Gå til innhold

Send SMS mens du dusjer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når vi snakker om plasma er det vel ikke den samme som vi finner i fusjonsreaktorer det er snakk om? Altså dyppe fonen min i noe som holder ca 15 mill grader? Eller er det en annen slags "plasma" man snakker om?

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Plasma

 

og atter en gang ber jeg om at amobil begynner å linke til kildene.

 

er snart eneste siden jeg leser som ikke gjør det...

 

ja, det opplyses hva kildene er, men siden dem 90% av tiden eller mer er nettsider så burde det ta sekunder å redigere inn en link eller 2...

 

http://www.telegraph.co.uk/earth/main.jhtm.../scitech230.xml

 

hmm, eneste stedet jeg finner noe om plasma er under påføringsprosessen av ett eller annet form for lag. og i den sammenhengen snakkes det om at plasma er en elektrisk ladet gass. og det er der ioner kommer inn siden ioner er atomer med ikke-nøytral ladning.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre det vanskelig når det kan gjøres så mye enklere? Hvis kretskortet hadde vært lakkert og det hadde blitt brukt lim og pakninger på strategiske steder så ville man oppnådd det samme resultatet: En mobil man kan bruke i dusjen. Ikke at jeg ser poenget med å telefonere i dusjen, selv foretrekker jeg å få litt tid for meg selv når jeg er i dusjen, men det er jo kjekt for regnvær. Det er veldig enkel og kostnadseffektiv teknologi å lage mobiler vanntette og regnsikre. Armbåndsur og antenneforsterkere, utelamper, digitalkameraer og mye annet finnes i vanntette utførelser.

 

Men det hadde jo blitt økonomisk katastrofe for mobilprodusentene om de ikke hadde fått gjensalg annenhvert år. Derfor skyr bransjen vannbeskyttende tiltak som pesten. Det samme med støtsikring. Når det først kommer såkalte "arbeidstelefoner" for brukt i fuktige og støvete omgivelser så er de laget så dårlig at de dør etter ti regndråper i stedet for etter én. Folk biter på gang etter gang og tror det ikke kan gjøres bedre fordi mobiler er "avansert teknologi".

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...