her i landet. Kunne tenkt meg en slik enhet for litt surfing og slikt.

 

MSI-PCer blir ofte solgt under annet navn. Både Komplett og PS Data har vel solgt MSI bærbare under eget navn tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...