Gå til innhold

Hitachi dropper mini-harddisker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MTRONs SSD-disker har jo enormt bra ytelse. Det eneste jeg venter på nå, er at prisen på 64 GB-diskene skal dette under 3000,-. Dette kommer til å ta litt tid, men SSD er utvilsomt framtiden. Diskene yter bedre enn vanlige harddisker på nesten alle områder.

 

Edit: Her tester Anandtech MTRON-disker opp i mot Raptor.. Merk dere at en 64 GB MTRON-disk koster ti tusen kroner på Komplett. Teknologien er der, nå må bare prisen ned.

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar
Man kan lage flashdrev ja, Hitachi oppgir jo grunnen til at de kutter dette segmentet til å være antatt konkurranse fra flashdrev.
Et drev er vel per definisjon noe som går rundt (egentlig tannhjul), så nei - flashdisker er ikke med drev...

 

Jeg bruker ihvertfall drev som en norsk variant av "drive", både for den fysiske harddisken, og "konseptet drive" i operativsystemet (som forsåvidt er fristillt fra det fysiske), er det feil? Man kan jo bruke den samme argumentasjonen mot ordet "drive" men det brukes over hele fjøla.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg bruker ihvertfall drev som en norsk variant av "drive", både for den fysiske harddisken, og "konseptet drive" i operativsystemet (som forsåvidt er fristillt fra det fysiske), er det feil? Man kan jo bruke den samme argumentasjonen mot ordet "drive" men det brukes over hele fjøla.
'Drive' betyr 'drivverk'. 'Drev' er et enkelt tannhjul i et drivverk.

 

Du kan oversette 'drev' med 'drive' også, men da i betydningen en gruppe mennesker og/eller hunder som driver et bytte mot jegeren eller om selve jakten (med andre ord ingenting som har med harddisker å gjøre).

Lenke til kommentar
Da blir det vanskeligere å finne erstatningsdisk til 1,8-tommersdisken (som faktisk er Hitachi) i MP3-spilleren min :/

Tja, det minkende utvalget av 1,8" disker tror jeg veies fint opp av det økende utvalget av 1,8" SSD. Se heller på det som en endring i utvalget der de nye valgene ofte er litt mindre og dyrere, men til gjengjeld gir bedre batteritid og bedre driftssikkerhet.

Lenke til kommentar
Da blir det vanskeligere å finne erstatningsdisk til 1,8-tommersdisken (som faktisk er Hitachi) i MP3-spilleren min :/

Tja, det minkende utvalget av 1,8" disker tror jeg veies fint opp av det økende utvalget av 1,8" SSD. Se heller på det som en endring i utvalget der de nye valgene ofte er litt mindre og dyrere, men til gjengjeld gir bedre batteritid og bedre driftssikkerhet.

Problemet blir at de går over til et serielt grensesnitt, og det er ikke akkurat aktuelt å rote med adaptere i så kompakte enheter.

 

EDIT:

Ebay blir vel løsningen når disken min dør.

Endret av haalo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...