Gå til innhold

Hardware-nettverket søker journalist


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, denne stillingen er ikke blitt utlyst eksternt før i dag, så jeg antar du kun har sendt inn en generell søknad. E-post blir besvart fortløpende nå som folk er tilbake på jobb igjen etter ferie :)

Var nok en liten fugl som hvisket om akkuratt det her i juletida :whistle: Så venter på svar i spenning nå :D

Lenke til kommentar

Ja, det blir i stor grad individuelt og som du nevner avhengig av erfaring m.m. Hardware-nettverket er nok ikke stedet man jobber dersom det utelukkende er kroner og øre man går etter. Vi har andre goder, som bl.a. høy fleksibilitet hva angår arbeidstid og -sted, men under 300' vil man uansett ikke tjene :)

Lenke til kommentar
Ja, det blir i stor grad individuelt og som du nevner avhengig av erfaring m.m. Hardware-nettverket er nok ikke stedet man jobber dersom det utelukkende er kroner og øre man går etter. Vi har andre goder, som bl.a. høy fleksibilitet hva angår arbeidstid og -sted, men under 300' vil man uansett ikke tjene :)

Det er jo ikke så galt, særlig med tanke på arbeidstiden som du nevner :) Hadde ikke regnet med en kjempehøy lønn, men ser absolutt de andre fordelene som gjerne dekker opp for det mtp. at man kan ha en hobby til dels som jobb.

Lenke til kommentar
PS: Det heter 'være med og', ikke 'være med å' :)

 

Det er også lov å skrive "være med på å forme". Ikke rart mange bommer her. For ordens skyld kan jeg ta med et sitat fra språkrådet:

 

Etter forbindelser som dra og ..., gå og ..., være med og ... kan å pluss infinitiv bare brukes med en preposisjon foran. Ligger det hensikt i ordene dra ..., gå ..., får vi det godt fram med for å: "De ville dra for å handle." Vi kan også skrive: "Vi ville være med på å feire deg." Oftest er det likevel best med og: "De ville dra og handle", "Vi ville være med og feire deg".
Lenke til kommentar

Journalistene her har mest problemer med ennå/enda. Men det er færre skrivefeil på hw.no enn hos de fleste andre sammenlignbare nettaviser. Det antar jeg kommer av at de setter "svært gode skrive- og korrekturegenskaper" som et ansettelseskrav, i motsetning til f.eks. ITavisen.

 

Jeg synes det er godt gjort at hw.no har et såpass bra språklig nivå, når man tenker på at teknisk begavede mennesker sjelden også har gode språkevner. Det kommer av at disse områdene av hjernen er i hver sin hjernehalvdel og få mennesker har like bra utviklede halvdeler. Som regel dominerer evnene i en av dem.

 

Men av respekt for leserne er det riktig å allikevel stille krav til svært gode språkkunnskaper for noen som skal skrive artikler som et yrke. Derfor bør potensielle journalister ha 6 i norsk, hvilket reduserer utvalget til ca. 2,5% av befolkningen. Men det er nødvendig, etter min mening.

Lenke til kommentar

Nettverkskunnskaper? Det er vel en journaliststilling som er utlyst her er det ikke? Med kjennskap til teknologi- og forbrukerstoff. Ser ikke helt hvor nettverkssertifiseringer kommer inn i bildet :)

 

Jeg kunne godt ha tenkt meg den jobben. Har jobbet på desk i dagsavis, og er mer enn vanlig interessert i det aktuelle emnet. Men holder til på feil side av fjellet :(

Lenke til kommentar

Nettverkskunnskaper er ikke vesentlig for denne stillingen - ei heller sertifiseringer. Det vi er ute etter en person som er god til å bearbeide og formulere tekster - altså en typisk "desker". Men det er klart at en god porsjon kunnskap innen teknologi (data, foto, mobil...) kommer svært godt med :)

Lenke til kommentar
PS: Det heter 'være med og', ikke 'være med å' :)

Det kommer helt an på hvordan resten av setningen ser ut. To enkle tips for å sjekke om det du skriver er riktig:

  1. Du kan prøve å skrive det om til engelsk. Om du får "to" (infinitivsmerke) skal det stå "å". Om du får "and" (bindeord) skal det stå "og". Funker stort sett.
  2. Skriv det om til fortid, eksempelvis preteritum. Hvis det neste verbet fremdeles står i infinitiv, skal det være "å". Funker vel så å si alltid.

OnT: Høres ut som en artig jobb, men siden jeg verken bor i Oslo eller har forbløffende god teknisk innsikt (behersker i noen grad HTML og Photoshop) eller 6 i norsk (femmer - litteraturhistorie suxx), pluss at jeg er inne til førstegangstjeneste som jeg muligens får utvidet til januar neste år, passer det meg ikke så veldig bra likevel ;)

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg er litt interessert i denne stillingen. Fullført 2-åring journalistutdannelse sommeren 2007, har litt erfaring, men ikke innen fagfeltet. Har over gjennomsnittet basiskunnskaper rundt de fagområdene dere søker etter. Er ingen it-ekspert, men hadde passet godt som en desker, som dere søker etter. En god når det kommer til formuleringer, både når det gjelder tekst og bilde. Kunne jeg passet inn i en slik stilling?

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg er litt interessert i denne stillingen. Fullført 2-åring journalistutdannelse sommeren 2007, har litt erfaring, men ikke innen fagfeltet. Har over gjennomsnittet basiskunnskaper rundt de fagområdene dere søker etter. Er ingen it-ekspert, men hadde passet godt som en desker, som dere søker etter. En god når det kommer til formuleringer, både når det gjelder tekst og bilde. Kunne jeg passet inn i en slik stilling?

 

er bare å søke det min venn. Du trenger ikke å være en IT ekspert, men generell kunnskap er jo greit å ha. HTML er også en god kunnskap å sitte på, men det er noe du uansett vil lære meget raskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...