Gå til innhold

CrossfireX-driver i januar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var på tide. Mener å huske 4 stk HD 3850 kort sparket meget godt fra seg! Nå kan vi virkelig se hvilken genistrek HD 3000 kortene er: Lavt effektbruk og lav pris gir muligheter for et system med flere kort som igjen hever ytelsen betraktelig! Bare synd spill som Crysis til nå har sugd hardt med flere kort (ok, sugd hardt er å ta i, men ytelsen man sitter i gjenn med har ikke vært noe å rope hurra for)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Igjen Crysis tar ikke ordentlig nytte av Sli/Crossfire fordi det ikke er støttet enda. Kommer i patch 1.1. Når skal folk få dette med seg? Det nytter ikke å pøse på med skjermkort når støtten ikke er fikset enda.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Igjen Crysis tar ikke ordentlig nytte av Sli/Crossfire fordi det ikke er støttet enda. Kommer i patch 1.1. Når skal folk få dette med seg? Det nytter ikke å pøse på med skjermkort når støtten ikke er fikset enda.

 

Ja, det er mange som tror at SLI/X-fire og Multicore-CPUer automatisk skal gi mer ytelse i spill og i programmer generelt, mens det i virkeligheten er snakk om at programvaren også må optimiseres for at det skal gi noe særlig utslag.

Lenke til kommentar
Ja der på det kortet var det ikke plass til noen flere kort nei.

Hva skal man med slik da?

Vist dere tenker dere om har man seriøst ikke brkt for dette, men gaming generasjonen lar seg jo melke de.

Her er et perfekt eksempel på en som ikke har sett Crysis @ 1600x1200 på Very High, og hvertfall ikke sett hvor mye det krever :)

Lenke til kommentar

Nå aplikasjoner for alvor begynner å støtte både flere GPU'er og flere kjerner (CPU, og i framtiden også GPU) tror jeg nok en slik multi løsning vil være veldig bra. Slik det ser ut vil nok AMD/ATi satse på flere "småkort" opp mot nVidia's enkle "toppkort". I begynnelsen tviler jeg på at dette vil lønne seg, men i framtiden kan det nok vise seg at det funker meget bra. Det er tross alt mange fordeler med flere kort! Særlig nå med HD 3000 serien, som er basert på 55 nanometer teknikk, som igjen gjør at kortene ikke trekker noe særlig strøm og heller ikke blir så veldig varme (skyt meg om jeg tar feil, har ikke noen av kortene selv.)

Lenke til kommentar

He he, tipper en og annen grafikkfantast fikk seg en liten våt en i dag.

Personlig så blir dette litt for mye e-pen da det i praksis har lite å bety for meg.

 

Lurer på hvordan det skal gå med de som trenger litt ekstra spor som for eksempel pci + pcie for annet stasj...

 

Edit : Varmeutviklingen må bli et rent helvete ser det ut som, to av kortene sitter jo så og si klistret oppi hverandre.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jøje meg... jeg som syns det var litt snålt med 2 skjermkort og nå er det altså opptil 4.

Lurer på hvem som først leverer en laptop med CrossfireX og 4 GPU'er ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...